2 צפייה בגלריה
 ח"כ סמוטריץ' והשופט לנג
 ח"כ סמוטריץ' והשופט לנג
ח"כ סמוטריץ' והשופט לנג
(צילום: יואב דודקביץ')
ציוץ שפרסם היום (רביעי) יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בגנותו של שופט בית משפט השלום בירושלים אלעד לנג, הוביל את משמר בתי המשפט להחליט על תגבור האבטחה סביב השופט.
אחרי שנודע כי השופט לנג חתם על צווי מעצרם של שמונה תלמידי ישיבת חומש בחשד לתקיפת חיילים ופלסטינים, פרסם ח"כ סמוטריץ' בטוויטר את תמונתו של השופט והוסיף מילים בגנותו.
"זה אלעד לנג, שאפשר הלילה למשטרה לפרוץ באישון ליל ולהפוך בתים של משפחות עם נשים וילדים קטנים שכל חטאם הוא שהם גיבורים מסורים שנאחזים באדמת חומש", כתב סמוטריץ'. "זה האיש שלא מהסס לשחרר מחבלים ממעצר אבל רודף את המתיישבים. תזכרו את השם והתמונה הזו. לדיראון עולם".
2 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוק בצלאל סמוטריץ' על אלעד לנג
פוסט פייסבוק בצלאל סמוטריץ' על אלעד לנג
הציוץ של ח"כ סמוטריץ' בגנות השופט לנג
לפי המשטרה, העצורים חשודים בתקיפת פלסטינים וחיילי צה"ל בשומרון לפני כחודש. בחלק מבתי העצורים בוצע גם חיפוש - פעולה שהובילה לזעם אצל חברי כנסת מהאופוזיציה. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בירך על המעצר: "משטרת ישראל וצה"ל לא יירתעו ממעצר חשודים - יהודים או פלסטינים".
עם העצורים בישיבת חומש בשומרון נמנים אחיינו של ח"כ סמוטריץ' וחתנה של ח"כ אורית סטרוק ממפלגתו. מיד לאחר שורת המעצרים, התפתחו עימותים בכנסת בין חברי כנסת מהציונות הדתית ליו"ר הכנסת מיקי לוי. הצדדים החליפו אמירות קשות וצעקות, ובמהלכן אחד מהסדרנים נחבט בטעות ונפל.
בשלב מסוים הורה יו"ר הכנסת לוי להוציא מה"פרסה" - החלק שמאחורי המליאה - את חברי הכנסת סטרוק ושמחה רוטמן שצעק על לוי: "חצוף שאתה. איבדת את השכל שלך. משוגע. אתה לא תאיים עליי". לוי הגיב: "הוא לא יגיד לי משוגע". התקרית החריגה כמעט התפתחה לעימות פיזי בין המעורבים.

לעימות עם יו"ר הכנסת לוי קדם אירוע שבמהלכו צעקו חברי הכנסת סמוטריץ' וסטרוק על יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך (ימינה). כמה שעות לאחר מכן כינס סמוטריץ' מסיבת עיתונאים שבה טען כי יו"ר הכנסת לוי "רומס את הכנסת". הוא ציין עוד: "מיקי לוי מאמלל את סדרני הכנסת והופך אותם למיליציה פרטית להשתקת יריביו מהאופוזיציה. כך היה גם הבוקר, כשלוי הרחיק ח"כים מהפרסה כדי למנוע מבוכה מח"כ ניר אורבך".
יו"ר הציונות הדתית אמר עוד: "זה חודשים שגורמים בכירים בממשלה מסמנים את המתיישבים כאויבי העם כשהמטרה היא לייצר דמורליזציה ולהכשיר אירועים כמו האירוע החמור לפנות בוקר, במסגרתו נעצרו אברכים מישיבת חומש באישון לילה. הפכו להם את הבית בחיפוש חסר תוחלת. כך הופכים קורבן לנאשם".
"נודע לי שאחד העצורים הוא אחייני, יהודה סמוטריץ'. הוא הוא לידו של יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח בפיגוע. אתמול בלילה ציינו יהודה וחבריו בישיבה את נס ההודיה. כמה שעות אחר כך נשלף יהודה ממיטתו ונעצר במעצר שווא שנועד להתעמר במתיישבי חומש. יהודה, אני רוצה לומר לך חד משמעית שאנחנו גאים בך. אתה ויתר הגיבורים תלמידי ישיבת חומש מהווים עבור כולנו מקור השראה".