גורם פוליטי בכיר אמר הערב (שלישי) כי יהדות התורה מאיימת בהתפטרות אם חוק הפטור הגיוס יעבור עם סנקציות ומכסות. במפלגה מכחישים - וטענו שמדובר בתרחיש לא-סביר.
1 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף, משה גפני, בנימין נתניהו
יצחק גולדקנופף, משה גפני, בנימין נתניהו
גורם במו"מ טען שהמפלגה איימה לפרוש, ביהדות התורה הכחישו
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ')
גורם במו"מ ציין שיהדות התורה איימו לפרוש במהלך השיחות, אך במפלגה כאמור - מכחישים שתרחיש כזה יכול לקרות בנקודת הזמן הזאת.
בין החרדים לקואליציה קיימים קשיים בהגעה להסכמה על נוסח שיאפשר את הפטור מגיוס. הממשלה צריכה לאשר נוסח החלטה עד מחר בצהריים, אבל השרים עודכנו הערב כי ישיבת הממשלה שבה הם אמורים לאשר את הנוסח, שהטיוטה שלו נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", בוטלה - ולא תתקיים היום כלל.
דיונים מרתוניים התקיימו הבוקר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לפתור את המשבר שנוצר, וגם הערב נפגשים נתניהו עם שר המשפטים יריב לוין והחרדים.
לנתניהו דד-ליין ברור להעברת החוק, שכן עד מחר צריכה המדינה להשיב לבג"ץ על העתירות שהוגשו בנושא - אך גם בקואליציה שלו גוברת ההתנגדות למתווה. הבוקר הוא כינס גם פגישה משולשת עם שר המשפטים יריב לוין והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שעומדת על כך שיהיו יעדים מספריים לגיוס כדי שתוכל להגן על החוק בבג"ץ.
בישיבה עם היועמ"שית עלה היעד של 2,500 מתגייסים חרדים בשנה - אבל מיד לאחר הפרסום על כך בכלי התקשורת, ראש הממשלה מיהר להבהיר כי לא מדובר ביעד גיוס שהציב. לדבריו, המספר מייצג "את מספר המשרתים הנוכחי בכל המסלולים הקיימים של שירות צבאי ואזרחי". השאלה שתישאר פתוחה בכל מקרה, כנראה, היא מי מוגדר "חרדי" שמתגייס מכורח החוק החדש.
המתווה המקורי שהוצג לחרדים היה נוח עבורם, שכן לא כלל יעדים מספריים של כמה חרדים בדיוק יתגייסו - אך היועמ"שית הבהירה כי בלעדיהם לא ניתן יהיה להגן על החוק בבג"ץ. החרדים, מצידם, מסרבים שיוכנסו לחוק מספרים - ונתניהו אף העלה חשש שלא ניתן יהיה לעמוד בדרישותיהם. כך, ההבטחה המקורית שניתנה להם - לגיבוש עקרונות כלליים שיאפשרו תשובה לבג"ץ שתעניק זמן נוסף לממשלה - נתקעה.