ליעד אדרי (22) משוכנע שעל המשטרה להמשיך את החקירה ולהגיע אל "האשם האמיתי" בדקירתו למוות של יואל להנגהל (18) באוקטובר 2022 בקריית שמונה. "הזיכוי שלי מהרצח הוא גם ניצחון עבור משפחת להנגהל", אמר אדרי אחרי שבית המשפט המחוזי בנצרת אישר את הסדר הטיעון הדרמטי עימו שבמסגרתו הוסר סעיף רצח הצעיר. "זה נותן להם געת גם את היכולת והלגיטימציה לדרוש למצוא את מי שבאמת עשה את זה לילד שלהם".

להנגהל, עולה חדש מקהילת בני המנשה מהודו שעמד לפני גיוס לצה"ל, הותקף ב-7 באוקטובר 2022 בקריית שמונה על-ידי קבוצה גדולה של נערים ובגירים. הוא נדקר למוות באמצעות סכין, ובעקבות כך עצרה המשטרה כמה חשודים במעורבות ברצח. אדרי, חייל תושב קריית שמונה, הואשם ברצח.
ואולם, בהמשך להחלטה שנחשפה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" להעביר את התיק לגישור - אישר אתמול (חמישי) בית המשפט את הסדר הטיעון שעליו חתמה הפרקליטות עם אדרי. סעיף הרצח הוסר מכתב האישום המתוקן, אדרי הודה והורשע בחבלה בכוונה מחמירה, בשימוש מהלכי משפט ובהדחה בחקירה.
מאז שחרורו בתנאים מגבילים, שוהה אדרי מחובר לאזיק אלקטרוני במעצר בית בבית קרובי משפחה בקריית אתא. בשל המלחמה, עברו לשם גם שאר בני משפחתו. כמה שעות לאחר ההחלטה אתמול בבית המשפט, הגיע לבית ספר כדי לטפל בשיערו של אדרי שאינו יכול לצאת מתחומו.
3 צפייה בגלריה
 ליעד אדרי, יואל להנגהל
 ליעד אדרי, יואל להנגהל
(צילום: אביהו שפירא)
"אחרי שנה וחצי אני יכול להגיד שזה סוג של ניצחון עבורי, אני מאוד שמח", אמר אדרי. "באותו הערב של האירוע היו שם כוונות שונות לרוב המעורבים. הכוונות שלי ושל חבר שלי היו מאוד ברורות. היום אני יודע שהלכתי למקום הלא נכון בזמן הלא נכון, בטיימינג הלא נכון. הגעתי למקום ביודעין שיש שם חבר'ה של בני מנשה, בני גילי, שמחפשים לריב עם ילדים קטנים. זו הייתה השמועה הראשונה שיצאה כביכול בקריית שמונה".
אדרי הוסיף: "כשהגעתי ראיתי הרבה מאוד ילדים. הדבר הראשון שרציתי לעשות זה קודם כל לבדוק מי הילדים הגדולים שמבצעים את המעשים האלו. הכנסתי את עצמי למיטה חולה. המטרה שלי הייתה לדבר. הגעתי לסיטואציה שמדיבור אני חוטף אגרוף לפנים שלי מחבר של יואל, וזה הפך לקטטה. בשום שלב ובשום צורה לא החזקתי סכין ביד. ביצעתי שני פוליגרפים ויצאתי דובר אמת שלא החזקתי סכין.
"כל המדינה הייתה נגדי כי בעצם כולם חשופים למה שרואים בתקשורת ולא למה שרואים בחומר הראיות בבית המשפט. אם אנשים היו רואים את חומר הראיות הם לא היו קוראים לי רוצח. אני מתחנן לבורא עולם שהצדק ייעשה. אני מאמין בבית המשפט שאם הצדק נעשה איתי, הוא ייעשה גם עם יואל להנגהל".
3 צפייה בגלריה
שירה ניר עם ליעד אדרי
שירה ניר עם ליעד אדרי
ליעד אדרי עם סנגוריתו עו"ד שירה ניר
עו"ד שירה ניר, סנגוריתו של אדרי, אמרה: "מהשנייה הראשונה שנחשפתי לחומר הראיות אי אפשר היה שלא לראות את הקשיים המשמעותיים בתיק. הקושי המשמעותי שהיה לי הוא שלמעשה ראיתי רוצח שהוא לא הלקוח שלי. לא צריך להיות משפטן גדול כדי לראות ולהבין את זה".
עו"ד ניר הוסיפה: "הפרקליטות לא הסכימה להליך גישור. הם אפילו עמדו על הרגליים האחוריות שלא נגיע לגישור. התחלנו כבר בניהול הוכחות, ושמענו עדים לא מעטים. במקביל הרכב השופטים הוא זה שהפנה אותנו לגישור שהתנהל תוך כדי ניהול המשפט.
"לאחר שהחל הליך הגישור, כבוד השופט סאאב דאבור היה המוטב בגישור. באמת ובתמים הוא הגיע ממקום של 'אני באמת רוצה לשמוע מה הבעיה'. השופט דאבור נתן לנו במה לפרוס את כל הראיות בפניו, וזה כלל את כל הסרטונים, התמונות והעדויות. כל דבר הכי קטן היה חשוב לו ממש. הצלחתי לשכנע אותו שאי אפשר לבוא ולומר שליעד הוא הרוצח. יתרה מכך, שגם אין לליעד שום קשר לסכין, שום קשר לדקירה".
לסיכום דבריה אמרה הסנגורית: "היה משפט יפה שהשופט דאבור השתמש בו וקשה לי לי לשכוח. הוא אמר במהלך אחד הדיונים: 'הסיכוי שליעד דקר את המנוח הוא הרבה פחות ממעורבים אחרים שנחשפתי אליהם בראיות'. זה היה המשפט הכי יפה שיכולנו לשמוע. פה הבנו שיש צדק, והשופט דאבור בא לעשות צדק".
3 צפייה בגלריה
עו"ד רחל צינקין
עו"ד רחל צינקין
עו"ד רחל צינקין
(צילום: אביהו שפירא)
עורכת הדין שמייצגת את משפחת להנגהנל, רחל צינקין, זעמה על דבריו של אדרי ואמרה כי "הוא הוביל כנופיית ילדים ונערים להתנפל על עולה חדש וצעיר ללא כל סיבה נראית לעין, ומהלינת משפחת להנגהל היה הציר המרכזי של הלינץ' האלים שנעשה ביואל ז"ל והביא למותו. אסור לשכוח שהוא העלים ראיות מהזירה, הדיח עדים ובעט באכזריות ביואל ששכב חסר אונים על הרצפה, האמירה שלו מקוממת ותלושה מהמציאות".
יש לציין כי אתמול אמרה ל-ynet, לאחר שההסדר נחשף באתר, כי "המשפחה ערה לקושי הראייתי הקיים בתיק וזאת לאחר העלמת הראיות ע"י אדרי וחבריו ומשכך הסכימה בלב כבד ובצער לתיקון כתב האישום. אף כי האישום ברצח הוסר, כתב האישום מייחס לאדרי מרכזיות ואחריות אשר הובילה למותו של יואל. אדרי הוביל את הנערים, בעט באכזריות ביואל ז"ל, ולאחר מכן שיבש הליכי משפט וניסה להדיח עדים. אין ספק שאם אדרי לא היה שב לאיזור האירוע ומוביל אחריו את הנערים הנוספים המעורבים, יואל ז"ל לא היה מקפח את חייו".