עורך הדין אייל בסרגליק ועורכי דינה של משפחתו של יורי וולקוב, שנרצח בשנה שעברה במעבר חציה בחולון, הודיעו הערב (מוצאי השבת) כי הוסכם ביניהם שבסרגליק ישיב לידי המשפחה 575,000 שקלים. מדובר ברובו המוחלט של הסכום העצום שעורך הדין גבה מהמשפחה ברגעיה הקשים, שעמד על 585 אלף שקלים. במקביל סוכם כי ייתרם סכום של 10,000 שקלים נוספים ל"מטרה ציבורית ראויה", כזו שעליה הסכימה גם משפחתו של וולקוב.
1 צפייה בגלריה
אלמנתו של יורי וולקוב, ועורך הדין אייל בסרגליק
אלמנתו של יורי וולקוב, ועורך הדין אייל בסרגליק
אלמנתו של יורי וולקוב, ועורך הדין אייל בסרגליק
(צילום: אביגיל עוזי, יריב כץ)
בכך נכנע בסרגליק ללחץ הציבורי ולביקורת הקשה שהוטחה בו על השכר שגבה מהאלמנה לנה וולוקוב ומבני משפחתה - כסף שאותו הם גייסו בסיוע ציבורי נרחבת אחרי הרצח שזעזע את המדינה. שלשום הוא אמנם הודיע שיחזיר למשפחה 468 אלף שקלים, אבל סירב להחזיר 117 אלף נוספים, בטענה כי מדובר בתשלום על שכר הטרחה שכבר עשה. זאת למרות שהפרקליטות מסרה כי העבודה מולו התמצתה אך ורק במסירת "מידע טכני על מועד קיום דיונים", ובעדכונו לפני הגשת כתב האישום.
לנה וולקוב אמרה הערב בתגובה ל-ynet: "אני בשוק אני בהלם שהוא מחזיר את הכסף. כל הכבוד, כל עם ישראל חיבקו אותי והתקשרו אליי, ביקשו לתרום את מה שעורך דין לקח לנו". לנה ממשיכה לעבוד קשה בכוח העזר של בית החולים איכילוב - שם גם עבד בעלה שנרצח - ובסוף השבוע עשתה שם שתי משמרות בוקר ולילה, ובמהלך העבודה היא שמעה על הסיכום מול בסרגליק. "אני שמחה לתרום עשרת אלפים מהסכום שהעורך דין לקח לנו. תודה לכולם שעזרו לנו להחזיר את הכסף".
עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר שלקחו על עצמם את ייצוגה של משפחת וולקוב בימים האחרונים מסרו: "אנחנו מברכים על כך שבערבו של יום גברו קולות ההיגיון, השכל הישר והמוסר וכי הכספים אכן יושבו לתעודתם כדי שימלאו את מטרתם המקורית. משפחתו של יורי ז"ל מתקשה למצוא את המילים להודות לאלפי ישראלים נפלאים שנרתמו לסייע לה החל מרגע היוודע האסון שפקד אותה ושבאצילותם פתחו בפניה את ליבם ואת ארנקם".
ביום חמישי האחרון עוד סירב כאמור בסרגליק להחזיר את כל הכסף, והאשים שהביקורת כלפיו נובעת מהעובדה שהוא מתמודד לראשות לשכת עורכי הדין. "כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין, לקחתי בחשבון שיהיו גורמים שינסו לפגוע בי בכל מחיר", הוא טען. "צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי, כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ולפרסם בשמם פרטים לא מדויקים. למרות הגל העכור של הודעות מאיימות ומכפישות כלפיי, אני יודע כי האמת לצדי, וניסיון הסיכול הזה לא ירפה את ידי לעשות את אשר נדרש כפי שתמיד עשיתי".