רס"מ עמוס בשירי, שותפו של השוטר רס"ב אמיר חורי שנהרג בפיגוע בבני ברק בחודש מרץ האחרון, קיבל אתמול יחד עם חברו לצוות את עיטור האומץ על פעילותם בתקרית. הטקס, שנערך במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, התקיים יממה לאחר שהמשטרה פרסמה תיעוד חדש ממצלמות הגוף של שני השוטרים מערב הפיגוע. הבוקר בריאיון ל-ynet radio סיפר בשירי על הרגעים מהתקרית שמלווים אותו בכל רגע מאז הפיגוע: "אני חושב על זה כל הזמן, כל יום".
"הצעקה של אמיר שנחשפתם אליה (בתיעוד) - אני חי אותה. הצעקה שלו כשהוא נפגע מהכדור של המחבל הכניסה אותי למצב לחימה, אמיר העיר אותי והסתערתי על המחבל. כשחזרתי אליו אמיר כבר לא צעק והבנתי שהנורא מכול קרה".
2 צפייה בגלריה
רס"מ עמוס בשירי
רס"מ עמוס בשירי
רס"מ עמוס בשירי
(צילום: דוברות המשטרה)
שני ישר, בת זוגו של חורי, סיפרה בריאיון שהתיעוד מהפיגוע והצעקה של אמיר "מכווצים את הבטן. כשמישהו שאתה אוהב מת ואתה כל כך מתגעגע אליו, ואז לשמוע את הקול שלו, את צעקת הכאב שלו, אני לא יכולה להסביר מה זה עושה, זה פשוט חונק את הגרון, זה מציף, זה שובר את הלב".
שני שיתפה ש-48 שעות לפני הפיגוע, בערב הפיגוע בחדרה בו נורו למוות שני לוחמי מג"ב, חורי היה להוט ודרוך להיתקל במחבל. "הוא אמר 'החלום שלי זה לפגוש מחבל, להיות במקום השוטר או החייל'. הוא לא רצה שמישהו אחר ייפגע, לנו זה כואב ואנחנו מסרבים לקבל את זה אבל הוא גאה בעצמו". בפיגוע ההוא בבני ברק נרצחו חמישה בני אדם.
רס"מ בשירי הוסיף: "אמיר היה השכפ"ץ שלי, הוא הגן עליי בגופו - זה משהו שכל שוטר חולם לעשות, להגיע מהר לאירוע עם מחבל, להציל חיים ואם צריך להיפצע וחס וחלילה למות. בשביל זה התגייסנו". על רגעי חיסול המחבל בשירי אמר: "ברגע שהבנתי שנכנסנו למצב לחימה אז עבדתי על אוטומט. באיזשהו שלב התעשתי על עצמי, הבנתי שנגמר האירוע וממצב של אוטומט הגעתי למצב הרגשי כשראיתי את חורי - מאושר עילאי למצב רגשי שבור. הלב נשבר באותו ישר באותו רגע, זה היה ממש קשה".
2 צפייה בגלריה
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
אמיר חורי ז"ל ושני ישר
כאמור, אתמול נערך טקס ההוקרה במסגרתו הוענק עיטור האומץ לבשירי ולחורי. שני סיפרה על תחושותיה בנוגע לעיטור: "הטקס היה מרגש. הייתי כל כך לחוצה וכל כך נבוכה, כל כך התרגשנו לקבל את העיטור הזה, לעלות לבמה לקבל את זה בשמו. אני כל הטקס הסתכלתי ימינה לכיוון המסך לתמונה הענקית שלו שהוא מחייך והתפללתי בפנים שהוא רואה את זה מלמעלה וכל כך גאה בעצמו ומחייך".
"אני בטוחה שהוא גאה בעצמו. מגיע לו, תמיד אמרתי שהוא הכי ראוי לזה. אני יודעת שהוא לא צריך את כל העיטורים האלה בשביל לדעת שהוא אמיץ, תמיד אמרתי לו שהוא אמיץ. כמה ימים לפני אמרתי לו 'איזה גיבור אתה, אין דברים כאלה'. הוא אמר לי 'מה גיבור? את יודעת, זה אני, זה העבודה שלי'. הוא לא היה מאמין לכל מה שקורה פה כי הוא כל כך צנוע ועניו. ההתנהגות והמעשה שלו מסבירים לבד מי היה אמיר חורי".
- תגידי, יש תוכניות כבר להנצחה? הבנתי שיש מגעים עם עיריית בני ברק. "כן. גייסנו סכום לא מבוטל של כסף, למעלה ממאה אלף שקל ואנחנו במגעים אחרונים מול עיריית בני ברק. נקבל את האישורים האחרונים להקמת אנדרטה בשטח ציבורי, ולאחר מכן נפעל, נקים אנדרטה מכובדת, אנשים יוכלו להגיע לחלוק לו כבוד שם בצורה שהיא הרבה יותר ראויה מאיך שהמקום נראה כרגע. ויהיו גם עוד הנצחות, יש כבר אירוע מתוכנן לרחוב בנוף הגליל, יהיה גם רחוב בבני ברק בהמשך, יש המון אירועים קדימה שמתוכננים שמגיע לו".
בת זוגו של חורי אף דיברה על הקשר המיוחד עם בשירי, והוסיפה כי תמשיך לתחזק את הקשר והשותפות עימו: "הוא האחרון שחיבק את אמיר בעודו בחיים".