בעקבות העימותים הקשים ואיומי הדרוזים החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו כי השבוע לא יתקיימו עבודות לבניית טורבינות הרוח ברמת הגולן, וכעת מודיעה חברת האנרגיה אנרג'יקס, האמונה על בניית הטורבינות, כי תמשיך בעבודות ביום ראשון.
במכתב שהעבירה אנרג'יקס לנתניהו, ונחשף ב-ynet, נכתב: "השקענו עד כה בפרויקט טורבינות הרוח כ-400 מיליון שקל והוא אושר כחוק ובהתאם למדיניות הממשלה כפרויקט בעל חשיבות לאומית. הקמתו לא יכולה להיות מוטלת בספק ואנחנו מצפים למימוש שלטון החוק בישראל. לאור עמדת הממשלה, וכפי שסוכם עם החברה, נמשיך את עבודות ההקמה ב-2 ביולי, יום ראשון. עיינו כאן במכתב.
2 צפייה בגלריה
חברת אנרג'יקס מכשירה את הקרקע ברמת הגולן
חברת אנרג'יקס מכשירה את הקרקע ברמת הגולן
העבודות בגולן
2 צפייה בגלריה
תיעוד המחאות במהלך מחאות הדרוזים נגד טורבינות הרוח ברמת הגולן
תיעוד המחאות במהלך מחאות הדרוזים נגד טורבינות הרוח ברמת הגולן
מחאת הדרוזים נגד העבודות
(צילום: אבי אוחיון)
גורמים במשק האנרגיה בנושא אמרו כי "ביטולו של ההסכם בידי הממשלה משמעותו תשלום פיצויים של מאות מיליונים והחזרים נגד השקעות החברה, וגם פגיעה במהימנותה של המדינה בעיני חברות עסקיות וציבוריות שמצפות לכיבוד ההסכמים".
ביום שישי - ואחרי עימותים בגולן ובגליל שבמהלכם נפצעו כמה בני אדם באורח קשה - הזהיר מנהיג העדה הדרוזית, השייח מוואפק טריף, כי "אנחנו לקראת הסלמה במאבק. אנחנו נמצאים בימים קשים, זאת התקוממות מוצדקת".
במוצאי שבת החליט ראש הממשלה נתניהו, בעקבות המלצת ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, כי לא יתקיימו עבודות בגולן ביום ראשון - ולמעשה בכל השבוע כולו, שבמהלכו חל חג הקורבן. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד ואמר: "העדה הדרוזית היא חשובה, אבל אסור להיכנע לאיומים".
בהודעת לשכת ראש הממשלה אז נמסר כי נתניהו "הנחה לפעול במהלך הימים הקרובים לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור ביישובים הדרוזיים בכרמל ובגליל, שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה"ל התורמים לביטחון המדינה".