סוכנות הידיעות AP פרסמה הבוקר (שישי) צילומי לוויין המראים את הנזק שנגרם ב"מתקפת הרחפנים" במתקן הצבאי באיספהאן - שאיראן מייחסת לישראל.
בתמונות שצולמו אתמול על ידי Planet Labs PBC נראה המתקן שהותקף באיספהאן, אותו מתארת איראן כ"בית מלאכה צבאי". ניתוח AP של התמונות, בהשוואה לתמונות קודמות של המתקן, הראה נזק בגג המבנה. הנזק הזה תואם לצילומים ששודרו על ידי הטלוויזיה הממלכתית האיראנית מיד לאחר התקיפה והראו לפחות שני חורים בגג הבניין.
4 צפייה בגלריה
אתר בבסיס צבאי באיראן נפגע על ידי מזל"ט
אתר בבסיס צבאי באיראן נפגע על ידי מזל"ט
צילומי הלוויין שפורסמו היום
(צילום: AP)

צילומי הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, כמו גם תמונות הלוויין, מצביעים על כך שגג הבניין נבנה עם "מיגון כלוב". מדובר במיגון הדומה לכלוב שנבנה סביב גגות או כלי רכב משוריינים כדי לעצור פיצוץ ישיר של רקטות, טילים או מל"טים נושאי פצצות נגד מטרה. התקנה של הגנה כזו במבנה מעידה על כך שאיראן האמינה שהוא יכול להיות מטרה למל"ט.
בתחילת השבוע דיווח ערוץ טלוויזיה סעודי כי הפיצוץ במתקן הצבאי באיספהאן נגרם כתוצאה מתקיפה שביצעו חילות האוויר של ארה"ב ומדינה נוספת ששמה לא צוין. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן דיווחו גורמי מודיעין אמריקנים כי מתקפת המל"טים בוצעה על-ידי המוסד הישראלי.

4 צפייה בגלריה
שרידי מל"טים מל"ט רחפן רחפנים מהמתקפה ב איספהאן איראן תיעוד שפרסמה התקשורת האיראנית
שרידי מל"טים מל"ט רחפן רחפנים מהמתקפה ב איספהאן איראן תיעוד שפרסמה התקשורת האיראנית
שרידי אחד הרחפנים המתאבדים
בטהרן טענו כי התקיפה סוכלה וכי במהלכה הופלו שניים משלושת המל"טים התוקפים. עוד אמרו באיראן כי המל"ט שהצליח לחדור למתקן גרם נזק קל בלבד וכי לא היו נפגעים.
לפי הגורמים האמריקנים הבכירים, שצוטטו ב"ניו יורק טיימס" בדיווח שעליו חתום גם כתב "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן - ומעורים בפרטי הדיאלוג בין ארה"ב לישראל על אודות הפעולה - הייעוד של המתקן הצבאי לא ברור בשלב זה, וגם לא ידועה מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה. עם זאת, ידוע כי איספהאן היא אתר מרכזי לייצור, מחקר ופיתוח של טילים עבור איראן, שמתבצעת בו גם הרכבה של רבים מטילי הטווח הבינוני שלה מסוג "שיהאב", שיכולים להגיע לישראל ומעבר לה.