2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה פוטין ויו"ר הרשות אבו מאזן
נשיא רוסיה פוטין ויו"ר הרשות אבו מאזן
נשיא רוסיה פוטין ויו"ר הרשות אבו מאזן
(צילום: AFP)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחחו בצהריים (שני) בטלפון ביוזמת רמאללה. לפי סוכנות הידיעות הרוסית RIA, השניים דיברו על המשא ומתן עם האוקראינים, ופוטין עדכן את אבו מאזן על התקדמות "המבצע המיוחד להגנה על דונבאס".
בזמן שמתפתח משבר מדיני גם מול ירדן, ובירושלים ומוסקבה מחליפים עקיצות סביב דרישתו של פוטין להחזיר את חצר אלכסנדר לידי הקרמלין, הרוסים ציינו כי השיחה עסקה גם ב"מתיחות הגוברת בגדה המערבית ובמזרח ירושלים", לשון ההודעה.
2 צפייה בגלריה
התפרעויות בהר הבית
התפרעויות בהר הבית
שוטרים מחוץ לאל-אקצה, השבוע
(צילום: רויטרס)
לפי לשכת אבו מאזן, בשיחה בין השניים נידונה המתיחות הביטחונית בדגש על האירועים במסגד אל-אקצה, ופוטין הביע התנגדות לצעדים שישראל נוקטת במסגד, כמו גם הגבלת חופש הפולחן, והבטיח לאבו מאזן את תמיכתה של רוסיה בכל הפורומים הבינלאומיים.
הנשיא הרוסי הבהיר בשיחה כי רוסיה תספק לפלסטינים ולמדינות אחרות במזרח התיכון את כל צרכיהם מבחינת ביטחון תזונתי, כולל חיטה ויבול, ובאשר למשבר באוקראינה, פוטין הבהיר שרוסיה תעשה את כל המאמצים להגיע לפתרון באמצעות משא ומתן.
ביום שישי האחרון תקף משרד החוץ של רוסיה את שר החוץ יאיר לפיד על הגינוי שהשמיע נגדה במסגרת החלטתו לתמוך בהשעייתה של מוסקבה ממועצת זכויות האדם של האו"ם בשבוע שעבר. בהודעה שפרסם משרד החוץ במוסקבה, שלא זכתה לבולטות כלשהי בתקשורת הרוסית, נטען כי זה "היה ניסיון שהוסווה בצורה גרועה לנצל את הסיטואציה באוקראינה על מנת להסיט את תשומת לבה של הקהילייה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הלא-פתורים הממושכים ביותר - הסכסוך הישראלי-פלסטיני".


שגריר ישראל לשעבר ברוסיה, צבי מגן, הסביר הבוקר באולפן ynet כי מוטב שירושלים תתעלם מהרמיזות הרוסיות. "בשטח הכל רגוע ושיתוף הפעולה מתקיים", אמר מגן ופירט: "אם הם יפסיקו לשתף איתנו פעולה בשטח, ויתחילו לנפנף באגרופים קונקרטיים באזורינו, אז נצטרך להגיב. כרגע ברור שזו בעיה פנימית-פוליטית וכבר יצאנו מזה בעבר. נקווה שנעבור גם הפעם".