ליעד אדרי, הנאשם היחיד ברצח יואל להנגהל בקריית שמונה, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות - שבמסגרתו לא יואשם ברצח. לפי כתב האישום המתוקן, שאושר בבית המשפט המחוזי בנצרת, אדרי הודה רק בחבלה בכוונה מחמירה, בשיבוש מהלכי משפט ובהדחה בחקירה.
מדובר בתוצאות הליך הגישור שאליו הלכו הצדדים, ונחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". על אף שהושג הסדר בנוגע לאישום, לא הושגה הסכמה בנוגע לעונש שירצה אדרי. בחודש יוני יתקיימו טיעונים לעונש ובהמשך יגזר דינו של אדרי בהתאם לכתב האישום המתוקן.
2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל, ליעד אדרי
יואל להנגהל, ליעד אדרי
ליעד אדרי ויואל להנגהל
( צילום: אביהו שפירא )
עורכת הדין שמייצגת את משפחת להנגהנל, רחל צינקין, אמרה כי "המשפחה ערה לקושי הראייתי הקיים בתיק וזאת לאחר העלמת הראיות ע"י אדרי וחבריו ומשכך הסכימה בלב כבד ובצער לתיקון כתב האישום. אף כי האישום ברצח הוסר, כתב האישום מייחס לאדרי מרכזיות ואחריות אשר הובילה למותו של יואל. אדרי הוביל את הנערים, בעט באכזריות ביואל ז"ל, ולאחר מכן שיבש הליכי משפט וניסה להדיח עדים. אין ספק שאם אדרי לא היה שב לאיזור האירוע ומוביל אחריו את הנערים הנוספים המעורבים, יואל ז"ל לא היה מקפח את חייו. לא יכולה להיות נחמה על מותו של נער שהיה בראשית חייו ולמשפחה נותר לקוות כי העונש שייגזר על אדרי ישקף את חומרת מעשיו".
2 צפייה בגלריה
שירה ניר עם ליעד אדרי
שירה ניר עם ליעד אדרי
עו"ד שירה ניר עם ליעד אדרי, ביציאה מבית המשפט
עו"ד שירה ניר שמייצגת את אדרי: "זה הישג ענק עבור הנאשם, סוף סוף עבירת הרצח נמחקה מכתב האישום, הוא זוכה והצדק יצא לאור. ניהלנו הליך הוכחות ובמקביל קיימנו הליך גישור רציני, מורכב ויסודי בפני כבוד סגן נשיאה השופט סאאב דבור, שהמליץ על המסקנה כי לא ניתן לייחס לאדרי את עבירת רצח ולכל היותר אפשר לייחס חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, ללא כל קשר בין הנאשם לדקירת המנוח. ההרכב של 3 השופטות הקשיב קשב רב ונתן לנאשם את יומו בבית המשפט וקיבל את ההסדר ואת תיקון כתב האישום".
להנגהל, תלמיד ישיבת ההסדר במעלות, נרצח ב-7 באוקטובר 2022 אחרי שעשרות צעירים התנפלו עליו באלימות, ואז הפקירו אותו, מתבוסס בדמו. שעות לאחר שפונה מקריית שמונה לבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של העולה החדש, בן לקהילת בני המנשה מנוף הגליל.
עו"ד רחל צינקיןעו"ד רחל צינקיןצילום: אביהו שפירא
מלבד כתב האישום נגד אדרי, התנהלה חקירת מח"ש שהובילה להגשת שלושה כתבי אישום נגד רנ"ג במשטרה ועוד שני קציני משטרה, באשמת שיבוש מהלכי משפט. בהקשר הזה, במסגרת הסדר טיעון מקל, הודה השוטר חיים גבאי במרמה והפרת אמונים לאחר שהתקשר בליל האירוע 9 פעמים לנאשם ברצח, ליעד אדרי - ושני סעיפים של שיבוש מהלכי משפט נמחקו מהאישום. נקבע גם כי גבאי ישלם 25 אלף שקל למשפחת הקורבן.