חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) ענה היום (ב') לדבריו של שר המשפטים גדעון סער, ולפיהם חברי הליכוד "חיים בסרט" בכך שהם סבורים שבבחירות נוספות הם יצליחו להשיג לגוש תומכיו של בנימין נתניהו 61 מנדטים. בריאיון הבוקר לאולפן ynet טען אוחנה כי סער עצמו "חי בסרט", בכך שהוא סבור שהוא יכול לעבור את אחוז החסימה, בצל סקרים הממשיכים לנבא למפלגתו, תקווה חדשה, תמיכה מועטה.
בכנס אמש של מפלגתו, אמר סער כי אותם חברי ליכוד "מספרים לעצמם שבפעם הבאה, ושמעתם את זה ארבע פעמים ברציפות, הם יביאו 61 מנדטים. הם חיים בסרט. הם תקועים בסרט רע של פעם. זה כמו תקליט ויניל עם שריטה. הם באופסייד. מנסים, וינסו, שוב ושוב בדרך הישנה – והם שוב ייכשלו". לדברי סער, בשיחות סגורות הודו בפניו בכירים בגוש נתניהו כי הוא צודק, ואוחנה השיב בריאיון הבוקר גם לדברים הללו. לטענתו סער הינו "רדיואקטיבי" בליכוד: "אני מבקש שיחשוף מי הם חברי הליכוד שעוד מדברים איתו. אני לא מאמין שיש כאלה, בטח לא בקרב הח"כים".
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה גדעון סער
אמיר אוחנה גדעון סער
אוחנה וסער. מי חי בסרט?
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
אוחנה הוסיף כי למרות שסער הוא שר המשפטים, ונהנה מפוזיציה ממשלתית שבה הוא יכול להשפיע ובכך לשפר את מצבו בסקרים, "אצלו אנחנו רואים צניחה חופשית – ואני לא מעריך שזה צפוי להשתנות. אז יהיו הבחירות מתי שיהיו, גדעון סער – אפס. לא עובר את אחוז החסימה".
-אגב, דווקא הסקרים האלה כנראה מה שיאחדו עוד יותר את הקואליציה הזאת, לא? אפילו רוטציה שתתקיים. "יכול להיות, רק צריך להבין שזו קואליציה שאיננה נהנית מתמיכת הציבור, אם לשפוט לפי הסקרים. ומה מחזיק אותם? הנה את אומרת, מה מחזיק אותם? הפחד לבוא בפני הציבור ולבקש את אמונו".
אוחנה תקף בחריפות גם את פועלו עד כה של סער כשר משפטים, וטען כי הוא "עושה בדיוק ההפך" מהבטחותיו בכל הנוגע לרפורמות במערכת המשפט. "הוא ממנה לוועדה שתדון ביחסים בין הרשויות את מוט'ה קרמניצר, ימני גדול ידוע, פרופ' סוזי נבות, כן? אלו האנשים שהוא ממנה. הוא זה שהביא לחיים הציבוריים את חברתו הטובה דינה זילבר, שממשיכה לגרוס [שלמרות] שהיא שלא נבחרה מעולם על ידי הציבור, היא מייצגת את האינטרס הציבורי ולא הפוליטיקאים – הפוליטיקאים, מילה גסה, כן? – שנבחרים על ידי הציבור. זה גדעון סער".

-אבל יכול להיות שבכל זאת סער מריח כבר קרבות ירושה בליכוד, אותם הדברים שישראל כץ אומר פה ש"אני מקווה שנתניהו יתמוך בי בקרב על יו"ר הליכוד". "גדעון סער הוא רדיואקטיבי בליכוד. אין לו מה להתקרב לליכוד, אין לו מה לפנטז על ראשות הליכוד, אין לו מה לחשוב על חזרה לליכוד, זה לא הדבר שיקרה".
בדבריו חזר אוחנה שוב על הטענות הנשמעות שוב ושוב מצד האופוזיציה, על כך שהממשלה הנוכחית אינה לגיטימית. "מי שאמר 'זה לא לגיטימי, אני לא אהיה ראש ממשלה עם פחות מ-15 מנדטים', ואחר כך אמר 'עם פחות מ-10 מנדטים זה לא דמוקרטי' – הוא היום עומד בראשות הממשלה", אמר, בהתייחסות כמובן לנפתלי בנט. "והוא צודק, דרך אגב, זה לא דמוקרטי וזה לא לגיטימי. זה המצב".
