חל שיפור במצבו של סגן ניצב ש', קצין הימ"מ שנפצע באורח קשה בעת ההיתקלות עם שלושת המחבלים שהיו בדרכם לבצע פיגוע וחוסלו ליד ג'נין. "הוא נושם לבדו, אך עדיין נעזר במכונת הנשמה", עדכנו בבית החולים רמב"ם בחיפה בו הוא מטופל מאז אתמול (שבת). הקצין נותח, ולאחר מכן הורדם והונשם באופן יזום. הוא התעורר ופקח את עיניו לאחר שהרופאים הפסיקו את טיפולו עם חומרי ההרדמה, וכעת מצבו יציב, והוא מתקשר עם משפחתו.

הצוות המטפל ברמב"ם שואף לשחררו מטיפול נמרץ במהלך הימים הקרובים ו"אופטימי לגבי מצבו", כך נכתב בהודעת בית החולים. בהיתקלות ליד ג'נין נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, אחד מהם הוא סנ"צ ש' - שכאמור נפצע באורח קשה, בעוד השאר נפצעו באורח קל.
5 צפייה בגלריה
סגן ניצב ש'
סגן ניצב ש'
שיפור במצבו. סנ"צ ש'
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
האזור בו חוסלו המחבלים ליד גקנין
האזור בו חוסלו המחבלים ליד גקנין
שלושה מחבלים חוסלו, ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו - שלושה מהם קל
(צילום: AFP)

בשעות הבוקר, טרם הוחלט להפסיק את הטיפול בחומרי ההרדמה, עדכן מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ברמב"ם, ד''ר ירון בר לביא, כי הקצין "הגיע לרמב"ם עם פציעת חזה קשה וטופל על ידי צוות יחידת הטראומה". כבר בבוקר עדכן כי "מצבו יוצב והוא הוכנס אל חדר הניתוח לתיקון הנזק שנגרם לו. לא נשקפת סכנה מיידית לחייו ואנחנו מצפים בימים הקרובים, אולי אפילו היום, שנוכל להעריך ולבדוק האם המצב השתפר מספיק כדי שאפשר יהיה להעיר אותו".
סנ"צ ש', לוחם ומפקד ותיק ביחידה ללוחמה בטרור, נפצע במהלך חיסול חוליית המחבלים החמושה שהייתה בדרכה לבצע פיגוע גדול ומשמעותי. במהלך קרב היריות, ספג מפקד הפלגה קליע בבית החזה. הוא טופל בשטח ופונה במסוק אל המרכז הרפואי רמב"ם. זמן קצר לאחר מכן, הוא כבר היה על שולחן הניתוחים.
5 צפייה בגלריה
האזור בו חוסלו המחבלים ליד גקנין
האזור בו חוסלו המחבלים ליד גקנין
האזור בו חוסלו המחבלים ליד ג'נין
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לבקר את סגן ניצב ש' בבית החולים
המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לבקר את סגן ניצב ש' בבית החולים
המפכ"ל שבתאי מבקר את סגן ניצב ש' בבית החולים
(צילום: דוברות המשטרה)
בני משפחתו שוהים כל העת סמוך למחלקה לטיפול נמרץ. הם זוכים לתמיכה מחברים לרבות חבריו ופקודיו של הקצין בימ"מ. ביום שבת ביקרו אצל הקצין ואצל הלוחם הנוסף שנפצע, מפקד הימ"מ ניצב-משנה ח' וכן מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. המפכ"ל שוחח עם בני משפחת הקצין ופירט בפניהם על עוז רוחו וגבורתו של יקירם. אחד מחברי המשפחה אמר: "מדובר בלוחם אמיתי שסיכן את חייו לאורך כל שירותו בהגנה על ביטחון המדינה".

ראש שב"כ: "סיכלנו פיגוע משמעותי יחד עם אחינו מהימ"מ"

בנט בירך על חיסול המחבלים שהיו בדרכם לפיגוע בסוף השבוע האחרון באזור ג'נין, ולאחר מכן אמר כי "לאורך קו התפר יש נוכחות שיא של צה"ל במאות נקודות של פרצות, והמטרה שלנו היא לשבור את הגל".

