הקטל בדרכים לא פוסק: שני נהגי אוטובוס בשנות ה-40 וה-50 לחייהם נהרגו לפנות בוקר (שישי) מפגיעת רכב חולף בכביש 4, סמוך לצומת יד מרדכי שמדרום לאשקלון. השניים, נהגי חברת "אגד היסעים", נפגעו ככל הנראה בעת שחצו את הכביש, במטרה לסייע לנפגע בתאונה אחרת. שני ההרוגים הם יואב חדרי וחנוך טלקר, תושבי אופקים. רק אמש נהרגו שושנה גלושטיין מאופקים ושתי בנותיה חיה-שרה וחנה, בתאונה המחרידה בירושלים.
מהחקירה הראשונית של בוחני התנועה לגבי התאונה בכביש 4 עולה כי שני נהגי האוטובוס עצרו במקום כדי לעזור לנהג רכב פרטי שנפגע בתאונה. נהג אחר, שלא הבחין בהם, דרס אותם למוות. הוא עוכב לחקירה על ידי חוקרי המשטרה.
5 צפייה בגלריה
חנוך טלקר, יואב חידרי
חנוך טלקר, יואב חידרי
מימין: יואב חדרי וחנוך טלקר
(קרדיט: אגד היסעים)
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 04:32. חובשים ופרמדיקים של הארגון קבעו את מותם של השניים. לבית החולים ברזילי באשקלון פונו שני בני אדם נוספים שהיו מעורבים בתאונות: גבר בן 28 פונה כשהוא פצוע באורח בינוני עם חבלות בגפיים ובצוואר וגבר בן 67 פונה כשהוא פצוע באורח קל. המשטרה מסרה כי כביש 4 נחסם לתנועה בין צומת יד מרדכי לצומת זיקים בשני הכיוונים בעקבות התאונה.
חובש מד"א אליהו שוקרון ופרמדיקית מד"א אליסה קראנט, סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד ומורכבת, המקום היה חשוך מאוד, ראינו שני כלי רכב מעוכים שבכל אחד מהם היה נהג. הם היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשהם סובלים מחבלות ומצבם מוגדר בינוני. על הכביש בשני הנתיבים (אחד בנתיב לדרום ואחד לצפון) במרחק מהרכבים שכבו שני גברים - אחד כבן 40 והשני כבן 50 - שככל הנראה נפגעו מרכבים חולפים כשחצו את הכביש לסייע בתאונה בין שני כלי הרכב. הם היו מחוסרי הכרה, עם חבלה רב מערכתית, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".
מנכ"ל חברת אגד היסעים צביקי אורן אמר כי "אנו המומים, כואבים ומזועזעים מהאסון הנורא שפקד אותנו. שניים מנהגינו המופלאים שבו מפעילות היסעים במרכז הארץ בדרכם עם אוטובוסים ריקים לכיוון עיר מגוריהם, עת שהבחינו בתאונה שהתרחשה בצדי הדרך ובנהגים הלכודים ברכביהם. הם גמרו אומר לעצור את האוטובוסים בצדי הדרך ולהחיש עזרה, לסייע ולהציל את נפגעי התאונה, ובכך בעצם קיפדו את חייהם. התנהגותם זו מלמדת על אופיים ומזגם אשר התאפיין ביכולת נתינה, הגשת עזרה ועשייה למען האחר".

5 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בירושלים, אמש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
התאונה לפנות בוקר מגיעה בעיצומו של רצף תאונות דרכים קטלניות בימים האחרונים - תוך פחות מיומיים וחצי נהרגו לא פחות מ-13 בני אדם. אמש נהרגה שושנה גלושטיין, אישה הרה בת 40, יחד עם שתי בנותיה - חיה-שרה בת ה-7 וחנה בת השלוש - מפגיעת אוטובוס בירושלים.
לפי ההערכות, שניות ספורות לפני ההתנגשות הקטלנית בתחנת האוטובוס מחוץ לקניון "רב שפע" בעיר, נהג האוטובוס יצא מהרכב כדי לסגור את תא המטען, אך שכח להפעיל את בלם החניה (בלם יד) וכתוצאה מכך האוטובוס הידרדר לכיוונן. מלבד שלוש ההרוגות, בתאונה נפצעה צעירה בת 21, והבוקר מסרו בבית החולים שערי צדק כי מצבה מוגדר קשה מאוד. במהלך הלילה היא עברה כמה ניתוחים. מלבדה פונו לבתי החולים בירושלים שלושה פצועים בינוני - שני ילדים ואישה כבת 40 - וכן כמה פצועים קל וכמה נפגעי חרדה.
הרב אברהם דייטש, סגן ראש העיר אופקים ומבכירי הקהילה החרדית בעיר, אמר לאחר התאונה: "אבל כבד ירד על העיר אופקים ועל הקהילה כאן. הסב הוא מראשי הקהילה, אחת מבנותיו היא שושנה שנהרגה, ולבעלה יש כולל עם 45 אברכים. שושנה הייתה מורה והמסירות שלה, ההשקעה שלה בכל בת ובת, ניכרים. התאונה הזאת היא טרגדיה נוראית שאנחנו לא יכולים לתאר אפילו במילים. זו אבידה קשה מאוד. כל אחד בקהילה היה קשור אליהם בכל צורה".
פחות מיומיים לפני תאונת האוטובוס בירושלים נדרס למוות פנחס נפתלי דויטש בתאונה דומה בירושלים - אז אוטובוס שאיבד שליטה סטה לנתיב הנגדי והתנגש במבנה בשלבי בנייה. כמה שעות אחרי אותה תאונה נהרג בכביש 50 שבאזור ירושלים עוני ברכאת, תושב שכונת בית חנינא שבצפון ירושלים. המשטרה עצרה לבדיקה את הרכב שבו היו ברכאת ואחרים, משאית שעברה במקום פגעה ברכב ובניידת, וברכאת נהרג.

אתמול נהרגו הילדה רימאס מתעב בת ה-7 ודודתה לילא בהתנגשות בין רכב פרטי למשאית בכביש 57. מהרכב הפרטי פונו גם בני משפחתן של ההרוגות לבתי החולים באזור: צעיר כבן 23 שנפצע באורח בינוני פונה לבית החולים הלל יפה, ואישה כבת 40 פונתה עם ילדה כבת 10 לבית החולים מאיר. אתמול בבוקר נהרג גבר כבן 40 שנפגע ממשאית ברחוב האורגים בחולון.
ביום רביעי בלילה נהרג בשומרון גבריאל ברדה (64), אביה של העיתונאית נסלי ברדה, בתאונה שבמסגרתה נסע גנב רכב נגד כיוון התנועה והתנגש ברכבו חזיתית בכביש 5 בשומרון. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום חילצו את ברדה ואת הנהג הפוגע מהמכוניות, שאחת מהן עלתה באש. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותם של השניים במקום. פחות מרבע שעה לאחר מכן נהרג רוכב האופנוע מוחמד חמארשה (25) בהתנגשות עם אופנוע ומכונית בכביש 65, סמוך לכפר קרע. מותו נקבע בזירת התאונה.