בכנסת צפויים לאשר היום בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות, מובילי המחאה מתכננים מחר "יום שיבוש" שיכלול "פעולות משמעותיות" כדבריהם והפגנה גם בנתב"ג - אבל גם הבוקר (שני) הם הפגינו מול חברי קואליציה. הפגנה התקיימה הבוקר ליד ביתו של שר החינוך יואב קיש, ולוועידת הכלכלה בתל אביב עלה שר הכלכלה ניר ברקת לקול קריאות "בושה". לקראת ההצבעה הצפויה הערב תלו אנשי מחאת הסטודנטים שלטים וכרזות נגד ביטול עילת הסבירות.
בארגוני המחאה אמרו כי ה"זובור" שעברה היועצת המשפטית לממשלה בישיבת הממשלה הובילה להיענות גדולה עוד יותר ליציאה להפגנות ב"יום ההתנגדות", כפי שהם מכנים אותו. הם אמרו כי יש התארגנויות מקומיות לצעדות ברחבי הארץ, ועוד ועוד סקטורים מעודדים את האנשים להשתתף במחאה. בין היתר, היום הודיעו מנהלי הבנקים ובכירים במשק כי יאפשרו לעובדים להשתתף במחאה.

3 צפייה בגלריה
שלטים נגד ביטול עילת הסבירות
שלטים נגד ביטול עילת הסבירות
שלטים שנתלו נגד ביטול עילת הסבירות
"אנחנו נערכים ל-34 מוקדים גדולים שבהם יהיו פעילויות משמעותיות ברחבי הארץ מלבד צעדות", אמר גורם בכיר במטה המאבק, שהוסיף: "מדינת ישראל נמצאת באחד הימים הקריטיים ביותר. מחר מתחיל פרק חדש במחאה. הכוחות האזרחיים ערוכים לכל הפעולות שצריך כדי לשתק את המדינה מדן ועד אילת".
הבוקר כ-20 מפגינים נכנסו לאולם שבו נערכה ועידת הכלכלה ומנעו במשך דקות מברקת לנאום. "אתה תהרוס את המדינה אם תצביע בעד הערב", קראו השר מהליכוד בחר לא לענות להם. המשטרה ביקשה מהם לצאת, אבל הם סירבו בתחילה וקראו לבאי הכנס: "לא ראוי שתשמעו את דבריו". לאחר שהוצאו, חלק מהם שבו, הניפו שלטים וקראו לעבר ברקת: "המשקיעים בורחים בגללך, לא ישקיעו יותר בדיקטטורה".

3 צפייה בגלריה
מפגינים צועקים "בושה" לניר ברקת, בועידה הכלכלית השנתית בבורסה בתל אביב
מפגינים צועקים "בושה" לניר ברקת, בועידה הכלכלית השנתית בבורסה בתל אביב
מפגינים בכנס שבו נאם ברקת
(צילום: מוטי קמחי)
בנאומו אמר ברקת: "אני חסיד אמיתי של אחדות עם ישראל ואנחנו חייבים תמיד לעבוד כדי למצוא את המכנה המשותף. אני מאוד מכבד את המפגינים, אבל צריך לשים גבולות שזה סרבנות ושמירת הסדר הציבורי. אני מציע לשמור על הגבולות. כל מחאה היא לגיטימית, אבל ללא אלימות".
נדב גלאון, מראשי המחאה, הרחיב ב-ynet Live על ההפגנות מחר: "אנחנו נצא משעות הבוקר המוקדמות לפעולות משמעותיות, שיעבירו מסר לממשלה - אם החקיקה לא תעצור אז המדינה תעצור. הפעולה המרכזית שלנו בשעות אחר הצהריים תהיה המחאה בנתב"ג. לשם אנחנו מכוונים את כל האנשים וכל הכוחות כדי לייצר שם מחאה משמעותית שמעבירה מסר - אם הממשלה תהפוך את ישראל לדיקטטורה והכללים יישברו, גם המפגינים ישברו את הכללים".
על האפשרות לשיבושים בטיסות אמר: "אנחנו ננסה לעשות הכל שלא יהיה שיבוש, אבל הפעולות שלנו הן פעולות שעלולות לייצר עיכוב בטיסות - ועיכוב בטיסה יכל לקרות לכל אדם בכל טיסה ברחבי הגלובוס מסיבות שאינן קשורות במחאה. אז גם אם כמה טיסות יעוכבו, זה מחיר קטן, שולי, אפסי - לעומת המחיר ביום שאחרי הדיקטטורה".


רועי נוימן, גם הוא ממובילי "כוח קפלן", אמר כי ההפגנה בנתב"ג בשבוע שעבר הייתה "חד-משמעית הצלחה. זה לא רק שאנחנו מנסים לשחזר אותה, אנחנו אפילו מקווים שההפגנה מחר תהיה גדולה ומוצלחת יותר. אני יודע שזה צעד חריג, אנחנו פשוט נמצאים בזמנים מאוד חריגים, והם דורשים מאיתנו גם להתאים את עצמנו לגודל השעה".
הוא הודה כי במחאה "לפעמים הצעדים שאתה עושה הם לא פופולריים, אבל הממשלה בעצמה אומרת - אם לא תחריפו את הצעדים, לא נעצור את החקיקה. אז אנחנו נחריף את הצעדים בשביל לעצור את החקיקה. ההפגנות שלנו הופכות להיות פחות מנומסות, פחות נחמדות. הן תמיד יישארו לא אלימות. אפילו המפכ"ל אמר את זה אתמול שבצורה קיצונית ההפגנות שלנו אין בהן אלימות כלפי שוטרים, וגם לא יהיה. גם לא יהיה ונדליזם".
מנכ"ל נתב"ג לשעבר, זאב שריג, אמר בריאיון ל-ynet Live כי הוא "תומך במתנגדי המהפכה על מלא-מלא". עם זאת, הוא אמר שהוא חצוי בנוגע להפגנות בשדה התעופה: "הפגנה כן, חסימת נוסעים - לא. זו הגישה שלי".
גם סגן הרמטכ"ל וסגן השר לשעבר יאיר גולן התייחס לשבוע הסוער שעבר על המחאה ואמר כי "מי שיקבע את גובה הלהבות, זו הממשלה. אנחנו נמשיך ונתקדם - נתנגד בכל הכוח". הוא טען כי לדעתו ישראל "מתקרבת ליום שבו מילואימינקים ואף מלש"בים יסרבו לשרת".