אחרי שנציגי צה"ל הודיעו אתמול (יום רביעי) למשפחתו של סהר ברוך, שנחטף מקיבוץ בארי לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, כי הוא נהרג במהלך הניסיון לחלץ אותו מהשבי, דודתו מירב ברקאי סיפרה ל-ynet Live על ההתמודדות עם הבשורה - אחרי שכבר לפני כחודש המשפחה קיבלה את הבשורה על מותו, יום לאחר אותה תקרית.

"מסקנות התחקיר הועברו למשפחה אתמול", סיפרה מירב. "המסקנות הן שהוא נהרג במהלך פעולת חילוץ, אבל לא יודעים לומר אם זה כתוצאה מפגיעה מאש כוחותינו או שהוא נרצח על ידי מחבלי חמאס בגלל אותה פעולת חילוץ. את הבשורה על מותו קיבלנו כבר לפני שלושה שבועות, ומבחינתנו בחדשות שקיבלנו אתמול אין הרבה חדש".
ועדיין, לדבריה "המחשבה והידיעה שהוא היה כל כך קרוב אלינו, היינו כמעט במקום של כבר לחבק אותו - זה שובר את הלב. מבחינתנו כל הנתונים שלו, כל מה שידענו עליו, הוא היה אמור לשרוד את זה. הוא בחור חכם, יודע איך להתנהל עם אנשים, חזק ויש לו יכולות. אנחנו דמיינו אותו חוזר".
3 צפייה בגלריה
סהר ברוך
סהר ברוך
"היו לו את כל הנתונים לשרוד בשבי". סהר ברוך ז"ל
היא הוסיפה: "כשאני שומעת את המשפחות המודאגות שהלב שלהן נקרע, אני נמצאת במצב כל כך הזוי שאני מקנאה בהן, שהלוואי שהייתי גם במצבן היום. אנחנו הבנו מהתקופה האחרונה שחטופים חיים לא חוזרים בדרך צבאית. זה לא קורה.
"המקרה של אורי מגידיש היה מקרה מאוד מיוחד, שהיו בו נסיבות מקדימות. בעסקה חזרו עשרות חטופים שמסתובבים להם בינינו בקהילה. הבוקר עברתי ליד חטופה שהשתחררה, וזה נפלא. לראות אותם ככה זה כמו לראות מישהו שנולד מחדש, שחזר מהמוות. ובשבילנו זה לא קרה".

"אומרים לאלמוג שאבא הלך לאיבוד, ואמא לא תחזור"

אור לוי (33) נחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר ממסיבת ה"נובה" ליד קיבוץ רעים, ואשתו עינב לוי אלקיים (32) נרצחה על ידי מחבלי חמאס באותה שבת שחורה. בערב יום שישי הזוג השאיר את בנם הקטן אלמוג אצל אימה של עינב בראשון לציון ונסע למסיבה - שם השתנה גורלם לנצח.

מיכאל לוי, אחיו של אור, סיפר ל-ynet Live על ההתמודדות הקשה של אלמוג. "הוא כרגע עובר בין ההורים שלי להורים של עינב, ואני לא חושב שיש צורך להסביר כמה המצב מסובך", הוא אמר. "קשה לו, הוא מתגעגע. הוא קורא לאמא, הוא קורא לאבא. הוא רוצה לחזור הביתה, הוא רק בן שנתיים וחצי. היינו צריכים לספר לו שאמא לא תחזור ושאבא כרגע הלך לאיבוד ואנחנו מחפשים אותו".
על עסקת חטופים אפשרית חדשה אמר: "אני מעדיף לא להתעסק במתי ובכל מיני ספקולציות שקורות פחות או יותר מהיום הראשון. אני עדיין מבין שהרעיון הוא כן להחזיר את כולם, זו הייתה הבטחה מראש הממשלה וזו הייתה הבטחה משר הביטחון. נכחתי בפגישות עם שניהם השבוע. הייתי גם בפגישה האחרונה המצומצמת יותר עם ראש הממשלה. ממה שאני מבין החטופים עדיין בראש סדר היום, וגם אם לא יגידו את זה, גם הם יודעים שבלי שהחטופים יחזרו - כל דבר שנעשה במלחמה הזאת לא שווה כלום".
3 צפייה בגלריה
עינב ז"ל ואור לוי
עינב ז"ל ואור לוי
עינב ז"ל ואור לוי. "הילד מתגעגע וקורא לאמא ואבא"
לדבריו, "לא קיבלנו שום סימן חיים מאור, אנחנו רק יודעים שהוא נחטף בחיים ושהוא לא נפצע. אבל מעבר לזה אני לא יודע הרבה. לצערי אף אחד מאלו ששבו לא נתקל בו ולא קיבלנו שום מידע חדש. אני מניח שלא פשוט לו בשבי. אני משתדל להתמקד בצדדים שאני חושב שהוא ייקח את זה למקומות היותר חיוביים, כמה שאפשר לקחת את זה למקומות יותר חיוביים. שיתמקד באנשים שסביבו, לדאוג להם, לייצר חברויות כמו שהוא תמיד יודע לעשות, ופשוט שישתדל להיות הוא - בן אדם שמח שמוצא את החיובי בכל סיטואציה, גם אם זו הסיטואציה הכי קשה שיש".
על ההשפעה שיש לחיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי בלבנון אמר: "כמו כל דבר שקורה כרגע, ואנחנו כל בוקר קמים לידיעה חדשה כזאת או אחרת, אני מניח שתהיה לדבר הזה השפעה. אני לא יודע אם חיובית או שלילית, אבל בסופו של דבר אי אפשר להתכחש לעובדה שלכל דבר שקורה, בטח דבר גדול כזה, יש השפעה. בפגישה עם ראש הממשלה השיח היה סביב הנושא הזה. רצינו להבין מה יהיה, לאן זה הולך. הכול היה מאוד טרי, אז היה שיח סביב זה".