צה"ל חילץ אתמול (חמישי) מהעיר עזה את גופתה של החיילת נועה מרציאנו, התצפיתנית בת ה-19 שנחטפה ב-7 באוקטובר. השבוע הודיע צה"ל על מותה בשבי.
2 צפייה בגלריה
נועה  מרציאנו
נועה  מרציאנו
רב"ט נועה מרציאנו
כוח מגדוד ההנדסה 603 של חטיבה 7 איתר את גופתה במבנה ליד בית החולים שיפא יחד עם כוח מהשב"כ ומעוקץ. גורמי רפואה ורבנות צבאית זיהו את הגופה, והעבירו אותה הלילה לישראל. המידע המודיעיני באשר למיקום הגופה נמסר על ידי שב"כ, שהכווין את הכוחות.
הלווייתה של נועה תתקיים היום בשעה 12:00. גם בשעות אלו כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במתחם שיפא ובסביבתו לסריקות דומות ולאיתור אויב.
ז'רמן מרציאנו, סבתה של נועה, אמרה כי "יש הקלה גדולה שמצאו אותה. יש לנו גופה ויש לנו היכן לבכות. אתמול בלילה הודיעו לנו מאוד מאוחר, היו פה אנשים מהצבא, גם בכינו וגם הוקל לנו ביחד. אמרנו 'הגופה שלה איתנו. יש לנו היכן לבכות ולהתאבל'. היא על הזמן איתנו בלב ובנשמה. סוף העולם הגיע מבחינתי. אני מקווה שהיא האחרונה ושכולם יחזרו בשלום".
צה"ל הודיע ביום שלישי האחרון על מותה של נועה בת ה-19. בהודעת דובר צה"ל צוין כי היא "חללת צה"ל חטופה בידי ארגון טרור". ביום שני פרסם חמאס סרטון שלה מהשבי, ומיד לאחר הפרסום הגיע נציג צה"ל לבית משפחתה. מערכת ynet בחרה שלא להציג את הסרטון, מאחר שהוצגו בו מסרים שנועדו להפעיל טרור פסיכולוגי.

בצה"ל אמרו לאחר חילוץ הגופה כי "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה"ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן".
השיחה האחרונה בין נועה לאמה התקיימה ב-7:30 בבוקר של 7 באוקטובר, כשהייתה בבסיס. "היא אמרה שהיא במיגונית. די מהר היא סיפרה שיש חדירה ולא נשמעה מופתעת. היא כל הזמן סיפרה שהגזרה חמה, שיש פעילות חשודה, והיא כמובן דיווחה למפקד, אבל לא אמרה לי מה עשו, והנחתי שהמידע מסווג".
משפחתה של נועה דיברה אתמול לראשונה מאז ההודעה על מותה במהלך מפגש עם בני משפחות החטופים ותומכיהם שצועדים לירושלים. "אין לי קבר. אמרו לי שאני יושבת שבעה, אפילו לא עשיתי לה לוויה שראויה לה", אמרה אתמול אמה של נועה, עדי. "אני מבקשת, אנחנו כאן כדי לומר לכן, משפחות החטופים, החברים שלי, המשפחה שלי – המשפחה החדשה, אף אחד מאיתנו לא בחר להיות במשפחה הזאת, תאמינו לי, לא כיף לנו במשפחה הזו – אבל אני כאן כדי לומר לכן משפחות חטופים שאנחנו פה איתכן במשימת חיינו, להחזיר את כולם הביתה".

חילוץ שני תוך יומיים

אמש הותר לפרסום כי צה"ל איתר את גופתה של החטופה יהודית וייס (65). הגופה נמצאה וחולצה על ידי לוחמי חטיבת 7 ממבנה ליד בית החולים שיפא. וייס נחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. בעלה, שמוליק וייס, נרצח בטבח בבארי. בני המשפחה התבשרו על מותה כשחזרו מהאזכרה לאב המשפחה, שנערכה בעולש.
2 צפייה בגלריה
יהודית וייס
יהודית וייס
יהודית וייס, שגופתה אותרה בעזה
הכוחות סרקו מבנים ליד בית החולים שיפא, ואז מצאו את הגופה. במבנה נמצא גם מטול אר.פי.ג'י, רובה קלאצ'ניקוב ואמצעי לחימה נוספים.
וייס אובחנה כחולה בסרטן השד לפני שלושה חודשים. "היא נחטפה באמצע הטיפולים, רגע לפני הקרנות, בכל יום שעובר השעון שלה מתקתק", אמרה אתמול בת זוגו של בנה.
וייס עבדה בגני הילדים של קיבוץ בארי, ובהמשך גם התמחתה בסיעוד. ארבעה מתוך חמשת ילדיה של יהודית נותרו לגור בבגרותם בקיבוץ שאותו אהבה - ושממנו נחטפה.