גם אחרי שנחשף כי פרופ' מנחם אלקלעי הוא הגינקולוג הבכיר שאליו מתייחסות העדויות שהתפרסמו ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, משרד הבריאות ובית החולים שיבא איפשרו לו לקבל מטופלות נוספות – עד שהוא עצמו הודיע על "יציאה לחופשה". בשיבא ציינו כי "הטיפולים המתוכננים לו בוטלו ויבוצעו על ידי רופאי האגף".
3 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
המשיך לעבוד - למרות העדויות
( מתוך אתר שיבא)
למשרד הבריאות הוגשו בעבר כמה תלונות נגד הפרופסור, ואישה אחת גם הגישה נגדו תלונה במשטרה – אך הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות. לאחר שאחת הנפגעות הגישה ערר והוגשה במשטרה תלונה של נפגעת נוספת, התיק נפתח מחדש בחודש ספטמבר.
בפרקליטות המדינה סירבו להתייחס לשאלה מדוע לא איפשרו למשרד הבריאות לפתוח בהליך משמעתי נגד פרופ' אלקלעי – צעד שיכול היה להפסיק את עבודתו, והתייחסו רק לעניין סגירת התיק. "התיק הגיע לפרקליטות ונסגר מחוסר ראיות", נמסר. "לאחרונה נפתח מחדש וכעת מצוי בהשלמות חקירה לצד בדיקתן של התלונות הנוספות. לאחר סיום החקירה – יועברו הממצאים לפרקליטות שתגבש את עמדתה".
3 צפייה בגלריה
שבע נשים כבר העידו
שבע נשים כבר העידו
שבע נשים כבר העידו
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן)
לשאלה האם לאחר העדויות החדשות והתלונות במשטרה מתכוון משרד הבריאות לפנות שוב לפרקליטות בבקשה לפתוח בהליך משמעתי נגד פרופ' אלקלעי, נמסר: "כאשר תלונה נחקרת במשטרה – משרד הבריאות מנוע מלברר או לנקוט בצעדים משמעתיים. משרד הבריאות פנה לפרקליטות בבקשה לקבל אישור לברר ולנקוט בהליך משמעתי. ההחלטה במשרד המשפטים הייתה כי יש למצות ראשית את ההליך הפלילי כדי להימנע משיבוש חקירה".
הנפגעות מצפות שפרופ' אלקלעי ייענש בחומרה. "אני שמחה שהאדמה רועדת לו מתחת לרגליים, אבל זה לא מספק אותי", אומרת רות, אחת מהן. "הוא פגע בי ובנשים נוספות במשך שנים והוא לא יכול לצאת מזה רק ל'חופשה'. אני הגשתי תלונה לפני שנתיים ולא עשו עם זה כלום! אם היו מתייחסים לתלונה שלי נשים היו ניצלות מפגיעה".
3 צפייה בגלריה
בית החולים שיבא
בית החולים שיבא
שיבא
(צילום: נדב אבס)
ביום שישי נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי מספר תלונות על תקיפות מיניות הוגשו נגד פרופ' מנחם (מני) אלקלעי, מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה בבית החולים שיבא בתל השומר וגינקולוג בכיר. ארבע נשים שונות סיפרו על הטיפול שעברו אצל אלקלעי, ובעקבותיהן הגיעו נוספות. בשבת התווספה נטע, והבוקר (ראשון) היו אלה שתיים נוספות, דנה ותמר.
"הוא בדק אותי על הכיסא ואמר לי ללחוץ כדי לראות את רצפת האגן, אם היא חזקה", סיפרה דנה. "שתי האצבעות שלו היו בתוך הנרתיק שלי ועם האגודל שלו הוא נגע לי בדגדגן ולחץ לי עליו. התכווצתי ממש. לא הבנתי למה הוא נוגע לי שם. הרי בכל שנותיי כשהייתי אצל גינקולוגים, גברים ונשים כאחד, מעולם לא נגעו לי בדגדגן".
בעקבות המקרה, החליטה דנה שלא להגיע שוב לפרופ' אלקלעי. "לא התקרבתי אליו יותר. שמרתי איתי את הזעזוע הרבה זמן. ידעתי שזה תחום אפור וחשבתי שאולי הוא יודע מה הוא עושה - אבל גם כשביני לבין עצמי ידעתי שזו פגיעה מינית, שיכנעתי את עצמי שזה רק בראש שלי ושזה לא נורא. כשראיתי את השם שלו בעקבות הפרסום, אמרתי: 'בום, זו לא רק אני'".