אורית קמחי, אמו של כליל קמחי (32) מתל אביב שנהרג לפני כמעט שנתיים באסון הבולען במהלך מסיבת בריכה ביישוב כרמי יוסף, התייחסה היום (שלישי) לכתב האישום שהוגש נגד בעלי הווילה בגין גרימת מוות ברשלנות ושימוש אסור במקרקעין. "עד עכשיו הם לא יצרו איתנו קשר, שום צורת התנצלות", אמרה האם בריאיון ל-ynet.

עובדי חברת השיווק הדיגיטלי שבה עבד המנוח חגגו ביולי 2022 בבריכה בווילה ששייכת לנתן מלר (72) ואשתו רחל (67). בזמן שבבריכה שחו שבעה ממשתתפי המסיבה, הרצפה התמוטטה לפתע ומי הבריכה נשאבו בעוצמה לתוך בור שנוצר מתחתיה. אחד האורחים נפל לבור ונחבל משברי בטון וברזל. קמחי נפל אל הבור ונסחף אל תוך חלל המערה לאורך של כשמונה מטרים. לאחר מאמצי חילוץ ממושכים של יחידות מובחרות, קמחי חולץ ללא רוח חיים.
בתחילת השבוע הואשם נתן מלר בכך שגרם ברשלנות למותו של קמחי. רחל מלר הואשמה עימו בגין שימוש אסור במקרעין. כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בכפר סבא מפרט שורת פעולות רשלניות של בעלי הווילה שהובילו לאסון במסיבת הבריכה. כך למשל מתואר בכתב האישום כי הבריכה נבנתה ללא היתרי בנייה, ושמלר תיקן בעצמו סדק עם חומר שלא מנע דליפת מים.
2 צפייה בגלריה
כליל קמחי
כליל קמחי
כליל קמחי וזירת האסון בבריכה
2 צפייה בגלריה
החשודים בגרימת מוות ברשלנות
החשודים בגרימת מוות ברשלנות
הנאשמים נתן ורחל מלר
(צילום: יריב כץ)
"אנחנו מנסים איכשהו להיאחז בתקווה שהנחמה שלנו תבוא קצת מזה שהצדק יוצא לאור ושמקרים כאלה לא יחזרו שוב", אמרה היום אורית קמחי. "כליל לצערנו כבר לא יחזור. איבדנו בן ואח וחבר יקר ואהוב, וחייו נגדעו ממש במוות מיותר ללא סיבה, רק תאוות בצע. הנאשמים אפילו לא מבינים את מה שקרה, את מה שלנו קרה אף אחד לא יוכל להבין".
במקביל להליך הפלילי, הגישה המשפחה תביעת נזיקין בסך 10 מיליון שקלים. עו"ד ענת גינזבורג, שמייצגת את המשפחה בתביעה, אמרה: "בתביעה הנזיקית תבענו גורמים נוספים שגם הם התרשלו וחדלו לחלוטין, כמו המועצה המקומית שהייתה חייבת לסגור את הבריכה, כמו הגופים ששלחו את כליל לבריכה, כאשר הם לא וידאו שיש היתר, הם לא וידאו שיש פוליסת ביטוח, וגופים נוספים.
"אין ספק שהגשת כתב האישום מבססת את האשמה של הזוג מלר. אנחנו מברכים את הפרקליטות על כך שהגישה את כתב האישום, אנחנו יודעים שהפרקליטות מגישה כתבי אישום במקרים כאלה רק כאשר ברור למעלה מכל ספק שהיא תגיע להרשעה. הצדק ייעשה, ללא ספק".