1 צפייה בגלריה
יואל להנגהל, ליעד אדרי
יואל להנגהל, ליעד אדרי
ליעד אדרי ויואל להנגהל. אדרי נאשם כי דקר את המנוח ובעט בו
( צילום: אביהו שפירא)
דיון בהארכת מעצרו של ליעד אדרי, הנאשם היחיד ברצח יואל להנגהל בקריית שמונה, יתקיים מחר (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של אדרי עד לתום ההליכים - אך עו"ד שמעון ציון, המייצג אותו בתיק, צפוי לדרוש את שחרורו המיידי בטענה לראיות חלשות.
בסרטונים מזירת הרצח נראו עשרות צעירים תוקפים את להנגהל, אבל עד היום הגישה הפרקליטות רק כתב אישום אחד בתיק הרצח, נגד ליעד אדרי המואשם כי דקר את להנגהל בן ה-18 בבטנו וביקש מנער אחר להסתיר את הסכין ואת מכנסיו שהיו מגואלים בדם.
מהאישום עולה בנוסף כי ב-6 באוקטובר שהה להנגהל יחד עם חברתו סמוך לבית ההסתדרות בקריית שמונה. למקום הגיעו כמה קטינים שהטרידו את השניים, ובעקבות זאת התפתחה קטטה שבמסגרתה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. למקום הגיעו שוטרים כדי לטפל בתקיפה.

עו"ד שמעון ציוןעו"ד ציוןצילום: שרון צור
לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, לפי האישום, אדרי הלך לרחבה עם כמה נערים כשברשותו סכין מוסתרת מתחת לשרוול. בין אדרי ללהנגהל התפתח עימות מילולי, שבעקבותיו דקר אותו אדרי בבטנו ועזב את המקום. כעבור זמן קצר הוא שב לרחבה, שעט לעבר להנגהל ובעט בו.
עו"ד ציון טוען כי "הראיות נגדו בנוגע לדקירת המנוח חלשות מאוד עד לא קיימות". לדבריו, "אין בראיות בסיס משפטי להרשעתו ברצח - ולכן אדרוש את שחרורו. כל יום שהוא שוהה במעצר גורם לו עוול כבד ופוגע בעתידו. לצערי המדינה פוגעת בחירות ובחופש שלו על סמך השערות. הוא צעיר נורמטיבי שרק סובל במעצר".