אוחנה, אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של נתניהו בליכוד, התייחס גם למשפט שלו שממשיך להתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים: "תיקון העוול, אותו עוול שהוא שוד הדמוקרטיה – שנחשף בין היתר בבית המשפט כשאנחנו רואים את העדויות ואת האופן שבו חקרו כמו מחבלים אנשים רק כדי שייתנו את ראשו של נתניהו – תיקון העוול הזה יבוא רק כשנתניהו, הוא ולא אחר, יחזור לראשות הממשלה".
3 צפייה בגלריה
ניר חפץ בבית המשפט
ניר חפץ בבית המשפט
ניר חפץ, עד המדינה במשפט נתניהו. אוחנה: "חקרו אנשים כמו מחבלים כדי שייתנו את ראשו של נתניהו"
(צילום: יואב דודקביץ')
בריאיון נשאל אוחנה, השר לביטחון פנים לשעבר, על החקירה באזהרה במח"ש שעברו שני לוחמי מג"ב אחרי שירו למוות במחבל שדקר צעיר חרדי בירושלים בשבת האחרונה. לדברי אוחנה, מדובר היה בחקירה "משפילה", כיוון שנשקיהם של הלוחמים נלקחו מהם. "החקירה של מח"ש איננה הגיונית כשהיא תחת אזהרה והיא תוך לקיחת הנשק", אמר. "כשרואים את הסרטונים, וראו אותם מיד – זה לא דבר שהתגלה מאוחר יותר – ברור שהם פעלו באופן שמגיע להם צל"ש, פעלו בדיוק כפי שצריך. אפשר לגבות מהם עדות כדי לבדוק את האירוע, זה בסדר גמור".
-אבל אולי זה משהו שגרתי. באירועים שאתה הכרת זה לא קרה? "לא חקירה תחת אזהרה. חקירה תחת אזהרה היא איננה דבר אוטומטי. היא קורית כאשר אדם חשוד בעבירה, ואני שואל – במה הם חשודים? אלה גיבורים שצריך להצדיע להם, אלו לא חשודים ולכן לא היה צריך להתייחס אליהם כך".
-אתה מצפה משר המשפטים לצאת נגד מח"ש במקרה הזה? "בוודאי שכן. אני מצפה מכל אדם שעיניו בראשו, כל אדם שביטחון ישראל חשוב לו, לצאת נגד מח"ש – כי הדבר הזה לא רק פועל נגד הלוחם והלוחמת, הוא מרפה את ידם של השוטרים והלוחמים שהיום אמורים להגן עלינו. הם לא צריכים לחשוב שבע פעמים 'האם יחקרו אותי' ו'מה יעשו לי'. כשהם רואים מחבל מנסה לרצוח אזרחים ישראלים, הם צריכים לחסל אותו במקום".
3 צפייה בגלריה
הלוחמים שנטרלו את המחבל בשער שכם מבקרים את הפצוע
הלוחמים שנטרלו את המחבל בשער שכם מבקרים את הפצוע
הלוחמים שחיסלו את המחבל ונחקרו. אוחנה: "מגיע להם צל"ש"
(צילום: דוברות המשטרה)
-מצד שני, שמענו כמעט את כל שרי הממשלה, גם אלה שאמרו בהתחלה משהו אחד אחר כך שינו את העמדה שלהם, כולם משבחים את הפעילות של לוחמי מג"ב. "אני שמח. אגב, לא כולם. שמענו את השר עיסוואי פריג', שר בממשלת ישראל שמגנה דווקא את הלוחמים שירו במחבל הזה, דווקא אותם הוא מגנה. זה דבר איום ונורא ולא צריך להיראות, לא בממשלת ישראל ולא בכנסת ישראל. את רואה שגם בכנסת יש לך אנשים שמצדיקים ואומרים 'לא, זה לא פיגוע טרור', בקואליציה, גורמי רע"מ, חלק מהקואליציה הזאת. הם לא יכולים להגיד את המילה 'פיגוע טרור'. זה איום ונורא.