חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ויוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל) נפגשו היום (שני) עם עבדאללה, מלך ירדן, בארמונו בעמאן - ודנו עמו בהגבלת המתפללים בהר הבית ברמדאן ובמלחמה בעזה. מדובר בפגישה הראשונה שמקיימים ח"כים ערבים עם גורמים בעולם הערבי מאז פרוץ המלחמה. "המלך הזהיר כי מניעת כניסת מוסלמים למסגד אל-אקצא עלולה להביא להתפרצות. אסור למנוע את כניסתם", אמר ח"כ טיבי ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
המלך עבדאללה נפגש עם איימן עודה, אחמד טיבי ויוסף עטאונה. בהודעה רשמית בירדן נמסר כי המלך הדגיש את הסכנות שבהמשך המלחמה בעזה
המלך עבדאללה נפגש עם איימן עודה, אחמד טיבי ויוסף עטאונה. בהודעה רשמית בירדן נמסר כי המלך הדגיש את הסכנות שבהמשך המלחמה בעזה
"פועל כדי לסיים את המלחמה בעזה". חברי הכנסת לצד המלך עבדאללה, היום
הכותרת
מי מפחד מהכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית? | נדב איל
25:50
לדבריו של טיבי, "הייתה פגישה חשובה מאוד עם המלך בעמאן, במיוחד בצל התוקפנות ופשעי המלחמה ברצועת עזה. המלך עושה מאמצים על מנת לסיים את המלחמה". טיבי הוסיף: "המלך עבדאללה פועל מול הנשיא ביידן כדי לסיים את המלחמה בעזה, ולהביא לקץ הסבל והזוועות בכל הרצועה". חברי הכנסת ביקשו במהלך הפגישה להקל על עולי רגל ערבים-ישראלים בהגעה למֶכָּה מירדן, ולשיפור תנאי הסטודנטים הערבים-ישראלים הלומדים בירדן.
ל-ynet נודע כי אחד הדברים שאפשרו את נסיעת השניים לירדן היה הסכמתה של השרה מאי גולן מהליכוד להתקזז עם ח"כ טיבי. מדובר בקיזוז יוצא דופן של סיעת הליכוד עם חד"ש-תע"ל, שקרה למרות טענות חוזרות ונשנות של הליכוד שאינו משתף פעולה עם הסיעה בכנסת. טיבי, נציין, חיפש קיזוז כדי לאזן את ההצבעות במהלך היום בכנסת - ומי שהסכימה לכך מהקואליציה הייתה גולן. גורם בליכוד טען כי עשתה זאת מאחר והיא מתאוששת ממחלה בביתה, ואינה יכולה להגיע לכנסת.
בהודעה הרשמית מירדן נמסר כי המלך הדגיש את הסכנות שבהמשך המלחמה בעזה וההסלמה בגדה המערבית וירושלים, "שירחיבו את הסכסוך". עוד נמסר כי המלך הדגיש גם את הצורך להפעיל מאמצים כדי להגיע להפסקת אש מיידית וקבועה כדי להגן על אזרחים. לדבריו, כך נמסר, "ירדן תמשיך לדחוף לעצירת המלחמה ולהעברת סיוע באוויר וביבשה לעזה".
מאז 7 באוקטובר, נציין, החלה הידרדרות חדה ביחסי ישראל עם ירדן, שבאה לידי ביטוי, בין היתר, באי-הזמנת הנשיא הרצוג לחתונת יורש העצר הירדני, דרך ההכחשה של המלכה ראניה לטבח ועד החזרת השגרירים. שר החוץ הירדני איימן ספדי מרבה להתבטא נגד ישראל מאז שפרצה המלחמה, ואף כינה את האירועים המתחוללים ברצועה "רצח עם". "ישראל מבצעת פשעי מלחמה ורצח עם בעזה - היא לא מאמינה בפתרון שתי המדינות ולא מצייתת לחוק הבינלאומי", טען בוועידה של איחוד מדינות הים התיכון בברצלונה.