4 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר מבוקשים ע''י לוחמי צה''ל ביהודה ושומרון
תיעוד ממעצר מבוקשים ע''י לוחמי צה''ל ביהודה ושומרון
(צילום: דובר צה''ל)
הטרור לא עוצר: תושבי יהודה ושומרון מעידים שתחושת הביטחון שלהם מתערערת ככל שנמשך גל הטרור, ורבים מהם מפגינים בימים האחרונים וקוראים לממשלה לשנות מדיניות ולפעול באופן אגרסיבי יותר כדי להחזיר את ההרתעה.
"אני אם חד-הורית לילד בן שש", סיפרה דסי הרשלר מהיישוב נופים שבשומרון. "תחושת הביטחון? אין ביטחון. אנחנו סומכים על הצבא שעושה את עבודתו נאמנה, אבל לפחות פעם ביום יש רגע של פחד. אולי יזרקו עליי אבן? אולי מי שעצר לפניי ברמזור ישלוף אקדח?".
4 צפייה בגלריה
דסי הרשלר
דסי הרשלר
"אין ביטחון". דסי הרשלר
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, פנה לשרים: "אנחנו בחרנו בכם, תתעשתו כבר. עם ישראל כולו מצפה מכם לסגור את המחסומים באופן מיידי. אמרנו שיישפך כאן דם כשפתחו את המחסומים, הכתובת הייתה על הקיר. לעולם לא נסכים להיות ברווזים במטווח ולעולם לא נקבל שיפקירו כאן חיי יהודים".
טוביה אריאל, תושב יצהר, הוסיף: "לצערנו אנו תחת גל טרור, הממשלה מפקירה את חיינו. המחבלים מסתובבים בצירים באין מפריע, ורק בנס אחרי נס אנחנו לא כל יום בהלוויות. הממשלה חייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".
נתי רום, תושב אש קודש, סיפר על אירוע שניצל ממנו בנס לפני כמה שבועות. "נסעתי מירושלים הביתה, סמוך לשעה תשע בערב. בסמוך לכוכב השחר הבחנתי בחפץ על הכביש, ובאינסטינקט הסטתי את ההגה כדי לא לעלות עליו. רכב שנסע אחריי לא הספיק לסטות, והחפץ התפוצץ והתברר כמטען. וזו רק טיפה בים, לאחרונה כמות אירועי הירי במרחב שלנו הולכת ועולה. מדי ערב צרורות ויריות. זה לא היה ככה בעבר, בטח לא בתדירות הזו. ראש הממשלה ושר הביטחון לא עומדים בהבטחות שלהם".
4 צפייה בגלריה
טוביה אריאל
טוביה אריאל
"הממשלה חייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי". טוביה אריאל
גם ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, טען כי הבעיה היא במדיניות. "התושבים שלי חזקים, אבל בצירים הסובבים אותנו יש תחושה בלתי נסבלת", אמר. "בתקופה האחרונה אנשים ממעטים לנסוע בצירים. התושבים לא מפחדים, הטרור לא ירתיע אותם, אבל בהחלט מדובר במצב שדורש שינוי מדיניות עמוק".
הוא נימק: "יש לשנות את נוהלי פתיחה באש אל מול משליכי בקבוקי התבערה ומיידי האבנים. בנוסף, צריך עוד משאבים ותקציבים. צריך לחזק את מג"ב איו"ש בעוד 2,000 לוחמים שיפעלו נגד טרור עממי בצירים ויחזירו את המשילות. זה לא קורה. רואים שצה"ל מתוח עד הקצה ויש המון משימות, אבל זה לא יכול להימשך כך".
4 צפייה בגלריה
נתי רום
נתי רום
"ראש הממשלה ושר הביטחון לא עומדים בהבטחות שלהם". נתי רום

בינתיים, נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבקעת הירדן לפני כמעט חודש, שבו נרצחו בנות משפחת די - האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה. במקביל, נמשך המרדף אחר המחבלים שירו לעבר אוטובוס בשומרון לפני כשבועיים, וגם אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בכניסה ליישוב אבני חפץ שלשום.
כוחות צה"ל הרסו אתמול בלילה את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע באריאל בחודש נובמבר, שבו נרצחו מרדכי אשכנזי, מיכאל לדיגין ותמיר אביחי. כמו כן, צה"ל פעל להריסת ביתו של המחבל מהכפר חג'ה שרצח את שלום סופר בכפר פונדוק באוקטובר.