ראש הממשלה נתניהו שולל, אבל ראש המטה לביטחון לאומי שלו - צחי הנגבי - פרסם מאמר באתר הערבי אילאף, תחת הכותרת "מלחמת חרבות ברזל והיום שאחרי", ובו לא פסל אפשרות שבה הרשות הפלסטינית תשולב בעזה אחרי המלחמה. הוא הדגיש כי המלחמה נכפתה על ישראל בעקבות הטבח האכזרי ב-7 באוקטובר, אך טען כי "בניגוד לאויב - לנו אין רצון להסתיר את האמת ולשקר לעצמנו ולעולם".
2 צפייה בגלריה
ראש המל"ל צחי הנגבי בהצהרה לתקשורת
ראש המל"ל צחי הנגבי בהצהרה לתקשורת
ראש המל"ל הנגבי. מתואם עם נתניהו?
(צילום: דנה קופל)

אחרי שהסביר כי חמאס השקיע בתעשיית הטרור והמוות ברצועת עזה לאורך שנים, כולל חפירת המנהרות וייצור הרקטות, הבהיר הנגבי כי "המלחמה תהיה ארוכה ואכזרית - אבל ישראל תנצח". בעקיצה למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הוסיף: "אלה שחשבו שאנחנו חלשים מקורי עכביש טעו".
לאחר מכן החל לדבר הנגבי על היום שאחרי. "ראשית, יש לייצר עולם טוב יותר לילדינו ולילדים הפלסטינים בעזה", כתב. "מגיע להם חיים מכובדים וחופשיים. אנו מחויבים לא רק לשחרר את אזרחי ישראל מטרור אלא גם מיליוני פלסטינים בעזה".
הנקודה השנייה שציין הנגבי היא שיחד עם "הכוחות האזרחיים והמתונים בזירה הפלסטינית ומשפחות עזה", ועם שותפיה של ישראל בקהילה הבינלאומית ומדינות האזור, "נראה כיצד נוכל לבנות מחדש את הרצועה כדי לייצר מציאות חדשה". הוא הדגיש את הצורך בשילוב של כוחות אזוריים ובינלאומיים.
הנקודה השלישית, ציין הנגבי, היא שלישראל אין אינטרס לשלוט בעניינים האזרחיים של רצועת עזה. "זה ידרוש גוף פלסטיני מתון שזוכה לתמיכה עממית ולגיטימציה", אמר. "לא עלינו לקבוע מי יעשה זאת. ישראל מודעת לרצון הקהילה הבינלאומית לשלב את הרשות הפלסטינית ביום אחרי חמאס. זה ידרוש רפורמה רצינית ברשות הפלסטינית - שתתמקד בהכרה בצורך בחינוך הדור הצעיר בעזה, רמאללה, ג'נין ויריחו, ללא הסתה נגד ישראל. הרשות מתקשה לעשות זאת, וזה ידרוש סיוע של הקהילה הבינלאומית ושל מדינות האזור. אנחנו מוכנים למאמץ הזה".
הכותרת
איך חמאס מימן את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר?
25:12
2 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן. "תידרש רפורמה, והעולם יצטרך לסייע"
(צילום: AP)
הנקודה האחרונה שהתייחס אליה היא איראן ו"ציר הרשע" שהיא מובילה. הנגבי אמר: "למרות שישראל מתמקדת במלחמה לחיסול חמאס, אנחנו ממליצים לחיזבאללה ואיראן לא לטעות. גם אנחנו איתנים ויודעים לחכות לתנאים מתאימים. זו הבטחתי בשם העם וממשלת ישראל".
הדברים במאמרו של הנגבי אינם תואמים את המסרים שמשדר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבועות האחרונים בעניין אפשרות של שליטת הרשות הפלסטינית ברצועת עזה. נתניהו שלל בין השאר את שילובו של אבו מאזן בהנהגה עתידית בעזה וקבע כי "מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה לאחר שנחסל את החמאס". מאז, הוא נוהג להשתמש בסיסמה "עזה לא תהיה חמאסטאן ולא פתחסטאן", כשכוונתו שהן הרשות והן חמאס לא יוכלו לשלוט ברצועת עזה לאחר המלחמה.
מי שהשמיעה קריאות לרפורמה ברשות הפלסטינית הייתה ארה"ב, ובראשה הנשיא ג'ו ביידן. הוא קרא להעביר את השלטון ברצועה ביום שאחרי לידי הרשות, אך קרא לרשות "מחודשת". נתניהו ציין כי הוא מתנגד לשלטון "הרשות במתכונתה הנוכחית".
אתר "אילאף" שמזוהה כסעודי ורואה אור בלונדון פרסם גם בעבר טורי דעה של בכירים ישראלים וראיונות עימם, וגם כתבות שהתבססו על מידע שהעבירו "מקורות ישראליים".