שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד) התייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה ולהחלטות הקבינט, ואמר היום (חמישי) בריאיון ל-ynet: "הבעיה המרכזית היא שיש לנו שם שני קולות, אחד יותר מזוהה עם האמריקנים והשני מעט יותר התקפי. הפער הזה מייצר קושי בקבלת החלטות אסרטיביות".

הוא ציין: "היינו צריכים להיות ברפיח כבר מזמן, אך המערכה שם עוד תגיע - וזה יקרה יותר מהר ממה שאנשים חושבים. יש גם עוד דברים שמתרחשים וצריך להיות ערוכים גם אליהם. זה לא נגמר".
לדבריו, "השינוי בעמדה האמריקנית הוא מאוד בעייתי, הלחץ האדיר המופעל על ממשלת ישראל ולא על חמאס ועל קטאר מאוד מקשה עלינו בניהול המלחמה במערכה הזו. צריך להבין, זה לא משחק, ויש השלכות ללחץ הזה. בוא נאמר שיש אחרים שאני לא יודע איפה מתחילה העמדה האמריקנית ואיפה נגמרת העמדה שלהם".
הוא הוסיף: "זה לא המצב לגבי ראש הממשלה, ואני חושב שטוב שהוא נמצא כרגע עם הידיים על ההגה, בתוך האירוע הזה - מבחינת הניסיון וגם מבחינת יכולת העמידה שלו. זה עדיין לא אומר שאין השפעה ללחץ הזה, וזה לחץ מאוד אגרסיבי, לחץ שהוא בעיניי מאוד מזיק למלחמה בחמאס וליכולת שלנו להקרין עוצמה גם כלפי זירות אחרות".
1 צפייה בגלריה
פלסטינים עושים את דרכם חזרה לחאן יונס
פלסטינים עושים את דרכם חזרה לחאן יונס
פלסטינים עושים את דרכם חזרה מרפיח לחאן יונס, אחרי נסיגת צה"ל
(צילום: AFP)
בתחילת השבוע טען ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון שפרסם כי נקבע תאריך למבצע ברפיח למיטוט ארבעת גדודי חמאס במעוז הגדול האחרון של ארגון הטרור, אבל האמריקנים הודיעו כי לא ידוע להם על מועד שכזה. בשלישי הבהיר גם שר הביטחון יואב גלנט הבהיר: אין תאריך.
גלנט הבהיר זאת בשיחה שערך עם מקבילו האמריקני, שר ההגנה לויד אוסטין. לדברי גלנט, יש עוד פעולות שנדרשות לפני מבצע ישראלי ברפיח - כשאחד האתגרים הגדולים לפני פשיטה על העיר הסמוכה לגבול מצרים הוא פינוי המוני הפליטים שמצטופפים שם. לפחות 1.4 מיליון בני אדם שהו בה בחודשים האחרונים, אולם כעת החלו חלק מהפליטים לחזור לחאן יונס, בעקבות נסיגת צה"ל מהעיר הסמוכה לרפיח.
גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נשאל בשלישי במסיבת עיתונאים על דברי נתניהו, והבהיר שלוושינגטון לא ידוע על מועד צפוי לכניסה לרפיח.
ארה"ב, נזכיר, מביעה התנגדות נחרצת למבצע בתנאים הנוכחיים ברפיח, כשבעיר עדיין שוהים המוני פליטים, והזהירה מאסון. בשיחת ועידה מקוונת שנערכה בשבוע שעבר בין בכירים ישראלים לבכירים אמריקנים, טענו האחרונים כי התוכנית הישראלית אינה מציאותית. לפי התוכנית שהוצגה לאמריקנים, הפלסטינים יפונו לאוהלים שיוקמו מצפון לרפיח.