רוסיה: "אם דרישותינו לא ייענו - יהיו השלכות חמורות"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לא הגיעו לפריצת דרך משמעותית בפגישתם אתמול בז'נבה שבשוויץ, אך הסכימו להמשיך ולדבר כדי לנסות ולפתור את המשבר שעורר חשש מפלישה רוסית לאוקראינה וממלחמה חדשה באירופה. גם לאחר השיחות הזהיר בלינקן מתגובה "מהירה וחמורה" של ארה"ב אם רוסיה תפלוש לאוקראינה.
לברוב מצדו אמר שמוסקבה עדיין ממתינה לתגובה אמריקנית בכתב לדרישותיה הביטחוניות - שאליהן נאט"ו הבהירה אמש ש"לא תוכל להסכים". כל הצדדים, כולל אוקראינה, ניסו להישמע אופטימיים בנוגע לסיכוייו של המסלול הדיפלומטי לפתרון המשבר, אך משרד החוץ הרוסי הזהיר מ"השלכות חמורות" במקרה שדרישות המדינה לא ייענו.
6 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בפגישה עם סרגיי לברוב שר החוץ הרוסי בועידת הגרעין בג'נבה שוויץ
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בפגישה עם סרגיי לברוב שר החוץ הרוסי בועידת הגרעין בג'נבה שוויץ
לברוב ובלינקן
(צילום: Russian Foreign Ministry/Handout via REUTERS)

דיווח: רוסיה הציעה לאיראן הסכם גרעין זמני, בידיעת ארה"ב

על רקע שיחות הגרעין והמאמצים להגיע להסכם גרעין חדש, הציעה רוסיה לאיראן לחתום על הסכם זמני - בתמורה להקלה מסוימת בסנקציות. כך דווח הבוקר ברשת NBC האמריקנית. על פי הדיווח, רוסיה הציעה את ההצעה בשבועות האחרונים בידיעתה של ארה"ב, אולם איראן דחתה אותה.
בתוך כך, בכיר באיחוד האירופי אמר אתמול כי שיחות הגרעין עם איראן בווינה מתקדמות בכיוון הנכון להסכם סופי, שנמצא לדבריו "בהישג יד". הוא הביע חשש מכך שהזמן לחתימה על ההסכם הולך ומצטמצם, אך הדגיש: "אני חושב שנגיע להסכם, במוקדם או במאוחר".
6 צפייה בגלריה
ביקור  אבראהים ראיסי ברוסיה
ביקור  אבראהים ראיסי ברוסיה
נשיא איראן ראיסי ברוסיה, השבוע
(צילום: EPA)

בני זוג בגליל אותרו ללא רוח חיים, חשד שמתו מהרעלת פחמן

בני זוג מגד'יידה מכר שבגליל המערבי, גבר בן 40 ואישה בת 30, אותרו אחר הצהריים ללא רוח חיים בביתם. לפי החשד, הם מתו מהרעלת פחמן חד-חמצני בעקבות מנגל שהפעילו בבית על מנת לחממו. ילדיהם של בני הזוג שיחקו מחוץ לבית וכששאלו אותם היכן הוריהם - הם השיבו שהם לא התעוררו מהשינה. במשטרה מסרו כי נסיבות האירוע נבדקות.
6 צפייה בגלריה
הבית בג'דיידה-מכר בגליל
הבית בג'דיידה-מכר בגליל
הבית שבו אירע האסון בגד'יידה מכר
(צילום: דוברות מד''א)

המשפחה שפונתה בשייח ג'ראח תעתור לבית הדין בהאג

משפחת סאלחייה משכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים הכינה עתירה לבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג על הריסת ביתה. העתירה תוגש בשבוע הבא על ידי המרכז הבינלאומי לצדק לפלסטינים הממוקם בלונדון יחד עם חברת הייעוץ המשפטי הבריטית Bindmans Solicitors. לבית הוצא צו פינוי ב-2017 למטרת הפקעה ולטובת הקמת מוסדות לימוד עבור תושבי השכונה.

