ראש הממשלה בנימין נתניהו יישאר באיטליה למרות הפיגוע אמש (יום ה') בתל אביב. הוא עודכן על המתרחש כשקיבל פתק בזמן ביקור בבית כנסת ברומא, שהועבר בשידור ישיר.

1 צפייה בגלריה
המזכיר הצבאי מעדכן את נתניהו באירוע בתל אביב
המזכיר הצבאי מעדכן את נתניהו באירוע בתל אביב
המזכיר הצבאי מעדכן את נתניהו באירוע בתל אביב
(צילום: איתמר אייכנר)
"ראש הממשלה נתניהו סיים הערכת מצב ביטחונית שם התקבלו החלטות לגבי מספר פעולות ובראשן תגבור הכוחות בשטח", נמסר. "ראש הממשלה נתניהו ייפגש מחר בצהריים לפגישה מדינית חשובה עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני. בשל לוח הזמנים וחשיבות הפגישה המדינית שנקבעה על ידי ממשלת איטליה, הלו״ז יימשך כפי שנקבע".
ככל הנראה נבדקה אפשרות להקדים את הפגישה היום ולהספיק לחזור ולנחות בישראל לפני כניסת השבת, אולם האיטלקים לא הצליחו לשנות את מועד הפגישה עם ראש הממשלה.
קודם לכן, אחרי שהמזכיר הצבאי עדכן אותו בפרטים, אמר נתניהו בנאום קצר בבית הכנסת: "כפי שאתם יודעים היה במהלך המפגש הזה אירוע קשה מאוד בתל אביב, פיגוע טרור. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם רעייתי וכולכם איחולי החלמה לפצועים. אנחנו מחזקים את פעולת כוחות המשטרה וכוחות הביטחון נגד הטרוריסטים, הערב הזה ובכל מקום. אני בטוח שהדברים האלה לא ירפו כהוא זה את הנחישות שלנו להמשיך לבנות את ארצנו, לנטוע שורשים עמוקים במולדתנו ולהבטיח את עתידנו המשותף".

"קשה להיות גאה כיהודי"

במהלך האירוע בבית הכנסת ברומא מתחה ‏נשיאת איגוד הקהילות היהודיות של איטליה, נעמי די סייני, ביקורת חריפה על המהפכה המשפטית בישראל ואמרה: "החשיבות של השינויים המוצעים מביאה אותנו להדגיש כי יש לאשרם בהליך של דיונים רחבים ובהסכמה. מובן שהרוב הנבחר מציע ומקדם, אבל אחריות ממשלתית פירושה מודעות למרכזיות של שינויים אלה, גם לטווח הארוך. הגאווה שאנו חשים כלפי המוסדות הישראליים חייבת להימשך, אסור שהיא תהפוך לנחלת העבר".
עוד אמרה די סייני: "כיהודי אי אפשר להיות גאה בהתנהגות המסיתים לאלימות כלפי שכן - חילוני, שמאלני, ערבי ישראלי או פלסטיני - של מי שעושה צדק לעצמו. אי אפשר להיות ישראלי גאה, וגם לא יהודי גאה, אם בשם הזהות הזו, יחידים נוקטים באלימות או ניתנת לגיטימציה מיניסטריאלית לפעולות נקמה, כתגובה לטרור, סבל ואבל". המשפט האחרון נראה כתגובה לדבריו של השר בצלאל סמוטריץ' שאמר שיש "למחוק את חווארה" (ובהמשך הבהיר שלא התכוון לכך). נשיאת איגוד הקהילות היהודיות מתחה ביקורת גם על חוק עונש מוות למחבלים.
נתניהו יצא לרומא אתמול בצהריים מנתב"ג באיחור, בשל ההפגנות נגד המהפכה המשפטית במסגרת "יום ההתנגדות לדיקטטורה", שגרמו לעומסי תנועה כבדים בנמל התעופה בן גוריון. ראש הממשלה ורעייתו שרה הגיעו לנתב"ג במסוק, אחרי תרגיל הטעיה ושימוש במסוק משטרתי במקום צבאי.
פורסם לראשונה: 22:52, 09.03.23