1 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
אבו מדיעם ושוטרים בחצר ביתו
(צילום: מוטי קמחי)
ראש העיר רהט עטא אבו מדיעם, שהשבוע הונח רימון בחצרו, כיממה אחרי ירי לעבר ביתו, טען היום (רביעי) כי המשטרה הפסיקה לאבטח אותו - ומזלזלת בסכנה הנשקפת לחייו. "המשטרה מסרבת לאבטח אותי עד שיגויסו מאבטחים", אמר, "חייבים לקחת את הנושא ברצינות - זה עלול להוביל אותי למקום קשה".
מנגד, המשטרה טוענת אחרת. "לצורך אבטחתו של אבו מדיעם, במשטרת מחוז דרום הגדירו את סל האבטחה הגבוה ביותר, בהתאם לנוהלי האבטחה המקובלים", נמסר. גורם במחוז אף ציין: "אסור לנו להשאיר אותו לבד. לאיפה שהוא הולך, מאבטחים הולכים אחריו".
מוקדם יותר נערכה פגישה בין אבו מדיעם לקצין המאוימים במחוז, שלאחריה כאמור פרסם ראש העיר את ההודעה על הפסקת אבטחתו, כלשונו. הוא ציין כי נאלץ לפנות לחברות אבטחה שסירבו לעבוד ברהט, "ובמיוחד אצל ראש העיר", אך מיאן לציין את שמותיהן. "בגלל האיומים, זה מאוד חמור שלא יהיה לי מאבטח אישי", אמר, "רק אלוהים יחליט מתי אמות". עם זאת, יש לציין כי בהמשך צפוי משרד הפנים לדאוג לאבטחתו של אבו מדיעם באמצעות חברת אבטחה מקצועית. 

כאמור, בין שני לשלישי, שעות לאחר רצח מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע, הונח רימון פירוטכני בסמוך לחצר ביתו של אבו מדיעם. חבלן וכוחות משטרה הגיעו למקום - ואיש לא נפגע. לילה קודם לכן אלמונים ירו לעבר ביתו, והמשטרה עצרה שני חשודים במעשה. על פי החשד, מדובר בסכסוך קרקעות משפחתי.
אתמול, בשטח חקלאי באבו סנאן, רעולי פנים ירו למוות בגאזי סעב (53), שהתמודד לבחירות לרשות המקומית, בזהר סעב (45), באמיר סעב (28) ובחלבי סלמאן (63).
החברה הערבית סופרת כבר קרוב ל-160 נרצחים מתחילת השנה, רובם כתוצאה מירי, כשהסיבות מגוונות: נקמות דם, סכסוכים בין ארגוני פשיעה, אלימות במשפחה ועוד. בתקופה המקבילה בשנה שעברה הגיע מספר הקורבנות ל-68 (111 בשנה כולה). אם לא יחול שינוי דרמטי במצב, מספר הקורבנות ב-2023 יחצה את רף ה-200, ועלול להיות גם כפול מזה של שנה שעברה. למעשה, בהסתכלות של שנה אחורה - מאוגוסט 2022 לאוגוסט 2023 - מספר הנרצחים כבר הגיע לכ-200 בשנה.