בית משפט השלום בראשון לציון האריך עד מחר (חמישי) את מעצרה של ירדן מן, תושבת רחובות בת 52, החשודה בתקיפת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הבוקר במרכז מסחרי ברחובות.

המשטרה ביקשה להאריך בחמישה ימים את מעצרה של מן, שחשודה באיומים, היזק לרכוש בזדון ותקיפה עובד ציבור.
נציג משטרת רחובות התייצב בפני שופטת בית משפט השלום בראשל"צ טל אוסטפלד וסיפר: "סמוך לשעה 10:00, במשטרה התקבל דיווח שהשרה עידית סילמן הותקפה על ידי החשודה שבפנינו. תחילה החלה לצלם את השרה, להקניט אותה ולאיים עליה שתפגע בה. השרה ביררה למה היא מדברת אליה כך ועל פי החשד תקפה אותה, בכך שהעיפה לה את מכשיר הטלפון הסלולרי מהיד באמצעותו באה לצלם את החשודה ולאחר מכן סטרה בפניה. בהכוונת עוברי אורח שנחשפו לאירוע, החשודה אותרה.

1 צפייה בגלריה
מן בבית המשפט, היום
מן בבית המשפט, היום
מן בבית המשפט, היום
(צילום: מאיר תורג'מן)
"היא נחקרה על האירוע, קשרה עצמה לאירוע והכחישה את המיוחס לה. לטענתה תיעדה את השרה ובתגובה השרה דחפה אותה והזיזה את ידה. מכחישה שאיימה עליה". המשטרה אספה סרטונים ממצלמות אבטחה ועדויות שלטענתה מחזקים את דברי השרה.
מן, אמא לילדים, מוכרת כפעילה מרכזית במחאות נגד המהפכה המשפטית ברחובות. עו"ד יוני נוסבאום, שמייצג את החשודה, אמר בבית המשפט: "היא מכחישה שתקפה את השרה". הוא הציג לבית המשפט סרטון שפורסם ב-ynet, שבו נראות השרה סילמן והחשודה אחת מול השנייה, תוך שהן מצלמות אחת את השנייה - ואין בו תיעוד לתקיפה. לפי נציג המשטרה "הסטירה הייתה בהמשך החנויות". נציג המשטרה ציין כי היו עדים לאירוע שמחזקים את תלונת השרה סילמן. החשודה טענה כי הראו לה בחקירה בתחנת רחובות סרטונים, שבהם לא נראית התקיפה או הסטירה.
עו"ד נוסבאום הוסיף כי "מדובר בגברת נטולת עבר פלילי, מורה, אמא לילד על הרצף. השרה סילמן אומרת דברים שלא היו במציאות. הדברים נאמרו לשרה סילמן במסגרת המחאה של הציבור נגד הממשלה ומעשיה. ניתן למצות את החקירה ללא שום צורך במעצר".
השופטת אוסטפלד אמרה כי "היום סמוך לשעה 10:00 דווח למשטרה כי השרה עידית סילמן הותקפה על ידי עוברת אורח, החשודה שבפניי. נטען כי החשודה צילמה את השרה, הלכה אחריה והקניטה אותה. על פי החשד, תקפה אותה והעיפה את הפלאפון מידיה, ולאחר מכן סטרה בפניה. עיינתי בחומר החקירה ויש מסמכים המחזקים את החשדות נגדה. מצאתי כי יש לאפשר המשך החקירה בעוד החשודה נתונה במעצר עד מחר, 25 בינואר".
סנגורה של מן אמר בסיום הדיון: "היא טוענת שלא היה ולא נברא. לא פגעה ולא עשתה שום דבר, אלא הרחיקה את ידה של גברת סילמן שצילמה אותה מטווח אפס. היא ידועה בעברה בתלונות שהתבררו כתלונות שווא, והגברת ירדן כמורה ואם בישראל ללא עבר פלילי נשארת היום במעצר עוד 24 שעות כדי שהמשטרה תשלים את החקירה שלה. היא פגועה וכועסת ולא ברור לה מה פתאום על מה לעצור אותה על מה ולמה?"
זו אינה הפעם הראשונה שבה סילמן טוענת כי הותקפה. בשלהי 2021 סיפרה סילמן, אז יו"ר סיעת ימינה ויו"ר הקואליציה, כי הותקפה בתחנת דלק במודיעין. תיק החקירה, שאותו הובילה יחידת ההונאה של משטרת מחוז מרכז, הועבר לאחר סיומה לבחינת ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, אולם החוקרים לא הצליחו למצוא ראיות לטענותיה - והתיק נסגר.
סילמן, נזכיר, טענה בנובמבר 2021 כי אדם שפגש בה בתחנת הדלק, תקף אותה והדף אותה למכוניתה. סילמן לא הגישה תלונה בזמן אמת בנושא ואף לא פנתה לקצין הכנסת. רק אחרי שספגה ביקורת קשה מהאופוזיציה, שבה היו חברים בין היתר שותפיה לליכוד היום. חלקם טענו כי ייתכן אף שהמציאה את הסיפור.