מתקפה חריפה מול ביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר: כמה פעילים של מפלגת הליכוד הפגינו הערב (רביעי) מול ביתו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק בתל אביב. "אתה מושחת, אתה יושב בראש ארגון פשע", קראה במגפון פעילת הליכוד אורלי לב. היא אף צייצה ממקום ההפגנה: "עכשיו מול הבית של האלוהים אהרן ברק".
הרקע להפגנה הוא הביקורת שהשמיע השופט ברק כלפי הרפורמה המשפטית שהציג שר המשפטים יריב לוין. "הפרקליטות ובתי המשפט ובג"ץ - כולכם מושחתים", אמרה לב בהפגנה. "אתם תופרי תיקים לאנשי ימין במפה הפוליטית, אין איש שמאל שנחקר עד היום. מה אתה חושב? שהעם מטומטם? העם לא מבין? העם יודע שאתם מונעים מעמדות פוליטיות. אתה איש פוליטי, גם כשהיית בבג"ץ וגם היום. אתה מושחת".
המפגינים מול ביתו של ברק נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "בג"ץ קובע ומתי לא, מסכן שוטרים", "בג"ץ ידו בכל ובקול", "סיכול מינויים - נתניהו, דרעי, גל הירש, נאמן, קהלני, רפול, גלנט" ו-"תיקי נתניהו בשידור חי, מה יש להם להסתיר?".
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול הבית של אהרן ברק
הפגנה מול הבית של אהרן ברק
השופט ברק והמפגינים מול ביתו בתל אביב
( צילום: אלכס קולומויסקי )
2 צפייה בגלריה
אורלי לב בציוץ על ההפגנה מול הבית של אהרן ברק
אורלי לב בציוץ על ההפגנה מול הבית של אהרן ברק
הציוץ של פעילת הליכוד אורלי לב
"הרפורמה הזו היא שרשרת - מחרוזת של חרוזים מרעל. אם המחרוזת הזו תעלה על צווארנו ותוגשם במלואה - זה תחילת חורבן הבית השלישי", אמר נשיא העליון בדימוס ברק בסוף השבוע על רקע המהפכה שמתכנן שר המשפטים לוין. "זו תהיה דמוקרטיה טורקית. אצלנו אין חוקה פורמלית, אבל יש חוקי יסוד שהכרזת העצמאות הכירה בהם".
לדברי ברק, "חורבן הבית השלישי נגרם במלחמת אחים, שהמחרוזת, ההצעות האלה, היא הצונאמי שיביא אותה. יידע נא כל אחד מהמיליונים, אזרחי המדינה ותושבי המדינה, שאם הרפורמה הזאת תיכנס לתוקפה, הזכות שלכם לכבוד, הזכות שלכם לחירות, הזכות שלכם לחיים, תיפגע באופן קשה ולא יהיה בית משפט שאליו אפשר יהיה לפנות".
ברק בן ה-86 אמר עוד כי "אם חושבים שלהרוג אותי יפסיק את הטלטלה, אני מוכן לעמוד מול כיתת יורים". לדבריו, בין הצעות החוק שעל שולחן הקואליציה החדשה יש "הצעות גזעניות. אולי שיעשו מגילת עצמאות חדשה". הנשיא בדימוס הבהיר כי "אף בית משפט לא יכול להגן על העם מפני עצמו. העם צריך להגן על עצמו".

מוקדם יותר הערב, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנושא המאבק ביוקר המחיה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקורת על הרפורמה המשפטית של השר לוין. "אנחנו לא נחליש את מערכת המשפט. נחזק את המערכות כולן. אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תיחרב. מהות הדמוקרטיה, מעבר לאיזון, היא שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט".
נתניהו אמר עוד על רקע המתיחות בין הקואליציה והאופוזיציה ותומכיהן: "מהות הדמוקרטיה היא של ויכוחים, לרבות הנושא שאנחנו מתווכחים בו היום. ויכוחים לא נעשים עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות והצבעות בכנסת. בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה.
"בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, בדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי ממשלה 'נאצים' ולממשלה נבחרת ברוב קולות 'הרייך השלישי'. צריך להרגיע - ומעל הכול אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של האזרחים". נתניהו כינה "אומללה" את קריאתו של ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) "לעצור את לפיד וגנץ על בגידה במולדת".