אישה כבת 50 ואם לשניים נמצאה הבוקר (יום חמישי) ללא רוח חיים בדירה ברחוב גבע בפרדס חנה. בתה בת ה-14, התעוררה ומצאה את האם מחוסרת הכרה. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח ועיכבה לחקירה את גרושה, גם הוא בשנות ה-50 לחייו. כעבור כמה שעות הוא שוחרר. גופת האישה נשלחה לנתיחה במכון הפתלוגי לקביעת סיבת המוות.
הדיווח על מותה של האישה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 11:16. פרמדיקית מד"א מיכל סקוירסקי סיפרה כי "כשהגענו למקום ראינו את האישה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות רפואיות קבענו את מותה".
4 צפייה בגלריה
הזירה בפרדס חנה. הבת לא שמעה רעש או צעקות
הזירה בפרדס חנה. הבת לא שמעה רעש או צעקות
הזירה בפרדס חנה. הבת לא שמעה רעש או צעקות
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפי המשטרה, על גופתה של האישה היו סימני אלימות. הבת, שהייתה בבית ומצאה את האם, סיפרה לשוטרים כי לא שמעה רעש או צעקות. "הרקע והנסיבות בבדיקה", נמסר בנוסף לעיכוב הגרוש לחקירה. צוותי המועצה המקומית מאגף הקהילה והחינוך מלווים את המשפחה.
סביב הסערה על החוק לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה עולים טיעונים כי הוא לא יכול היה להציל את הנשים האחרונות שנרצחו, אבל האמת היא שהאיזוק האלקטרוני הוא רק חלק מהמחדל. התקציב לתוכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה עדיין בחסר של כ-100 מיליון שקלים, תיקון החוק להפניית גורם אלים לטיפול נכנס לתוקף - אך אינו מיושם, אין מספיק תקנים במרכזים לאלימות במשפחה וגם את הקיימים יש קושי לאייש, הרוב המוחץ של התיקים על אלימות במשפחה נסגרים ובמרבית המקרים הפתרון היחיד שיש למדינה להציע למשפחה בסיכון הוא מקלט.
4 צפייה בגלריה
 אדיסי אלבנה, ורה פלצינטה, דריה לייטל
 אדיסי אלבנה, ורה פלצינטה, דריה לייטל
אדיסי אלבנה, ורה פלצינטה, דריה לייטל
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"הפילו את חוק הפיקוח האלקטרוני, והוכיחו כי דם נשים הינו הפקר". ראשי הקואליציה
(צילום: אלכס קולומויסקיף שאול גולן, עמית שאבי, הדר יואביאן, נועם מושקוביץ' דוברות הכנמסת )
על אף ששמונה נשים נרצחו מתחילת השנה, הממשלה לא קידמה עד כה שום צעד כדי למנוע את הרצח הבא - שייתכן שקרה הבוקר. לדיון בוועדה לביטחון לאומי שהתכנס לפני כשבוע וחצי בעקבות הרצח של דריה לייטל ז"ל לא הגיע אף נציג מהקואליציה, ולדיונים שעסקו בנושא בחודשים האחרונים בוועדה לקידום מעמד האישה הגיעו חברי כנסת בודדים.
4 צפייה בגלריה
אדיסי אלבה
אדיסי אלבה
אדיסי אלבנה שנרצחה על ידי בן זוגה, וזירת האירוע בקריית אתא
(צילום: גיל נחושתן)
מנכ"לית שדולת הנשים הדס דניאלי ילין פנתה היום לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמרה כי "כבר שבועיים שאנחנו צועקות ואין מענה. נאלצות שוב ושוב להספיד נשים שנרצחו. עוד לא עבר שבוע מהרצח של אדיסי אלבנה ז"ל, והתבשרנו היום על רצח של אישה נוספת.
"תשע נשים נרצחו מתחילת השנה. שלוש נרצחו מאותו היום לפני שבוע שבו הקואליציה הפילה את חוק הפיקוח האלקטרוני, ובהחלטה אחת הוכיחה כי דם נשים הינו הפקר. אנחנו לא מעניינות אותם. הביטחון שלנו לא חשוב להם. על הרצח הזה לא תשמעו מהשר בן גביר. הוא עסוק בהקמת מיליציה פרטית והצפת המדינה בעוד נשק במקום להגן על חיי נשים. המגמה הולכת ומחריפה, וחמורה הרבה יותר מהשנה הקודמת. אנחנו במצב חירום. אנחנו קוראות לשר בן גביר, אם אתה לא מחיל את דין הרציפות על חוק הפיקוח האלקטרוני כבר ביום ראשון הקרוב, תניח את המפתחות ותתפטר. זאת המשמרת שלך, והאחריות היא עלייך".