כמעט שבוע לאחר האונס בגדרה, הנפגעת והאימא לשלושה ילדים, שנאנסה בביתה לעיני בנה בן ה-4, אמרה היום (ג') ל-ynet: "תודה לבורא עולם שאנחנו בחיים, בריאים ושלמים".
האמא, שעדיין לא חזרה לביתה ונמצאת עם ילדיה אצל קרובי משפחתה, אמרה כי הדבר החשוב ביותר עבורה כרגע הוא "לעצור ולהודות לכל אחד ואחת שעזרו. תודה רבה לכל עם ישראל, על האכפתיות, הדאגה, הנתינה והאהבה שאיתה אתם עוטפים אותנו. אתם הכוח שלנו". אתמול סיפרה קרובת משפחתה של האם כי לקחה את בנה, שחזה באונס שלה, לחנות צעצועים כדי שיקנה לו "צעצוע שינחם אותו". בן ה-4, ששחרר מכפיתה את אמו לאחר האונס, בחר בסכין פלסטיק שהייתה מונחת על המדף. "כדי לשמור על אימא", אמר.
2 צפייה בגלריה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס בגדרה, וההפגנה בבוקר שאחרי
(צילום: דנה קופל, שאול גולן)
קרובי משפחתה של האישה וילדיה בני ה-6, ה-4 והשנתיים, יזמו גיוס המונים שבו הכסף יוקדש במלואו לטיפול פסיכולוגי עבור האם וילדיה הקטנים. היוזמה, שזכתה לשם "מחבקים את הנפגעת מגדרה", שנחשפה אתמול ב-ynet, גייסה נכון לשעה זו כ-120 אלף שקלים, והגיעה ל-80% מהיעד. לדברי היוזמים, מטרת הגיוס כי להחזיר את המשפחה לשגרה כמה שיותר מהר אחרי האירוע הנורא. לתרומות לחצו כאן.
"יש לנו אירועים שיכולים להיות משמעותיים בחיים שלנו, שיכולים להפוך אותם לגמרי, ושהמצב כבר לעולם לא יהיה אותו דבר", הסבירו היוזמים. "מה קורה למי שחווה גם פריצה של בית, שוד מזוין, איומים לרצח ואונס? איך מתרוממים מאירוע כזה? אנחנו רוצים לעזור לה ולילדיה לקבל עזרה. נשמח שלא תיתנו לבקשה שלנו לעבור לידכם, ותתרמו כל סכום לגיוס. כל הכספים יועברו ישירות לנפגעת, מבלי עמלות שכר טרחה וכיוצא בכך".
קרובת משפחה של האם סיפרה אתמול בריאיון לאולפן ynet על מצבה הנפשי הקשה, ועל בקשת הסיוע, גם עבור ילדיה הקטנים. לדבריה, הילדים נמצאים "בטראומה של ממש". ש', קרובת המשפחה שהתראיינה בעילום שם לאולפן ynet, העידה גם כי לאחר האונס, שגרם לזעזוע עמוק בשכונת גולדה בגדרה, בני המשפחה מנסים לתמוך באם כמיטב יכולתם. "כרגע אין דרך לסייע לה מלבד לתמוך ולעטוף ולהקשיב כשהיא מספרת על הגיהינום שעברה יחד עם ילדיה".
היא סיפרה על החוויה הקשה שעברה גם על הילדים: "הילד בן ה-4 מדבר על זה ללא הפסקה, כמה הוא הציל את אמא, כשהוא שחרר אותה מכפיתה באמצעות סכין. הוא מבין שאיש רע היה בבית ושקרה משהו נורא, אבל הוא לא מבין עד כמה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד החשוד בגדרה
בריאיון אמרה כי היא רוצה שהוא יואשם ויישפט כמחבל. "הוא עשה פיגוע נפשי ורצחני, הוא רצח נפש של אמא ושלושה ילדים ועוד משפחות מסביב. היא והילדים בטראומה רצינית, חוששים מכל דפיקה בדלת. באמת תודה למשטרת ישראל שלכדה אותו במהירות כזאת, ושיטפלו בו ושלא יתנו לו לצאת אחרי שלוש או ארבע שנים. שיירקב בכלא, הוא צריך לקבל את העונש החמור ביותר".
ביום ראשון, נזכיר, האריך בית משפט השלום בראשון לציון בתשעה ימים את מעצרו של ברכאת אבו עסא בן ה-20 מאום בטין, החשוד באונס. אתמול אף פורסם כי נגד אבו עסא מתנהל משפט נוסף, שבו הוא מואשם בהמתה בקלות דעת של שני נערים בדואים. הדיונים בתיק זה נמרחים והמשפט מתעכב בשל העובדה שאבו עסא פשוט לא טורח להגיע לכל הדיונים ומתחמק מחלקם במשך כמה חודשים.