שר הביטחון בני גנץ התייחס אחר הצהריים (יום שני) לביקורו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בשער שכם, שאחריו התחוללו באזור עימותים קשים, ואמר כי "יש הרבה חבר'ה שרוצים להסתובב בהרבה מקומות ובכל מיני סיטואציות - יפה מחשבה קודמת לסיור". בריאיון ל-103FM אמר גנץ כי "בלי לרדת לגופו של סיור, בואו לא נעשה דברים מתסיסים או דברים שמערערים את היציבות, שהיא מבחן חשוב בתקופה הזו".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ
שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ. "יחסי עבודה, לא מעבר"
(צילום: AFP)

עם זאת, גנץ גם הדגיש בריאיון כי "אפשר להסתובב ולברך את השוטרים, ושר החוץ יכול להגיע עם סגן השר לביטחון הפנים. זה לגיטימי לחלוטין".
בביקורו אתמול בשער שכם שוחח לפיד עם שוטרים ואנשי מג"ב, ולפי לשכתו חיזק את ידיהם. "אלה ימים קשים ומתוחים, אבל יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה - ובעזרתה נעבור את התקופה המורכבת הזאת", אמר לפיד. משרד החוץ הפלסטיני גינה את ביקורו של לפיד במקום וכינה אותו "פרובוקטיבי". בצהריים גינתה גם לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן את הביקור, והגדירה אותו חסר אחריות. בלשכת אבו מאזן אמרו כי הביקור, כמו גם פעילות כוחות הביטחון באזור שער שכם יובילו לפיצוץ לא רק בין הפלסטינים לישראל אלא באזור כולו.

מערכת היחסים בין גנץ ללפיד היא מהמתוחות ביותר בקואליציה הנוכחית. שר הביטחון, שהיה פעם שותפו של לפיד בראשות מפלגת כחול לבן המאוחדת, משוכנע ששר החוץ, לעיתים בסיוע של גורמים נוספים בממשלה, פועל נגדו - ואף התייחס לכך אתמול באולפן ynet כשאמר: "אני יודע מה מנסים לעשות לי לפני העיניים ומאחורי הגב. הכול בסדר. אני בשליחות ממלכתית". על העימותים עם בנט אמר: "אני מטר תשעים, אני לא מתכופף לגובה הנמוך של הדברים האלה. עזבו אותי מהשטויות. יש מדינה רצינית לטפל בה זה מה שאני מנסה לעשות".
לאחרונה התחדדה שוב המתיחות, לאחר שגנץ ביקש להשתתף בפסגה ברמאללה בהשתתפות אבו מאזן ומלך ירדן - מהלך שנבלם משום שתוכנן ליום שבו לפיד קיים את "פסגת הנגב", והיו מי שפירשו את בקשתו של גנץ כהתרסה. גורמים בקואליציה אומרים כי בין השניים שוררים יחסי עבודה קורקטיים ולא מעבר. בעבר, כשגנץ איים שלא יצביע עם הקואליציה, הוא תועד אומר ללפיד בחיוך במסדרון: "אתה ובנט חילקתם את התדרוכים נגדי 50-50".
2 צפייה בגלריה
ארדואן ואבו מאזן
ארדואן ואבו מאזן
יו"ר הרשות אבו מאזן. גם לשכתו גינתה את ביקור לפיד
(צילום: רויטרס)
אמש, שעות אחרי ביקורו של לפיד בשער שכם, נרשמו התפרעויות בין צעירים ערבים שהגיעו לציין את צאת צום הרמדאן לבין כוחות הביטחון. המתפרעים התגרו בכוחות הביטחון, ושישה שוטרים תועדו בלבוש אזרחי מניפים אקדחים אחרי שמוט ברזל נזרק לעברם. שניים מהשוטרים תועדו מרתקים באגרופים עצור על הכביש. בהמשך פורסם תיעוד של המוני צעירים מתגודדים ומתפרעים סביב שוטרים במדים, שהגיבו באלות. בסך הכול נעצרו אמש 10 חשודים בהפרות הסדר ותקיפת שוטרים. אחד השוטרים במקום נפצע באורח קל מבקבוק שהושלך לעברו ופגע בפניו.