1 צפייה בגלריה
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג
(צילום: אבי חי)
מנתונים שפרסם אמש (שבת) משרד הבריאות עולה כי ביום שישי אובחנו 1,430 נדבקים בקורונה - שיא בגל התחלואה האחרון. מחצות ועד צאת השבת אובחנו עוד 670 נדבקים בקורונה בישראל.
שלשום נרשם גם זינוק במספר הבדיקות שפוענחו - 87 אלף - ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.66%. פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן שחשף חלק מנתוני התחלואה כבר בשבת בבוקר, הסביר כי הדבר תרם לעלייה במספר המאומתים, וכי ייתכן שלפיכך מדובר דווקא בירידה בקצב ההדבקה.

לפי פרופ' סגל, השבוע היו כ-30% יותר בדיקות - וחלק מהעלייה בתחלואה נובעת מזה. לדבריו, שיעור הבדיקות החיוביות נמוך בהשוואה לגלים הקודמים - וזה סימן לשליטה יותר טובה וקטיעה של יותר שרשראות הדבקה.
בסוף השבוע נרשמה עלייה במספר החולים הקשים. ביום שישי בצהריים הנתון הזה עמד על 81 וכעת הוא עומד על 89, מתוכם 18 מונשמים. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים בישראל 169 חולי קורונה.
במקביל, למרות קריאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להתחסן, כ-1.1 מיליון הישראלים שאמורים להתחסן, אך טרם הגיעו למוקדי החיסון, לא ממהרים להגן על עצמם מפני הנגיף שכבר גבה 6,457 קורבנות בישראל. בשישי קיבלו 1,910 ישראלים את מנת החיסון הראשונה ו-7,996 קיבלו את המנה השנייה ובעוד שבוע הם יקבלו את התו הירוק.
הנחיות הקורונה החדשות

ביום חמישי האחרון קרא כאמור בנט לישראלים להתחסן - ותקף בחריפות את מי שמסרב לכך: "סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם, סביבתם ואת החופש של כל אזרחי ישראל. את החופש שלנו לעבוד, חופש ילדינו ללמוד, חופש לחגוג שמחות עם המשפחה. סרבני החיסונים פוגעים בכולנו, כי אם כולם יתחסנו - כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם".
קודם לכן אישרה הממשלה את חידוש התו הירוק במקומות שבהם יותר מ-100 בני אדם. מיום חמישי תהיה חובה להציג תו ירוק בכניסה לאירועי תרבות וספורט; בתי מלון ואטרקציות תיירותיות; חדרי כושר ואולמות סטודיו; מסעדות, ברים, בתי קפה, וחדרי אוכל, כנסים ובתי תפילה. בני פחות מ-12 יהיו פטורים מהצגת תו ירוק במקומות הללו. כמו כן הוחלט להוסיף לרשימת האסורות לטיסה את בריטניה, גאורגיה, קפריסין וטורקיה.
פורסם לראשונה: 22:27, 24.07.21