עשרות מפגינים מבני משפחות החטופים ותומכיהם הפגינו הערב (שלישי) מול שגרירות ארה"ב בירושלים ומול סניף השגרירות האמריקנית בתל אביב. במהלך ההפגנה בתל אביב חסמו המוחים לסירוגין את הכביש ברחוב הטיילת הרברט סמואל, בתיאום עם המשטרה, ואף הדליקו אבוקות בצבעי דגל ארה"ב.


המפגינים קראו באנגלית לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לקדם עסקה מיידית, וציינו שלחטופים נגמר הזמן. עינב צנגאוקר, אמו של מתן שנמצא בשבי חמאס כבר 152 יום, נאמה ברמקולים בתל אביב בקריאה לנשיא האמריקני: "הממשלה הישראלית וחמאס גוררים רגליים כבר יותר מדי זמן. צריך לחץ אמריקני כדי לקיים עסקה לשחרור כל החטופים ולהחזיר איזושהי תחושת ביטחון למדינה שלנו. הממשל בראשותך עמד לצד ישראל מהרגע הראשון, ויש לו את היכולת להביא את הצדדים להידברות ולעסקה".
1 צפייה בגלריה
 משפחות החטופים בקריאה לנשיא ג'ו ביידן מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב
 משפחות החטופים בקריאה לנשיא ג'ו ביידן מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב
משפחות החטופים מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. במרכז התמונה - אילנה, בת זוגו של מתן צנגאוקר
(צילום: יעל צ'כנובר )
צנגאוקר הוסיפה: "זה מדהים שעברו כבר חמישה חודשים מאז שראיתי את מתן, מאז שחטופים ישראלים הגיעו לשבי חמאס, ונראה שהממשלה הישראלית עסוקה בעיקר בקמפיין נגדי ונגד משפחות אחרות במקום לעסוק בעסקה".
לדבריה, "השרים עסוקים בתדרוכים נגד גורמים ביטחוניים ולהתסיס את האזור לקראת הרמדאן. הזמן אוזל, הזמן של החטופים אוזל. הנשיא ביידן אני שמה את מבטחי בך, אתה צריך להחזיר את הילדים, ההורים, האחים, הילדות, האחיות, הנשים. אנחנו צריכים ממשלה עם יכולת לסיים את המלחמה הזאת ולהחזיר אותם הביתה".
בהפגנות השתתפו בני משפחות רבים ואף החטופות ששוחררו מהשבי ילנה טרופנוב ואילנה גריצ'בסקי - בת זוגו של מתן.