2 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
הגשת כתב אישום לדניס מוקין החשוד ברצח דיאר עומרי מסנדלה
"הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". דניס מוקין בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
"היעדר גבולות והיעדר שליטה בהתנהלותו": בית המשפט המחוזי בנצרת קבע בתחילת השבוע כי דניס מוקין, (32), שנאשם ברצח דיאר עומרי (19) במהלך קטטה בכביש בגלבוע לפני כשלושה חודשים, ישהה במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
במהלך הדיון קבעה השופטת רננה גלפז-מוקדי כי "בידי המאשימה ראיות לכאורה להוכחת מכלול האישומים המיוחסים למשיב". עוד היא הוסיפה כי "מסוכנות המשיב היא גבוהה ביותר ואין כל חלופה למעצר מאחורי סורג ובריח, גם בשים לב לעובדה כי אין לו עבר פלילי".
2 צפייה בגלריה
דיאר עומרי
דיאר עומרי
הלוויתו של דיאר עומרי
( צילום: אביהו שפירא)

הירי הקטלני אירע בתחילת חודש מאי בכניסה המערבית לגן נר, במהלך הקטטה שפרצה בין מוקין, תושב המקום, ובין דיאר מהכפר הסמוך סנדלה. הקטטה פרצה כנראה על רקע השימוש בכביש – בין השניים לא הייתה היכרות – ובתיעוד מרגעי האירוע הם נראים מתקוטטים מחוץ לרכביהם. עד הראייה שצילם את הסרטון נשמע אומר: "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה דיאר שב לרכבו, בזמן שהחשוד נעמד ויורה לעברו מספר פעמים – עד שדיאר נופל על הכביש.
לפי כתב האישום שהגישו עורכות הדין יעל כ"ץ ותובל דורי, מוקין נהג תחת השפעת אלכוהול וסמים, כשהיה פסול רישיון נהיגה. לאחר מכן הגיע לביתו, אסף את אחותו וביקש ממנה למסור לחוקרי המשטרה כי היא זו שנהגה וחזר עמה לזירת הרצח. הוא הואשם ברצח, נהיגה בפסילה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה וחבלה במזיד לרכב.
בהמשך הדיון קבעה השופטת כי "מבדיקות המעבדה עולה כי בעת האירוע היה הנאשם תחת השפעת משקאות משכרים, ובגופו נמצאו חומרים המעידים על שימוש בסם קנאביס", וכי "אין כל ספק כי בין הירי הראשון לירי השני יכול היה הנאשם להפסיק את האירוע, לחזור לרכבו לנוסע מהמקום - אך הוא בחר אחרת. בעקבות הירי השני לאוויר מתפתח מאבק אלים, שבמהלכו יורה הנאשם במנוח שתי יריות מטווח קרוב. הראיות האלה, די בהן כדי להוות ראיות לכאורה המובילות להוכחת אשמתו בכל חמש העבירות המיוחסות לו.
עו"ד יעל כ"ץ ממונה בכירה בפרקליטות מחוז צפוןעו"ד יעל כ"ץצילום: ישראל מושקוביץ
"נסיבות האירוע מצביעות על מסוכנות רבה, היעדר גבולות והיעדר שליטה של הנאשם בהתנהלותו בסיטואציה. לנאשם היו מספר הזדמנויות להימנע מהסלמת האירוע, ומולו עמד אדם לא חמוש, שניסה לנתק מגע מהנאשם. אני סבורה כי כאשר מדובר באדם שאינו מהסס לעשות שימוש באקדח כדי להפחיד וכאשר אינו מהסס בסופו של דבר לירות 'מטווח אפס' - שום חלופה אינה יכולה להתקיים", סיכמה.
עו"ד יובל זמר, שמייצג את מוקין, טען כי מדובר בירי שלא הייתה לו כוונה, וכי אין בידי הפרקליטות ראיות להוכיח את עבירת הרצח. שוטרי היחידה המרכזית במחוז צפון, שחקרו את הפרשה, שללו כי הרקע לירי הוא לאומני.