3 צפייה בגלריה
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
ג'ארד קושנר ואשתו איוונקה טראמפ. שמר את האבחנה בסוד כמעט מכולם
(צילום: AFP)
ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, חשף בספרו שיתפרסם בעוד כחודש כי חלה בסרטן בבלוטת התריס ב-2019.
לפי קטעים מהספר "Breaking History: A White House Memoir" שפורסמו ב"ניו יורק טיימס" והגיעו גם לידי סוכנות הידיעות רויטרס, רופא הבית הלבן שון קונלי בישר לקושנר בעת טיסה לטקסס ב"אייר פורס 1" שתוצאות הבדיקה שלו מהמרכז הרפואי "וולטר ריד" הראו כי חלה בסרטן. בנוסף, הבהיר לו הרופא כי "חייבים לקבוע ניתוח באופן מיידי".
קושנר בן ה-41 נותח לפני חג ההודיה של אותה השנה, בתקופה שבה ניהל משא ומתן מתוח עם סין בנוגע להסכם סחר, וחלק ניכר מבלוטת התריס שלו הוסר. הוא הצליח לשמור את האבחנה בסוד - אף שעבד בבית הלבן של טראמפ, שממנו דלפו ידיעות לתקשורת באופן תדיר.
3 צפייה בגלריה
 הרגיע טרם הניתוח. טראמפ
 הרגיע טרם הניתוח. טראמפ
הרגיע טרם הניתוח. טראמפ
(צילום: GettyImages)
טראמפ, שידע על האבחנה - אף על פי שקושנר לא סיפר לו עליה - הרגיע אותו יום לפני הניתוח. "הוא קרא לי להיכנס לחדר הסגלגל וסימן לצוות שלו לסגור את הדלת. הוא שאל אותי 'אתה מתוח לקראת הניתוח?'", כתב קושנר בספרו.
קושנר הוסיף: "שאלתי אותו איך הוא יודע על כך, והוא השיב 'אני הנשיא - אני יודע הכול. אני מבין שאתה רוצה לשמור את העניין בשקט - גם אני אוהב לשמור דברים כאלו לעצמי'". קושנר סיפר כי טראמפ אמר לו "אתה תהיה בסדר גמור. אל תדאג לענייני עבודה - אנחנו דואגים כאן להכול".
3 צפייה בגלריה
ג'ראד קושנר בביקור בסעודיה
ג'ראד קושנר בביקור בסעודיה
הגורם המוביל מאחורי הסכמי אברהם. קושנר בסעודיה ב-2019
(צילום: AP)
קושנר, נזכיר, כיהן בתקופת נשיאותו של טראמפ כיועצו הבכיר בבית הלבן ונחשב לגורם המוביל מאחורי הסכמי אברהם, שבמסגרתם נורמלו יחסי ישראל עם איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. לעת עתה בחר איש העסקים להתרחק מהחיים הפוליטיים.
לפני כחודש הוא ביקר עם אשתו איוונקה בישראל מסיבות שאינן ידועות. זאת, לאחר שלפני כחודשיים דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי קרן ההשקעות הפרטית Affinity Partners ששייכת לקושנר תשקיע מיליוני דולרים של ממשלת סעודיה בחברות הייטק ישראליות. לפי הדיווח, מדובר בהשקעה הסעודית הפומבית הראשונה אי-פעם בישראל. קושנר פעל בתקופתו בבית הלבן במטרה לקדם גם הסכם שלום בין ישראל ואינדונזיה, ללא הצלחה.