ביום השישי למלחמה, שר ראשון לוקח אחריות: שר החינוך יואב קיש אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ב-ynet Live כי הממשלה שהוא חבר בה אחראית למתקפת הפתע הקטלנית של חמאס על ישראל - התבטאות ראשונה מסוג זו מצד חבר ממשלה. "זה קרה בממשלה שלנו, יוסקו מסקנות ונקבל אחריות", הוא אמר.

"מדובר באסון נוראי, צריך לאגור את הכוחות, להילחם ולנצח", אמר השר קיש. "חייבים לשמוע את המשפחות, הן יכולות להגיד מה שהן רוצות. צריך לנתח את האירוע - ואני מבטיח שזה יקרה מכל הכיוונים. אף אחד לא יברח מאחריות, אנחנו אחראים - אני אחראי כחבר ממשלה. התעסקנו בשטויות, שכחנו איפה אנחנו חיים".
"עכשיו זה לא הזמן להתעסק בזה", המשיך קיש. "פגשתי ניצולה מנתיב העשרה שהצילה את הילדים שלה. היא הסתכלה לי בעיניים ואמרה לי 'תבטיח לי שמה שקורה בעזה, שהחמאס הזה בעזה, לא יהיה יותר. הסתכלתי לה בעיניים ואמרתי לה - 'לא יהיה חמאס בעזה, נקודה'".

עוד אמר קיש: "אני מצפה מהצבא לנצח ולהסתכל קדימה. כולם מגויסים, עכשיו צריך להתרכז במשימות ובניצחון. צה"ל יצא מהימים הראשונים כשהוא בפער עצום ממה שהיה אמור להביא. הוא מכה בעזה, מכה חזק. לא יישאר חמאס, נקודה. זו המשימה ואנחנו נחושים לבצע אותה. יש לצה"ל את כל הגיבוי, עם כל ההפתעה והכשל של שבת בבוקר. צה"ל חזק עם יכולות, ואנחנו ננצח".
אחרי שאתמול ראש הממשלה נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיעו על הקמת ממשלת חירום לאומית, השר קיש קרא הבוקר: "כל מפלגה ציונית צריכה להצטרף עכשיו לממשלת החירום. אני קורא לליברמן, ללפיד ולמיכאלי לחבור אלינו".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"לא ייתכן שהמחבלים הארורים של חמאס נהנים מתנאי כליאה ברמה של בית מלון בכלא הישראלי". ליברמן
(צילום: שלו שלום)
אביגדור ליברמן, שבמפלגתו ישראל ביתנו טענו אתמול כי כלל לא פנו אליהם על מנת שיצטרפו לממשלה, כתב הבוקר ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) כיצד לדעתו על ישראל להתנהל במלחמה: "חייבים לשנות את המציאות. ביום השישי של הלחימה, חייבים להעביר את הלחימה לשטח האויב וליצור אזור חיץ ברוחב של קילומטר לפחות לאורך הגבול עם הרצועה. כמו כן, יש להשמיד כליל את נמל עזה ואת הסירות וכלי השייט העוגנים שם.
"ב-2018, ביוזמת השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן ובאישור נתניהו, קמה ועדת קעטבי לבחינת תנאי כליאה של האסירים הביטחוניים. מסקנותיה הונחו על שולחן הממשלה בינואר 2019, ומאז אף גורם לא טרח להביא את המסקנות לאישור הממשלה. לא ייתכן שהחטופים שלנו ברגעים אלו נמצאים בתנאי כליאה זוועתים בשבי של מחבלים חיות אדם, והמחבלים הארורים של חמאס נהנים מתנאי כליאה ברמה של בית מלון בכלא הישראלי. הגיע הזמן לאמץ את הדו"ח במלואו".
ליברמן הוסיף: "חייבים להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל ולשקם את ההרתעה הישראלית - חייבים להכריע, חייבים לנצח".