3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הירי במחסום שועפט
זירת פיגוע הירי במחסום שועפט
זירת פיגוע הירי במחסום שועפט
(צילום: AFP)
לוחמת צה"ל בת 19 נהרגה בפיגוע הירי שאירע אמש (שבת) במחסום שועפט שבצפון ירושלים. הלוחמת פונתה מזירת הפיגוע אל בית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש ולמרות מאמצי ההחייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. דובר צה"ל עדכן כי הודעה נמסרה למשפחתה.
במקביל, בית החולים עדכן שהמאבטח (30) שנפצע באורח קשה מירי בראשו הועבר לבית החולים הדסה עין כרם. במהלך הלילה הוא נותח על ידי צוות נוירוכירורגי, והבוקר הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי כשהוא מורדם ומונשם.
במשטרה ציינו כי עד כה נעצרו שלושה חשודים תושבי בית חנינא, מחנה הפליטים שועפט וענאתא בשנות ה-20 לחייהם, בחשד למעורבות בפיגוע, ושבשעה זו כוחות גדולים בשילוב שב"כ וצה"ל ממשיכים לפעול במצוד אחר המחבל, תוך ביצוע סריקות נרחבות ומגוון רחב של פעולות ופעילות ללכידתו.

הלילה, במהלך המצוד אחר המחבל, התעמתו מתפרעים עם כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפט. זמן קצר לאחר הירי ירו זיקוקים לאוויר במחנה, ובסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות נכתב "המחנה שמח". המשטרה חסמה את כביש מספר 1 סמוך למטה הארצי באזור גבעת התחמושת במסגרת החיפושים אחר המחבל, והמפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב. כוחות הביטחון הוזעקו לתגבר את האזור והמשטרה פתחה במצוד, הכולל גם מסוק מהיחידה האווירית, אחר המחבל ומעורבים נוספים.
הפיגוע אירע סמוך לשעה 21:00, אז הגיע המחבל למחסום ופתח לפתע באש לעבר הלוחמים בעמדת הבידוק לפני שנמלט לכיוון מחנה הפליטים. הלוחמת והמאבטח פונו בניידות טיפול נמרץ לבית החולים הדסה הר הצופים, ובהמשך המאבטח הועבר לבית החולים הדסה עין כרם. חיילת נוספת נפצעה באורח קל מרסיס ברגלה וטופלה בשטח.
מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי לפיד מקבל עדכונים שוטפים על פיגוע הטרור אמש בירושלים ועל פעילות כוחות הביטחון במרחב. לפיד מסר כי "כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה".
3 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפט לאחר פיגוע הירי במחסום
כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפט לאחר פיגוע הירי במחסום
כוחות הביטחון במצוד אחר המחבל
3 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפט לאחר פיגוע הירי במחסום
כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפט לאחר פיגוע הירי במחסום
מחנה הפליטים שועפט לאחר הפיגוע
השר בר-לב הוסיף כי "זהו ערב קשה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר המחבל, והם יניחו עליו את היד, חי או מת". בזמן התקבצות הכוחות במחסום הגיע גם ח"כ איתמר בן גביר לזירה עם בנותיו וצעק לעבר השר כי הוא מפקיר את הלוחמים.
בעקבות הפיגוע יצאו גם קבוצות מתנחלים להפגין ברחבי יהודה ושומרון בעקבות המתיחות הביטחונית וערכו משמרות מחאה. במערכת הביטחון מבצעים כל העת הערכות מצב מתמשכות נוכח אירועי הירי ביהודה ושומרון ובאזור ירושלים, כאשר הדגש כעת הוא על ימי חג הסוכות וחול המועד שצפויים להוציא מאות אלפי ישראלים לאתרי התיירות השונים.
במקביל להיערכות המוגברת בקו התפר, במעברים ובכבישים, כוחות הביטחון יאבטחו עשרות אירועים מעבר לקו הירוק כדי למנוע פיגועים נוספים. החל ממחר בערב יחל סגר נוסף על הפלסטינים עד יום שני בחצות, אלא אם כן יוחלט בפיקוד המרכז להאריכו בהתאם להערכת המצב.