בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע הבוקר (חמישי) את ליטל ברסי, מנהלת "המשפחתון של טולי" ברמלה, שהודתה בריבוי עבירות תקיפה כלפי קטינים והפרת הוראת דיווח. על הסדר הטיעון שעליו חתמה ברסי עם הפרקליטות פורסם לראשונה ב-ynet. הפרקליטות מבקשת לגזור על מנהלת המשפחתון שקיבל את הכינוי "פעוטון הזוועות" שנתיים מאסר בפועל.
כתב האישום המקורי שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד ייחס לברסי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, תקיפה סתם, שידול לתקיפה ועוד. בעקבות החתימה על הסדר הטיעון, הורשעה ברסי בעבירות קלות יותר.
התובעת מטעם הפרקליטות טענה בדיון היום כי "הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשמת תודה ותורשע בכתב אישום מתוקן. אין הסדר לעניין העונש. המאשימה תעתור למאסר של שנתיים בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לקטינים. ההסדר מקובל על נפגעי העבירה".
1 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
ליטל ברסי ותיעוד מהמשפחתון
(צילום: עמית שעל)

ברסי הודתה כאמור במיוחס לה בכתב האישום המתוקן, והשופטת אליאנה דניאלי הרשיעה אותה בעבירות. דניאלי שלחה את מנהלת המשפחתון לתסקיר שירות המבחן, ולאחר שיתקבל התסקיר ייגזר דינה. בעת יציאתה מהאולם, צעקו לעברה כמה אימהות לילדים במשפחתון: "תתחבאי", "מחכים לך בנווה תרצה", תירקבי בכלא" ו"יאללה לכלא".
"המשפחתון של טולי" היה מיועד לתינוקות ופעוטות מגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים. ברסי שימשה בעלים ומנהלת הגן, ואף הייתה בעצמה גננת במשפחתון. בכתב האישום המקורי צוין כי בין 2018 ל-2020, הייתה ברסי מודעת לאווירה האלימה, בין היתר על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הפעוטות בדבר סימני חבלה על גופם.
עו"ד סוזי עוזסיני ארניהעו"ד סוזי עוזסיני-ארניהצילום: חן רוטנברג
עוד צוין כי ברסי הייתה עדה לאירועים שבהם סייעות נקטו אלימות ותקפו פעוטות, ואף עודכנה על כך מצד סייעות אחרות. למרות זאת, ברסי נמנעה מלדווח על המעשים לגורמים הרלוונטיים, ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות. בכמה הזדמנויות היא אחזה בפעוטות בחוזקה מהמותן או מהכתפיים והושיבה אותם בכוח על הכיסא. באחד המקרים היא הנחתה סייעת לקשור פעוט לכיסא ללא יכולת לזוז. את ברסי מייצגת עו"ד סוזי עוזסיני-ארניה.

סייעת אחרת הביעה חרטה

בדיון שנערך בעניינה של הסייעת קלודין מאיר, גזר עליה בית המשפט ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, שבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 2,000 שקלים להורי הפעוטות. מאור הודתה והורשעה בריבוי עבירות של תקיפה ברף הנמוך של פעוטות במשפחתון.
הפרקליטות טענה בדיון כי מאיר הביעה חרטה על מעשיה, שהיא נעדרת עבר פלילי ושהיא אף הפקידה פיצוי כספי לפעוטות.