האזעקה היום (שלישי) באילת הופעלה ליתר ביטחון, מאחר שהמתקפה האווירית מתימן סוכלה יחסית רחוק מהעיר. בסך הכול, מהבוקר מטוסי קרב יירטו שני טילי שיוט ומערכת חץ ייירטה טיל קרקע-קרקע, לראשונה מתחילת המלחמה. ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) צחי הנגבי אמר היום בהתייחסו לנושא במסיבת עיתונאים: "הדבר הזה הוא בלתי נסבל, אבל לא נשתמש בהזדמנות של המפגש הזה כדי להבהיר לאויבינו מה צפוי להם אם ימשיכו בהתרסה".
3 צפייה בגלריה
שובל
שובל
שובל יירוט מעל שמי אילת
(צילום: מאיר אוחיון)
3 צפייה בגלריה
מורדים חות'ים ב צנעא תימן 27 בינואר 2022
מורדים חות'ים ב צנעא תימן 27 בינואר 2022
"אנחנו חלק מציר ההתנגדות, ושום דבר לא יפריע לנו". מורדים חות'ים בתימן
(צילום: EPA)
המורדים החות'ים בתימן, שפועלים בשליחות איראן לקחו אחריות על המתקפה בבוקר. ראש ממשלת החות'ים עבד אלעזיז בן חבתור אף אמר לערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין" כי "חמאס הוא חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני, ואי אפשר לנתק אותם ואת ההתנגדות. אנחנו חלק מציר ההתנגדות ושום דבר לא יפריע להתנגדות בתימן למרות המרחק הגיאוגרפי".

דובר צבא החות'ים בתימן, יחיא סריע, אמר בעקבות ירי הטילים לאילת: "החות'ים מכריזים על תקיפת ישראל בטילים בליסטיים ומל"טים, מתוך תחושת אחריות דתית, מוסרית, הומניטרית ולאומית, ובתגובה לדרישות של העם שלנו ושל העמים החופשיים. כדי לצאת למען עמנו בעזה, לא הייתה ברירה לכוחות התימנים אלא למלא את חובתם".
הוא אמר עוד: "הכוחות שיגרו טילים ומל"טים ליעדים שונים בישראל. הצבא החות'י של תימן מאשר כי זהו המבצע השלישי לתמיכה באחינו בפלסטין, ואנו מאשרים כי נמשיך לתקוף בצורה איכותית יותר עד להפסקת התוקפנות הישראלית. העמדה של העם התימני נחרצת. לעם הפלסטיני יש זכות מלאה להגנה עצמית. הפשעים של ישראל הם אלה שמערערים את היציבות".
גורמים מדיניים אמרו כי "האיראנים מבינים שאם הם ישלחו טיל לישראל זה יהפוך למלחמה אזורית, אז הדרך שלהם להביע מה הם חושבים על המבצע הקרקעי בעזה מגיעה מהמיליציות שלהם. לדברי הגורמים, "זאת לא הפעם הראשונה, אבל זה מחריף מהפעם הקודמת. היה כאן יירוט טיל שיוט מצד כמה מדינות. הדבר הזה מחייב את הצמרת המדינית והביטחונית לחשיבה על אופן התגובה".
3 צפייה בגלריה
 עלי חמינאי
 עלי חמינאי
"האיראנים מבינים שאם הם ישלחו טיל לישראל זה יהפוך למלחמה אזורית". המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
(צילום: KHAMENEI.IR / AFP)
אכן יש שיתוף פעולה בין-מדינתי באזור ים סוף, ומסוקי קרב, יחד עם ספינות חיל והכוחות האמריקנים באזור עוזרים ליצור את התמונה האווירית.
האזעקה היום נשמעה בשעה 08:58 בבוקר, באזור קיבוץ אילות, העיר אילת ואזור התעשייה שחורת. דובר צה"ל מסר לאחר מכן כי "מערכות צה"ל זיהו מטרה אווירית שמתקרבת לעבר שטח מדינת ישראל. אין איום ולא נשקפת סכנה". לאחר לקיחת האחריות של החות'ים, נשמעו שוב פיצוצים בשמי אילת, כשטיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן יורט כאמור על-ידי מערכת החץ.


רק לפני פחות משבוע נשמעו הדי פיצוצים בשמי אילת, אז התברר כי רקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לעיר. לא הופעלה אזעקה, מכיוון שלא נשקפה סכנה לנפילת הרקטה באזור מיושב. בחמאס טענו אז כי הם אלה ששיגרו את הרקטה אל עבר העיר הדרומית.
בשבוע שעבר יירט חיל האוויר שני כטב"מים בשמי הים האדום. אחד הכטב"מים, שיורטו בשעות הבוקר המוקדמות, התרסק בעיירת הנופש המצרית טאבה שבחצי האי סיני – סמוך לאילת – ושישה בני אדם נפצעו שם. נפילה שנייה אירעה בנואיבה, 70 ק"מ דרומה משם. לפני שבועיים שוגרו על ידי המורדים החות'ים בתימן טילי שיוט וכטב"מים שיורטו על ידי ספינת מלחמה אמריקנית, ויועדו לישראל.