מוחסן ג'באלי, הנער בן ה-15 שנפצע שלשום (שישי) באורח קשה מכדור תועה בטייבה, עדיין מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים מאיר שבכפר סבא. אביו, ליית, עוכב בחשד שירה בבנו ללא כוונה הוא הכחיש את המיוחס לו ואמר כי "הייתי בבית בזמן המקרה, לא יודע מי ירה בבני". הוא הוסיף שאחרי שנותח מצב בנו מוסיף להיות קשה. "הוא מסתכל עליי, קשה לו לדבר. רציתי לשמוע ממנו מה קרה. הוא דיבר כמה מילים ואמר 'אני לא יודע, הסתכלתי על עצמי וראיתי שכולי דם'".
3 צפייה בגלריה
מוחסן ג'באלי הנער שנפגע מירי תועה בטייבה
מוחסן ג'באלי הנער שנפגע מירי תועה בטייבה
מוחסן בבית החולים. "השוטרים בדקו את השטח, ראו שכולו קליעים וחורים"
3 צפייה בגלריה
מוחסן ג'באלי הנער שנפגע מירי תועה בטייבה
מוחסן ג'באלי הנער שנפגע מירי תועה בטייבה
מוחסן ג'באלי
האב סיפר שהירי התרחש במרחק של כשני ק"מ מהבית. לדבריו, הבן הלך לקנות אוכל ואז ישב עם קרובי משפחה, חלקם ילדים, בשטח פתוח. הוא הוסיף שאחרי הירי מוחסן אמר לחבריו "נפגעתי" ורכב הביתה באופניים החשמליים שלו.
"הוא רכב כמעט שני ק"מ, עלה 24 מדרגות ונכנס לבית, כולו דם. אח שלו הקטן אמר 'אבא, מה עושים? כולו דם'", אמר האב. "אשתי בדקה, הרימה את החולצה, אני מסתכל, זה ירי, נכנס מתחת ללב ויצא מאחור".
בני המשפחה הזעיקו אמבולנס ואת המשטרה. "השוטרים בדקו את השטח, איפה שהיה האירוע, ראו שכולו קליעים וחורים. מצאו גם תרמילים", הוסיף האב. "הילדים שהיו עם הבן שלי אמרו ליורים 'אל תירו פה, יש ילדים', ואז שמעו אותו אומר 'נפגעתי'. אלוהים נתן לו חמש דקות כדי שיגיע הביתה".
כשנשאל מה הוא רוצה להגיד ליורים, אמר האב: "אנשים עם נשק? זה לא ייפסק לעולם. יש אלוהים למעלה, והעיקר בשבילי הוא שהילד יחזור. אני לא מחפש אנשים, מה שמעניין אותי זה שהבן יחזור הביתה בריא".
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בטייבה
זירת הירי בטייבה
זירת הירי בטייבה
התקרית שלשום מצטרפת לשלל אירועי אלימות וירי בחברה הערבית בימים האחרונים, ומתחילת השנה נרצחו בה כבר 109 בני אדם. רק ביום שלישי האחרון גבתה האלימות המשתוללת את חייו של פארס הייב, בן שנתיים וחצי בלבד, שנורה למוות בנצרת כשחמושים פתחו באש לעבר המכונית שבה שהה עם אביו ואחיו הקטן חודיפה, פעוט בן שנה וחצי. האב פיראס, יעד החיסול שהחזיר באותם רגעים את ילדיו מהגן, נרצח גם הוא. חודיפה הקטן ניצל, אבל היה עד למראות המזעזעים.
הסכסוך שהוביל לרצח הכפול בנצרת כבר גבה את חייהם של שלל קורבנות, ואחרי הרצח ההוא נרצחו בגללו עוד שני בני אדם: ביום חמישי נורה למוות בכפר קרע סאמר אגבאריה (41), תושב אום אל פחם. מחקירה ראשונית עלה כי הנרצח היה ברכב, כשכמה קליעים נורה לעברו. לא רחוק ממקום הרצח התגלה רכב שעלה באש, ונבדק חשד שהוא שימש את החשודים במעשה - שטרם נעצרו.
רצח נוסף שלפי החשד קשור לסכסוך המתמשך בנצרת אירע בחמישי בצהריים: מהראן אבו כיט (23), תושב נצרת, נורה למוות במסעדת קייטרינג ברחוב שפירא בחיפה שבה עבד. החשוד, רעול פנים שנכנס למסעדה, ירה בראשו של אבו כיט ונמלט מהזירה. צוות מד"א קבע את מותו של הקורבן במקום, לאחר שנמצא מחוסר הכרה בתוך המסעדה. המשטרה פתחה בחקירת הרצח, וציינה כי הנרצח מוכר למשטרה.