הסרטונים מחברון שבהם נראה לוחם בגבעתי תוקף באלימות פעיל שמאל ואחר מאיים כי "בן גביר יעשה פה סדר" הובילו לסערה, להשעיית החיילים ולפרסום איגרת מיוחדת של הרמטכ"ל - אבל מי ששותק בינתיים הוא ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו.
השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא למשטרה "לבדוק אם אנשי השמאל הקיצוני לא התגרו בחיילים ופגעו בהם", ודרש הבהרות אחרי האיגרת של רא"ל אביב כוכבי, שבה הדגיש הרמטכ"ל כי "אין להפעיל כוח לשם נקמה".
מנגד, שר הביטחון בני גנץ גיבה את הרמטכ"ל, שבאיגרת שלו הזכיר את רוח צה"ל וכתב: "עלינו להילחם ולהישאר בני אדם, לנצח ולהישאר בני אדם". נתניהו, לעומת זאת, לא אמר מילה - לא על התנהגות החיילים, לא על איגרת הרמטכ"ל ולא על תגובתו של שותפו לקואליציה הבאה בן גביר.
תקיפת פעיל השמאל בחברון והאיום: "בן גביר יעשה פה סדר"
(מתוך טוויטר)

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. לא אמר מילה אחרי הסרטונים מחברון
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהר הבית
איתמר בן גביר בהר הבית
בן גביר בהר הבית, השנה
מקורבו של נתניהו, חבר הכנסת החדש בועז ביסמוט, שלח דווקא מסר לבן גביר, בריאיון ל-ynet radio - ורמז שהיה מעדיף אם יו"ר עוצמה יהודית היה נמנע מלעלות להר הבית. "כאשר בן גביר השתתף בטקס האזכרה של הרב כהנא אמרתי שמצופה ממנו בשנה הבאה לא להגיע מאחר וזהו זה, הוא חבר בכנסת ישראל. אני אמנם חושב שלא ייתכן שמגבילים יהודים מלהתפלל במקום אולי הכי קדוש לעם היהודי ומצד שני אני נגד לעשות דברים כדי להדליק את השטח", אמר ביסמוט.
בתחילת הריאיון דיבר ביסמוט על הסרטונים מחברון. "נחשפנו לשני אירועים. באירוע אחד יש את החייל המכה ויש את החייל שמדבר מה צפוי לקרות. בואי נדבר על המקרה השני - זה חד וחלק, אין פוליטיקה בצבא. יש את עמדת הש"ג, ואת הפוליטיקה פשוט לא מכניסים לשם", אמר כשהוא מתייחס לסרטון שבו הלוחם אמר "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה, אכלתם אותה".
3 צפייה בגלריה
בועז ביסמוט
בועז ביסמוט
בועז ביסמוט: "אני לא רוצה לעשות פרובוקציות"
(צילום: נויל האריס)
"במקרה של החייל המכה", אמר חבר הכנסת מהליכוד, "כמובן שמגנים את הדבר הזה, אבל גם צריך לבוא ולהגיד שדבר כזה הוא היוצא מן הכלל המעיד על הכלל. מצד שני כאשר יש פרובוקציה של השמאל הקיצוני מול חיילי צה"ל זה גם תופעה שצריך לגנות וצריך גם לדבר על כך".
ביסמוט התייחס לכך שעוצמה יהודית ולא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' קיבלה את האחריות על הסדרת המאחזים, ולכך שבהסכם עם הליכוד נקבע כי הדבר ייעשה "בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה". הוא נשאל על החשש מהתגובה האמריקנית ואמר: "לגבי ההתיישבות הצעירה - יש שם משפחות, אני מעריץ את הישראלים שגרים שם וכאשר אני רואה את הדרישה לחיבור לחשמל או למים אני לא מזדעזע מזה, להפך. בכל מקרה, יש ועדה בין-משרדית ומי באמת הפוסק האחרון בעניין הזה אנחנו יודעים היטב. הפוסק האחרון הוא ראש הממשלה וזה לא ישתנה כי ההסכם כבר נחתם".
אז ענה ביסמוט על סוגיית העלייה להר הבית, ואמר: "בעניין הזה יש חילוקי דעות בין רבנים. אמרתי בצורה הכי ברורה שאני נגד ואם אני נגד פרובוקציות של פעילי שמאל קיצוני אני גם לא רוצה לעשות פרובוקציות".
בהמשך, פרסם ביסמוט ציוץ בטוויטר בעקבות דבריו ל-ynet radio וכתב: "הר הבית הוא לב קיומנו והמקום המקודש ביותר לעם היהודי. נקודה. משום כך, אני תומך עקרונית בעלייה להר הבית, להיראות לפני השם". ביסמוט הוסיף, בעודו מצטט פסוק מספר קהלת שפירושו כי לכל דבר יש את הזמן המתאים: "המחשבה שיהודי לא יכול להתפלל שם היא לא מקובלת, אבל 'לכל זמן ועת לכל חפץ'. במיוחד בעת הזאת של הרכבת הממשלה. להתראות בהר, איתמר".