2 צפייה בגלריה
תלמידי תיכון בחיפה חוזרים ללימודים במרץ האחרון
תלמידי תיכון בחיפה חוזרים ללימודים במרץ האחרון
יחויבו להציג תו ירוק? תלמידי תיכון בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
שופטי בג"ץ ידונו בעתירה שהגיש אתמול (חמישי) ארגון המורים בדרישה לחייב את תלמידים בתי הספר העל-יסודיים להציג תו ירוק או בדיקות קורונה שליליות בכניסה למוסדות החינוך, בניגוד להחלטת הממשלה. השופטים קיבלו את בקשת הארגון שדרש להוציא צו על תנאי כדי לעצור את ההתנהלות הנוכחית וכן ביקש להוציא צו ביניים - שיורה למדינה לנמק מדוע תלמידים שיכולים, לפי החוק, להתחסן נגד קורונה - לא יציגו זאת לבתי הספר.
בעתירה, שהוגשה נגד משרד החינוך, הממשלה ומרכז השלטון המקומי טען יו"ר הארגון רן ארז כי לכללים החלים על מקומות התכנסות סגורים, ובכלל זה המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, דווקא לגבי בתי הספר העל יסודיים בישראל הכניסה מותרת גם לתלמידים לא מחוסנים ואין כל חובה בהצגת בדיקת קורונה שלילית כתנאי כניסה. "בכל יום שעובר ללא מתווה התו הירוק בכיתות ז'-י"ב, גובר הסיכון הבריאותי בין כתלי בית הספר", אמר ארז.
עורכי הדין סיגל פעיל, זוהר גיפס וטל איסק ביקשו בשם הארגון לוודא שפתיחת שנת הלימודים, שהחלה השבוע, לא תגרור את כל החברה ל"תהום של הידבקויות והעלאת התחלואה בישראל", כלשונם. עוד נכתב כי "עובדי ההוראה מחויבים בהצגת תו ירוק – וטוב שכך. כלל עובדי מוסד החינוך – מחויבים בהצגת תו ירוק – ובצדק. אלא שלמרות שהחיסון בישראל נגיש לבני 12 ומעלה, כלל הילדים הפוקדים מ-1 בספטמבר את בתי הספר אינם מחויבים להציג תו ירוק". עורכי הדין ציינו כי גם בכניסה לבריכות, מסעדות ולאולמות אירועים מחויבים להציג תעודת חיסון או בדיקה שלילית, בעוד שהתלמידים פטורים מכך.
2 צפייה בגלריה
שופטי בג"ץ
שופטי בג"ץ
שופטי בג"ץ
(צילום: אוהד צויגנברג)
"בתי הספר הופכים בהכרח למוקדי הדבקה המוניים, כאשר ציבור המורים נאלץ ומחויב לפקוד מדי יום מקומות עבודה אשר מרבית הבאים בשעריהם אינם בעלי תו ירוק, אינם מחויבים כאמור ולו בהצגת בדיקת קורונה שלילית", כתבו בארגון. "כלומר, מקום העבודה של עובדי ההוראה בישראל מסוכן לבריאותם ואף מהווה סיכון בריאותי להעלאת התחלואה בישראל".
נכון להבוקר, 5,889 תלמידים אותרו אתמול כחיוביים לקורונה, והם מהווים יותר מחצי מכלל המאומתים היומי. מספר החולים הפעילים מבין התלמידים הוא 41,590 ומספר התלמידים המבודדים הוא 62,130. למעשה, יותר מ-100 אלף תלמידים נאלצים להישאר בבית בימים הראשונים של השנה בגלל שנדבקו או שנכנסו לבידוד.
אתמול הודה פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, כי במערכת הבריאות חוששים מתקופת החגים אחרי פתיחת הלימודים. "ככל שאנחנו מתכנסים בבתי הספר, במשפחות, בהתקהלויות, בבתי הכנסת, יש סיכון גבוה להדבקה ותחלואה", אמר בריאיון לאולפן ynet.