לדברי ראש הממשלה, "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של 'שגרה דרוכה', כשאנחנו רוצים שאזרחי ישראל יחזרו לשגרה וכוחות הביטחון יהיו בדריכות שיא. זה לא מאמץ של פעולה אחת אלא מאות רבות של פעולות שקורות כל הזמן. ביחד נעשה את המאמץ לשבור את הגל הזה".
ראש השב"כ אמר במהלך הביקור כי "השירות עובד כרגע בהרבה זירות - המקומית, ביהודה ושומרון, ברשת ובעזה. זהו ארגון חד, נחוש ומיומן, שלומד תוך כדי תנועה ואש. בשבת נתקלנו באש יחד עם האחים שלנו מהימ"מ, סיכלנו פיגוע משמעותי. במהלך סיור שטח שקיימתי בשבת, שאלתי את רכז הנפה האחראי על השטח בו סוכל הפיגוע: 'מה עם העובדים? האם הם מצליחים לנשום קצת אויר?'. הוא הסתכל עלי בתמיהה ואמר לי 'ראש השירות, הרי בדיוק בשביל זה הגענו לשב"כ'. זה ארגון של עובדות ועובדים מסורים, חדורי תחושת שליחות ואחריות מרחיבה, שעושים כל שלאל ידם להגן על ביטחון המדינה ולהציל חיי אדם".
5 צפייה בגלריה
שלושת המחבלים שנהרגו בתקרית הלילה הם אנשי הזרוע הצבאית של גא"פ
שלושת המחבלים שנהרגו בתקרית הלילה הם אנשי הזרוע הצבאית של גא"פ
שלושת המחבלים שחוסלו בתקרית - אנשי הזרוע הצבאית של גא"פ
אמש פרסמה המשטרה פרטים על חיסול המחבלים בלילה שבין שישי לשבת באזור ג'נין. ב-01:00 התקבלה "ידיעת הזהב" משב"כ על מיקום החוליה, שנעה באותה עת ברכב בין ג'נין לטול כרם. לקראת השעה 01:30, כוחות ימ"מ סמויים וגלויים שנערכו באזור מבעוד מועד, איתרו את החוליה בעת נסיעתה באזור הכפר עראבה. הכוחות, שנעו לעבר החוליה במהירות, זיהו אותה ובעת ניסיון מעצר הרכב המחבלים פתחו באש כבדה לעבר הלוחמים.
לוחמי הימ"מ השיבו בירי וחיסלו את שלושת המחבלים סאיב עבאהרה, חליל טוואלבה וסיף אבו לבדה, שלפי שב"כ תכננו פיגוע "בטווח זמן מיידי", וביצעו פיגועים אחרים בעבר. ברכבם של החוליה נתפסו אמצעי לחימה רבים, ובהם כלי נשק ורימונים. קרב היריות שבמהלכו חוסלו המחבלים, התנהל כאשר השלושה יורים מרכבם והלוחמים משיבים אש מהרכב שלהם. בשב"כ הגדירו את המחבלים "פצצות מתקתקות" אולם לא הכירו מידע קונקרטי על מתווה הפיגוע שתוכנן. עם זאת, לפי אחד התרחישים המובילים הם ניסו לחדור לשטח ישראל עם מכוניתם כדי לבצע פיגוע ירי.
אתמול בצהריים עצרו כוחות צה"ל ושב"כ בכפר שוויכה שבפרברי טול כרם מחבל החשוד כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו באזור ג'נין. לצורך המעצר נכנסו באופן חריג כוחות גדולים לכפר לאור יום וכיתרו בית, שעות ספורות לאחר חיסול שלושת מחבלי הג'יהאד האיסלאמי שהיו בדרכם לבצע פיגוע.
חיסול חוליית המחבלים הגיע בשיאה של מתיחות ביטחונית, בין היתר ביהודה ושומרון, ולאחר הפיגועים הקטלניים בבאר שבע, חדרה ובני ברק שבהם נרצחו 11 בני אדם. שלשום, במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בחברון, נורה למוות פלסטיני שמתחקיר צה"ל עלה כי השליך בקבוק תבערה לעבר לוחמי חטיבת גולני - שהשיבו בירי.