בית משפט השלום בעכו האריך הבוקר (יום שלישי) בחמישה ימים את מעצרו של וולא רובין חלאילה, החשוד ברציחתה וחטיפתה של ספיר נחום (24). בעת שנכנס לאולם חלאילה הסתיר את פניו וטען: "לא עשיתי כלום". חלאילה, בן 34 מעכו, היה בן זוגה לשעבר של נחום, ולטענת משפחתה התכחש לאבהות על שני ילדיהם המשותפים - פעוטה כבת שנתיים ותינוק.
נציג המשטרה בדיון טען כי הראיות נגד חלאילה התחזקו. השופטת שושנה כהן פיינסוד, שקיבלה לידיה את הדוח הסודי של המשטרה בעניין פעולות החקירה הנדרשות, פלטה בשלב מסוים כי "ישנם חשודים נוספים במעורבות ברצח". כשהסנגור מיהר "לזנק" על האמירה, הבהירה השופטת כי הדברים לא נאמרו בשם נציג המשטרה.
5 צפייה בגלריה
הארכת מעצאר ולאא חלאילה
הארכת מעצאר ולאא חלאילה
וולא חלאילה בדיון הקודם להארכת מעצרו, בשבוע שעבר
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
ספיר נחום וזירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
ספיר נחום וזירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
בין השניים היה ויכוח על נושא המזונות. ספיר נחום וזירת מציאת גופתה סמוך ליישוב איבטין
(צילום: נחום סגל)
כשנציג המשטרה נשאל על מסלול הנסיעה של חלאילה ביום הרצח הפנה את השופט לדו"ח הסודי של החקירה. הסנגור, עו"ד אביעד חייט, טען בדיון כי הפעם האחרונה שבה חלאילה נחקר הייתה ביום רביעי שעבר. לשאלת עו''ד חייט אישר נציג המשטרה כי יש בידי החוקרים דוח ראשוני מנתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. עם זאת, הוא אמר שעל פי הדוח הראשוני, הוא לא יכול לדעת את שעת המוות ויום הרצח.
הסנגור טען: "לפני בית המשפט עומד אדם שמכחיש הכחשה מוחלטת את מה שמיוחס לו. הוא עבר בדיקת פוליגרף ונחקר באזהרה. לצערי, היחידה החוקרת שבויה בתוך קונספציה שהחשוד הזה קשור לרצח. הוא יצא ביום האירוע מהעיר עכו לבד, ולא עם אחרים. איני רואה הצדקה לכך להאריך את המעצר ב-12 ימים כפי שמבקשת המשטרה. חלאילה נחקר המון פעמים, משתף פעולה ומספק תשובה לכל שאלה. אני חושב שאת הפעולות שיש לבצע אפשר לעשות בזמן קצר יחסית".
בהחלטתה כתבה השופטת כי קיים "יסוד סביר ברמה גבוהה שהחשוד מעורב בעבירות המיוחסות לו". היא הדגישה: "איני מתעלמת מהגרסאות שמסר החשוד, אך ישנן פעולות חקירה שנדרשות לביצוע".
5 צפייה בגלריה
ולאא חלאילה
ולאא חלאילה
חלאילה. גם האח נעצר
(מתוך האינסטגרם של ולאא חלאילה)
5 צפייה בגלריה
וולא ח'לאילי והשבאב נכנסו לעשות שמח בקיבוץ מסריק
וולא ח'לאילי והשבאב נכנסו לעשות שמח בקיבוץ מסריק
חלאילה נכנס עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק - והשתולל
(מתוך טוויטר)
אחותה של נחום סיפרה כי ספיר הייתה בקשר עם חלאילה ונפרדה ממנו לסירוגין, ובין השניים פרץ ויכוח בנושא המזונות. הוא נעצר יום לאחר היעלמותה ב-1 ביוני בחשד למעורבות בהיעלמות, אך שוחרר. למחרת, בן הזוג לשעבר נעצר בשנית ומאז הוא נשאר במעצר. בהמשך, החשדות נגדו הוחמרו לחטיפה ורצח. בשבוע שעבר, מעצרו הוארך בשמונה ימים. "החשד נגדו התחזק באופן משמעותי, קיימת מסוכנות וחשש לשיבוש פעולות חקירה", כתבה שופטת בית המשפט השלום בעכו פרחה ג'ובראן מילר בהחלטתה בדיון הקודם.

אביעד חייטעו"ד אביעד חייטצילום: נחום סגל
המשטרה עצרה בשבוע שעבר גם את אחיו של חלאילה, עלא, ומייחסת לו חשד לקשירת קשר לביצוע פשע וסיוע לאחר מעשה. "אנחנו פה רק בגלל העבר שלנו, אנחנו חפים מפשע, אין לנו קשר. הזמן יוכיח את זה", טען האח, שנשלח בעבר לכלא בעקבות רצח וריצה 15 שנות מאסר. מעצרו של האח הוארך ביום ראשון האחרון עד ליום חמישי.
גם לחלאילה עצמו יש עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011, נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. חלאילה נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום.

גופתה של נחום אותרה בתוך באר מים ישנה סמוך ליישוב הבדואי איבטין שליד קריית אתא, לאחר שנעדרה במשך 11 ימים ונערכו סריקות רבות כדי לנסות למצוא אותה. לאחר שהגופה חולצה מהבאר, היא הועברה למכון לרפואה משפטית, על מנת לוודא שאכן מדובר בצעירה הנעדרת. עד שאושרה זהות הגופה, עברו בני משפחתה של נחום שעות ארוכות של המתנה מורטת עצבים.
יממה לאחר שבמשטרה אישרו כי הגופה שנמצאה היא של נחום, האם הצעירה הובאה למנוחות. סוזי, אימה, אמרה בהלווייתה: "כל כך אהבתי אותך, למה הוא רצח לי אותה?". אחותה, עדן, ספדה לה גם היא: "תמיד תישארי בלב שלי. האמנתי שיש סיכוי. אנחנו נשמור על הילדים שלך, הם אוהבים אותך, אנחנו נזכיר אותך תמיד בבית".
5 צפייה בגלריה
סוזי נחום
סוזי נחום
"אני קברתי את הבת שלי, זה הסבל הכי גרוע". סוזי, אימה של נחום, בהלוויה
(צילום: שרון צור)
בהצהרה לתקשורת לאחר הלוויה, אמרה האם סוזי: "סבלתי בימים האחרונים. אני רוצה להגיד תודה רבה למשטרה, מודה להם באמת. אני רוצה שהוא (חלאילה) יגיע לבית משפט, שיראה איך אני סובלת בתור אמא. אני קברתי את הבת שלי. זה הסבל הכי גרוע. זה היה רצח אכזרי".