1 צפייה בגלריה
מקרה אלימות נוסף כלפי צוותי רפואה בבית חולים נהריה
מקרה אלימות נוסף כלפי צוותי רפואה בבית חולים נהריה
המרכז הרפואי לגליל בנהריה
(צילום: אביהו שפירא)
שוב אלימות חמורה במוסד רפואי: המשטרה עצרה אמש (חמישי) שני תושבי דיר אל-אסד שלפי החשד תקפו אתמול מאבטחים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. שני מאבטחים נזקקו לטיפול רפואי.
קרוב משפחה של החשודים בתקיפה, שנפצע אנושות מירי, אושפז בצהריים במחלקה לטיפול נמרץ. ארבעה קרוביו דרשו להיכנס לביקור במחלקה, אולם הוסבר להם שאין אפשרות להכניס את כולם. בתגובה לכך החלו הארבעה להתפרע, והמאבטחים שהוזעקו למקום נאלצו להשתמש בגז פלפל כדי לעצור אותם.
שוטרים שהגיעו למקום עצרו כאמור שניים מהמתפרעים, בני 49 ו-53, והם הועברו לחקירה. בהתאם להתפתחות החקירה, תחליט המשטרה אם לבקש היום מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרם.
"משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלימות פסולה וחמורה שתופנה כלפי עובדי ציבור ותפעל למצות את הדין עם המעורבים בהתפרעויות האלימות", נמסר. בבית החולים צוין כאמור כי שני מאבטחים נזקקו לטיפול רפואי.

ביום שני תקפה צעירה בת 21 עובדת במחלקת ה-MRI של בית החולים העמק בעפולה, אחרי שקיבלה הודעה כי הבדיקה שאליה הגיעה נדחתה ביום אחד בעקבות עומס.
מהמשטרה נמסר אז כי החשודה החלה להשתולל בבית החולים אחרי שקיבלה את הבשורה, שברה חלון ותקפה את העובדת. אנשי הביטחון של בית החולים הוזעקו למקום, עיכבו את התוקפת והזמינו את המשטרה, שעצרה אותה. היא חשודה בתקיפת עובד ציבור. העובדת שהותקפה נפגעה בידה ופונתה לקבלת טיפול במחלקה לרפואה דחופה.
לפני שבועיים התפרעו עשרות בני משפחה של חולה שהלך לעולמו בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. הם שברו דלתות וחלונות, השחיתו את המחשבים והציוד בעמדת האחיות והכו אנשי צוות. מאבטחי בית החולים ושוטרים שהוזעקו למקום השתלטו על המתפרעים. איש מהחולים במחלקה לא נפגע, אך בבית החולים ציינו אז כי שני אנשי צוות נפצעו באורח קל וטופלו בחדר המיון. כמה חשודים נעצרו מאז על ידי המשטרה.
לאחר התקיפה בהדסה, ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתת מחאה של יום אחד בבתי החולים ובקופות החולים. הצוותים הרפואיים עבדו במתכונת שבת במחאה על איבוד ביטחונם האישי במקום עבודתם. לצד השביתה, התקיימו עצרות מחאה בכמה מבתי החולים בהשתתפות הצוותים הרפואיים.
פורסם לראשונה: 21:50, 02.06.22