טרגדיה באשדוד: אישה נפלה אל מותה מגג ביתה

אישה בת 45 מאשדוד נפלה אתמול אל מותה אחרי שעלתה לגג ביתה כדי לנקות סתימה במרזבים. ככל הנראה, האישה דרכה על חלק בגג שנשבר. צוות כיבוי אש שהוזעק למקום חילץ את גופתה וצוותי הצלה קבעו את מותה. שכנים שהיו במקום העידו שהמרזבים של הבניין נסתמו בשל הגשמים השבוע, והאישה עלתה לגג על מנת לנקות ולפתוח את הסתימות, ואז קרה האסון.
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע באשדוד
זירת האירוע באשדוד
הזירה באשדוד
(צילום: איחוד הצלה)

שוב הצתה במסעדה בגליל: סניף מקדונלד'ס נשרף

שריפה פרצה לפנות בוקר בסניף מקדונלד'ס במתחם המרכזי הסמוך לקיבוץ עמיעד בגליל העליון, ועשן אפף גם עסקים סמוכים. צוותי כיבוי השתלטו על האש וחוקר שריפות קבע כי מדובר בהצתה. בעבר היו כמה מקרים של התנכלות לעסקים אחרים במקום, על רקע ניסיונות לגבות דמי חסות.

גבר נעצר בחשד שתקף רופא שטיפל באשתו באיכילוב

המשטרה הודיעה הבוקר כי עצרה אתמול גבר מיהוד בחשד שתקף רופא נשים שטיפל באשתו בבית החולים איכילוב. כתוצאה מהתקיפה נגרמו לרופא חבלות ובהן חשד לשבר באף. הערב המשטרה תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.
6 צפייה בגלריה
ארונות הציוד הרפואי שניזוקו מהתקיפה
ארונות הציוד הרפואי שניזוקו מהתקיפה
ארונות הציוד הרפואי שניזוקו מהתקיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

ה-FBI חשף: בן הזוג הודה במחברת שרצח את גבי פטיטו

הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) הודיעה הלילה כי בראיין לונדרי, בן זוגה של גבי פטיטו ששב לביתו לבדו ממסע הדרכים המשותף שקיימו ולא הסביר לאן נעלמה, כתב במחברת שלו כי רצח אותה. ימים לאחר שובו לונדרי נעלם בעצמו, ובהמשך נמצאה גופתה של פטיטו בת ה-22 בפארק לאומי שבו ביקרו השניים. חודש לאחר מכן נמצאה גם גופתו.
6 צפייה בגלריה
גבריאל גבי פטיטו ו בריאן לונדרי בני זוג נעדרים פלורידה ארה"ב
גבריאל גבי פטיטו ו בריאן לונדרי בני זוג נעדרים פלורידה ארה"ב
גבי פטיטו והארוס בראיין לונדרי
(צילום : רויטרס , משטרת פלורידה )

המונים טיילו בצפון רמת הגולן

המוני מטיילים מרחבי הארץ הגיעו היום לצפון רמת הגולן כדי ליהנות מהשלג שנערם שם במהלך השבוע ועדיין לא הפשיר. בכבישים המובילים לחרמון נרשמו עומסי תנועה כבדים - בעיקר בגלל מטיילים שביקשו להגיע לאתר למרות שלא הזמינו כרטיס מראש. באתר החרמון ביקשו כמה פעמים מהציבור להימנע מההגעה ללא הזמנה מראש.

תחזית סוערת לשבוע הבא

מזג האוויר הנוח לא יישאר איתנו עוד זמן רב: מחר משעות הצהריים הרוח תתגבר וגשם יירד בצפון ויתפשט למרכז, בחרמון יירד שלג. הגשם שיתחיל מחר יימשך לסירוגין עד שני אחר הצהריים, וביום שלישי לא יירד גשם. עם זאת, משעות הערב בשלישי הרוח תתחזק שוב.
מיום רביעי לפנות בוקר יהיה סוער, קר וגשום עם סכנת הצפות. בחרמון יירד שלג כבד, ובמהלך היום יירד שלג בהרים ברמת הגולן וייתכן שלג גם בפסגות של הרי הגליל. מזג האוויר הגשום צפוי להימשך עד למוצאי השבת. ברביעי ובלילה ובחמישי יש נכון לעכשיו גם סיכוי נמוך מאוד לשלג בהרי המרכז, אבל טווח התחזית עדיין רחוק מדי והתחזית משתנה מדי יום.