"בגיל 13 הייתי יוצא בלילה ומניע את הרכב של אבא": לפני פחות מ-24 שעות הנהג של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חצה צומת באור אדום, וגרם לתאונה שבה נפצעו ארבעה בני אדם, בהם השר ובתו. הנהג שחצה באדום הוא משה אייכנשטיין, שעל פי פרסום "הארץ" הורשע בעבר בנסיעה במהירות מופרזת של 147 קמ"ש, ורישיונו נפסל ל-50 ימים.

בדוקו-ריאליטי ששודר ב-2018 בתאגיד השידור כאן סיפר אייכנשטיין, אז בן 18 מקריית ארבע, כי כשהיה נער נהג "לבדוק את הגבולות" ולקחת את רכבו של אביו בלילות. "בגיל 13 הייתי יוצא בלילה, מניע את הרכב של אבא אחרי שהוא הלך לישון ונוסע. פעם לירושלים ופעם לבאר שבע. הייתי בעייתי, לא הסתדרתי עם שום מסגרת. היו לי כמה תיקים במשטרה, גם על נהיגה. בסוף תפסו אותי", אמר אז, ואף סיפר כי שהה כשנה במעצר.
3 צפייה בגלריה
משה איכנשטיין, נהגו של בן גביר
משה איכנשטיין, נהגו של בן גביר
בן גביר והנהג, אז בן 18
( צילום: שלו שלום, שמוליק דודפור)
על גיוסו לצה"ל העיד: "לא רצו לגייס אותי בהתחלה, נלחמתי על זה שנתיים". בהמשך התבטא בתוכנית נגד גיוס נשים, ואמר כי "הן לא צריכות להיות לוחמות. לכו תעשו שופינג, תהיו בבית. לא מסתדר לי לראות בחורה עם וסט ונשק. הן 'רגשי'. הלב שלהן יותר חלש, לא רואה בחורה שמסתערת ויורה במחבל".
בסרטון שפרסם ב"עמוד מעריצים" בפייסבוק הוא נראה נתלה מחלון מכונית נוסעת, כשהוא ככל הנראה נוסע במושב האחורי. מאוחר יותר, ב-2022 הוא הורשע כאמור בגין נסיעה במהירות מופרזת. בפוסט שהעלה אז לעמוד הפייסבוק שלו כתב "גם אני נפלתי", כשלצד המילים צירף אימוג'י של ניידת משטרה. בהמשך פנה לעוקביו: "מחפש עורך דין תעבורה. לא פחות מתותח על! אשמח לתיוגים".

3 צפייה בגלריה
תיעוד: תאונה של רכבו של איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בלוד
תיעוד: תאונה של רכבו של איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בלוד
הרכב של בן גביר, מתוך התיעוד
3 צפייה בגלריה
רכבו של השר איתמר בן גביר
רכבו של השר איתמר בן גביר
(צילום: שמוליק דודפור)
בלשכת השר כבר אישרו כי הרכב חצה את הצומת באדום, אך כעת נשאלת השאלה האם מדובר בעבירת תנועה - או שמא הייתה זו נסיעה מבצעית כפי שנטען. אייכנשטיין נצפוי להיחקר באזהרה בימים הקרובים, ונסיבות התאונה עצמן עדיין מצויות תחת חקירה משטרתית.
נדגיש כי על פי פקודת התעבורה של מדינת ישראל מעבר באור אדום הוא אחת מעבירות התנועה הקשות ביותר שניתן לבצע, ובתיקון 87 לפקודה נכתב כי "יחול על העובר עליה צו איסור שימוש ברכב לתקופה שלא תפחת מ-60 ימים". עם זאת, ישנם רכבים בעלי זכות לעבור באור אדום - ובכללם רכבי הצלה או כאלו שנמצאים בתפקיד ביטחוני - אך עליהם "לגלוש" אל תוך הצומת בזהירות והם מחויבים להפעיל סירנה או צ'קלקה.