רות מלניק, אחותה של ליטל יעל מלניק שנקברה בעודה בחיים באתר בנייה בקריית מוצקין, אמרה הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet כי היא "לא מקבלת" את דברי השופט ניצן סילמן שאמר אתמול כי יהיה קשה להרשיע את אדוארד קצ'ורה ברצח אחותה, וייתכן כי יש להאשימו ב"עבירות המתה קלות יותר". לדבריה, ההחלטה "הזויה ולא נתפסת, היא לא הגיונית. בסופו של דבר הוגש נגדו כתב אישום על רצח בנסיבות מחמירות - יש ראיות שהוא זה שרצח אותה".
אתמול, במהלך דיון בשאלת שחרורו של קצ'ורה בבית המשפט המחוזי בחיפה, אמר השופט סילמן כי "קיימים קשיים ראייתיים ממשיים בעבירה", והכעיס את בני המשפחה שחששו מהאפשרות כי קצ'ורה ישוחרר מהמעצר. אחותה רות אמרה כי קצ'ורה הנאשם ברצח "היה האחרון שהיה עם אחותי, הוא גם אומר שהוא היה האחרון. זה כאילו השופט לא דן בתיק ולא שמע את העדויות".
2 צפייה בגלריה
האחות רות מלניק והסבתא לודמילה בהארכת מעצר של אדוארד קצ׳ורה בן ה-49 החשוד ברצח
האחות רות מלניק והסבתא לודמילה בהארכת מעצר של אדוארד קצ׳ורה בן ה-49 החשוד ברצח
ליטל יעל מלניק (מימין) ומשפחתה בבית המשפט. "לא מקבלים את דברי השופט"
(צילום: באדיבות המשפחה , נחום סגל)
2 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
הנאשם אדוארד קצ'ורה
(צילום: שרון צור )
צריך להגיד, הוא שופט מעצרים. "בדיוק. זה לא בסמכותו בכלל לקבוע דבר כזה. אני מנסה לחשוב לעצמי בראש 'מה השופט חושב? שהוא עשה את כל זה בתמימות?' כל זה קרה בכוונה תחילה, הוא קבע אותה בתמימות? הוציא לה את צינור הנשימה בתמימות? כיסה אותה והלך בתמימות? הוא רצח אותה באכזריות".
אנחנו מבינים שנקבע דיון נוסף. מה יקרה אם גם בדיון הזה יחליטו שהוא ישתחרר למעצר בית? "אני לא אקבל החלטה כזאת, לא אתן לזה לקרות. אנחנו נאבק על זה שיהיה ערעור במידה וזה יקרה. זה מאוד עצוב ומאוד ביזיוני אם בית המשפט ישחרר רוצח לשבת בבית".
מדברים איתכם מהפרקליטות? "אנחנו בקשר אחרי דיונים. אמרו לנו שיש את כל הראיות שצריך בשביל להוכיח שהוא מואשם ברצח. כל הראיות רק מחזקות את הטענות של הפרקליטות שהוא רצח אותה".
ליטל יעל נרצחה באוקטובר 2021, וגופתה אותרה קבורה בחולות אתר בנייה. קצ'ורה, שעבד כאח במרכז לבריאות הנפש מעלה כרמל שבו שהתה, הואשם ברצח שלה - אך טען כי לא התכוון לקבור אותה בחיים, וכי מדובר היה בתרגיל טיפולי ושהכניס צינור לפיה שדרכו אמורה הייתה לנשום. משפחתה מגייסת תרומות "על מנת להבטיח שהרוצח יקבל מאסר עולם, וכדי שכל המחדלים שהביאו לטרגדיה הזאת - ייחקרו עד תום".