3 צפייה בגלריה
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
בית משפחת נתניהו ברחוב עזה. יוגדר כמעון הרשמי
(צילום: עמית שאבי)
משרד ראש הממשלה פרסם מכרז לשתי משרות משק בית עבור ביתה הפרטי של משפחת נתניהו ברחוב עזה בירושלים, שם מתגוררת בינתיים המשפחה עד שיושלם השיפוץ במעון הרשמי ברחוב בלפור. השיפוץ היסודי של המעון נמצא בעיצומו, אך צפוי להסתיים רק באוקטובר 2024. עד אז, הבית הפרטי יוגדר כמעון הרשמי.
בינתיים, המשפחה כאמור מחפשת עובדי משק בית למשרה שמתוארת כ"משרת אמון" וכוללת "עבודת כפיים". במודעה שפורסמה על ידי משרד רה"מ צוין כי "לא נקבעו תנאי סף לביצוע העיסוק". עוד נכתב בתיאור התפקיד כי העובד יצטרך "לבצע מטלות נוספות בהתאם לצורך ולהנחיות הממונה", בנוסף לביצוע כלל עבודות משק הבית והגשת הכיבוד. המעוניינים התבקשו להעביר קורות חיים לכתובת של משאבי אנוש במשרד רה"מ.
3 צפייה בגלריה
הזוג נתניהו בבלפור. החזרה למעון מתעכבת
הזוג נתניהו בבלפור. החזרה למעון מתעכבת
הזוג נתניהו בבלפור. החזרה למעון מתעכבת
(צילום: זיו קורן)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לפיד ובנט. לא זכו להתגורר במעון הרשמי בבלפור
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
סאגת השיפוצים במעון הרשמי ברחוב בלפור נמשכת כבר זמן רב, כשגם ראשי הממשלה האחרונים, נפתלי בנט ויאיר לפיד לא זכו לגור במעון. בנט הודיע כי יעזוב את ביתו הפרטי ויעבור למעון אחרי שהשיפוצים יסתיימו, אך הוא לא נשאר בתפקיד די זמן. בזמן שהתגורר בביתו הפרטי ברעננה, משרד רה"מ העסיק עובדי משק בית גם בביתו. לפיד, שהחליף אותו לאחר פירוק הממשלה, עבר עם אשתו לדירת המאבטחים הסמוכה למעון הרשמי. ראש הממשלה לשעבר התעקש להתגורר במתחם המעון כדי למנוע מצב שהמדינה משקיעה כספים בביתו הפרטי, כפי שעשתה במקרה של בנט.
עלות השיפוצים במעון בבלפור נאמדת ב-50 מיליון שקל והם מתבצעים על ידי משרד הביטחון. השיפוצים כוללים מרכיב משמעותי של אבטחה ומיגון, אך גם החלפת תשתיות נרחבת. עוד לפני הבחירות – ביקשה מנכ"לית משרד רה"מ דאז נעמה שולץ להאיץ את העבודות כדי שהבית יהיה מוכן מוקדם יותר. ואולם, הקבלנים הודיעו שהדבר אינו אפשרי וכי כל הבית מפורק לגמרי, אי אפשר להיכנס אליו והוא אינו ראוי למגורים.
גורמים בסביבת רה"מ אמרו בתגובה: "לא ברור למה במשך שנה וחצי לא נעשה דבר בעניין המעון בלפור למעט ההריסה, ולא הושלם הליך התכנון והתקצוב".