לאחר שלוחמי חטיבת ההנדסה איתרו בשבוע שעבר באזור בית החולים שיפא שבעיר עזה את גופתה של החטופה רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף הערב (ראשון) כי "נועה נלקחה לתוך כותלי שיפא, שם היא נרצחה על ידי מחבלי חמאס".

לדברי הגרי, "לפי הממצאים הרפואיים, נועה נחטפה לדירת מסתור סמוך לשיפא, ובמהלך מתקפות צה"ל באזור מחבל החמאס שהחזיק בה נהרג, ונועה נפצעה - אך לא באורח מסכן חיים". דובר צה"ל הוסיף כי המידע החדש שחשף עומד "בניגוד לסרטונים השקריים שמפרסם חמאס, שמנסה לטעון כאילו נועה נהרגה מפגיעות צה"ל". בהמשך, הוציא דובר צה"ל הבהרה, לפיה מרציאנו נפצעה במהלך מתקפת צה"ל ב-9 בנובמבר, ולא ביום בו אותרה גופתה בשבוע שעבר.
הגרי סיכם את דבריו על מרציאנו, ואמר כי "בית החולים, מקום שאמור לקדש את ערך החיים, שימש את חמאס לרצח. ליבנו עם משפחתה של נועה, אנחנו שולחים את תנחומינו. לא הגענו לנועה בזמן. זה רק גורם לצה"ל להיות יותר נחוש, לעשות ככל שביכולתנו כדי להשיב את החטופים הביתה".
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58

4 צפייה בגלריה
מח"ט 7, אל"ם אלעד צורי, מתאר את פעילות הכוחות למציאתה של רב"ט נועה מרציאנו
מח"ט 7, אל"ם אלעד צורי, מתאר את פעילות הכוחות למציאתה של רב"ט נועה מרציאנו
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
אינפוגרפיקה עם מיקומי איתור גופותיהן של יהודית וייס ורב"ט נועה מרציאנו
אינפוגרפיקה עם מיקומי איתור גופותיהן של יהודית וייס ורב"ט נועה מרציאנו
(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, בסרטון חדש שפרסמו הערב צה"ל ושב"כ מתוך עזה, מראה מפקד חטיבה 7 אל"מ אלעד צורי את דירת המסתור בה אותרה מרציאנו - ואת האלונקה עליה נמצאה גופתה. "מבית החולים היא הוצאה עד לבית הזה שהגענו אליו בהכוונה של שב"כ", אמר אל"מ צורי בסרטון. "ידענו שהיא נמצאת במרחב של הבית בחצר האחורית".
בנוסף לסרטון, פורסם שרטוט שמראה את המיקום של דירת המסתור בה הוחזקה מרציאנו ביחס לשיפא, וגם את המיקום של המבנה בו הוחזקה יהודית וייס ז"ל, שגם היא אותרה בשבוע שעבר והוחזרה לשטח ישראל.
4 צפייה בגלריה
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
"לא הצלחנו להגיע אליה בזמן". רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
יהודית וייס
יהודית וייס
יהודית וייס ז"ל. בעלה נרצח בקיבוץ בארי, וגופתה אותרה בעזה
כוח מגדוד ההנדסה 603 של חטיבה 7 איתר יחד עם כוח מהשב"כ ומעוקץ את גופתה של מרציאנו, תצפיתנית שנחטפה ב-7 באוקטובר. גורמי רפואה ורבנות צבאית זיהו את הגופה. המידע המודיעיני באשר למיקום הגופה נמסר על ידי שב"כ, שהכווין את הכוחות.
יומיים לפני איתור גופתה, צה"ל כבר הודיע על מותה של נועה בת ה-19. יום לפני כן פרסם חמאס סרטון שלה מהשבי, ומיד לאחר הפרסום הגיע נציג צה"ל לבית משפחתה. מערכת ynet בחרה שלא להציג את הסרטון, מאחר שהוצגו בו מסרים שנועדו להפעיל טרור פסיכולוגי.
ברביעי שעבר, צה"ל איתר כאמור גם את גופתה של החטופה יהודית וייס (65), שנחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. בעלה, שמוליק וייס, נרצח בטבח בבארי. בני המשפחה התבשרו על מותה כשחזרו מהאזכרה לאב המשפחה, שנערכה בעולש.