גופתו של הישראלי שנהרג בהתהפכות היאכטה באגם מג'ורה שבאיטליה הוחזרה הלילה לישראל. כלי תקשורת מרכזיים באיטליה פרסמו אתמול (שלישי) כי שמו של ההרוג, גמלאי של כוחות הביטחון ששירת בעבר בין היתר כסוכן מוסד, הוא ארז שמעוני. עם זאת, תמונתו לא צפויה להתפרסם בשל עברו הביטחוני. צפו בתיעוד מחילוץ היאכטה מקרקעית האגם בנגן הווידאו שבפתח הכתבה.
לפי הדיווחים, ההרוג, איש קהילת הביטחון, נחשב לגאון בתחומו. קרוביו ידעו מעט מאוד על הקריירה הביטחונית שלו. באסון ההתהפכות נהרגו עוד שלושה בני אדם, בהם שני סוכני ביון איטלקים, ואשתו של בעל היאכטה. התאונה הטרגית זכתה באיטליה לכינוי "אסון סוכני הביון".
4 צפייה בגלריה
תיעוד חילוץ הסירה באגם מג'ורה שבאיטליה
תיעוד חילוץ הסירה באגם מג'ורה שבאיטליה
תיעוד מחילוץ היאכטה באגם מג'ורה שבאיטליה
(מתוך עמוד היוטיוב Local Team)
4 צפייה בגלריה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
חיפוש נעדרים בלאגו מג'ורה
(צילום: AFP PHOTO / VIGILI DEL FUOCO PRESS OFFICE)
4 צפייה בגלריה
תיעוד חילוץ הסירה באגם מג'ורה שבאיטליה
תיעוד חילוץ הסירה באגם מג'ורה שבאיטליה
(מתוך עמוד היוטיוב Local Team)
בדיווח בעיתון "לה רפובליקה" נכתב כי עשרה ישראלים ששרדו את האסון באגם שבצפון איטליה הושבו במהירות לארץ במטוס צבאי. עוד דווח באיטליה כי הישראלי שנהרג שירת במוסד. "18 מה-20 ששרדו את האסון באגם מאג'ורה היו סוכני מודיעין, בהווה או בעבר", נכתב ב"לה רפובליקה".
"עשרה ישראלים ששרדו את האסון הוחזרו במהירות במטוס צבאי לישראל. הם הותירו במקום גם את רכבי הפורד ששכרו למסע. גם האיטלקים פונו במהירות מחדרי המיון ומהמלונות שאליהם פונו, כדי לא להשאיר עקבות". על רקע תפקידיהם של יושבי היאכטה, כלי התקשורת באיטליה הדגישו כי לא מדובר בחבלה מכוונת.
משרד החוץ מסר שלשום כי קונסול ישראל ברומא יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל פעלו להבאת ארונו של המנוח ארצה. אחד מחבריו הקרובים סיפר כי "בכל פעם שהיינו שואלים - הוא היה מחייך חיוך רחב ולא אומר כלום. האיש הכי דיסקרטי שהכרתי, מלח הארץ". לאיטליה נסע יחד עם כמה קולגות ממערכת הביטחון.
4 צפייה בגלריה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
חיפוש נעדרים באגם לאגו מג'ורה
ההרוג בהתהפכות נחשב לגאון בתחומו בקהילת הביטחון
(צילום: EPA)

הם יצאו לשיט בילוי משותף באגם עם אנשים מהביון האיטלקי כדי לחגוג יום הולדת. שלושת ההרוגים האחרים, כאמור, הם שני איטלקים שעבדו בשירותי המודיעין של המדינה, קלאודיו אלונזי (בן 62) וטיזיאנה ברונבי (בת 53), וגם אנה בוז'קובה, אשתו הרוסייה של רב החובל, בת 50.
היאכטה התהפכה בעקבות סערה פתאומית. 23 הנוסעים ושני אנשי הצוות שהיו עליה נפלו למים, אבל רובם הצליחו לשחות אל החוף מרחק 150 מטרים או חולצו על-ידי צוותי הצלה שהגיעו בסירות. ארבעה אותרו בין הגלים, וגופותיהם נמשו על ידי צוללים איטלקים. החוקרים בודקים כעת אם היאכטה הייתה במצב טוב, אם לא היו עליה מספר גדול מדי של אנשים ואם היו חליפות הצלה לכולם - אבל בתקשורת באיטליה דווח כי ההערכה היא שמזג האוויר הוא שגרם לאסון.
לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, סירת התיירים התהפכה בשעת ערב בזמן ששטה בין העיירה ססטו קלנדה לעיירה ארונה. הניצולים העידו כי מזג האוויר השתנה באופן חד מאוד. "פתאום השמיים נהיו שחורים, התחיל לרדת גשם חזק מאוד ומהחוף אי אפשר היה לראות כמעט דבר", צוטט עד ראייה בעיתון "לה סטמפה".
לאגו מג'ורה שוכן למרגלות הרי האלפים, מצדם הדרומי. הוא האגם השני בגודלו באיטליה ואחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר במדינה.
פורסם לראשונה: 00:00, 31.05.23