לינוי אשרם זכתה במדליית זהב בתחרות הקרב-רב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדה

לינוי אשרם זכתה בצהריים (שבת) במדליית זהב היסטורית בתחרות הקרב-רב באולימפיאדת טוקיו בהתעמלות אמנותית, אחרי שהשיגה ציון כולל של 107.800 נקודות בארבעת המכשירים (חישוק, כדור, אלות וסרט). ניקול זליקמן, הישראלית השנייה בגמר, דורגה במקום השביעי המכובד.
9 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם עם המדליה
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
אשרם בהתרגשות
אשרם בהתרגשות
אשרם בהתרגשות
(צילום: רויטרס)
אשרם, שהגיעה אמנם כפייבוריטית לפודיום, אך לא למדליית זהב נוכח השליטה האבסולוטית של התאומות הרוסיות דינה וארינה אברינה, הראתה שהיא באה לקטוף את המקום הראשון כבר מהתרגיל הראשון כשהיא רוקדת בביטחון רב על המשטח - ובסופו של דבר גם קטפה את הבכורה. בזמן שדינה אברינה סיימה בסוף עם מדליית הכסף, אחותה ארינה כלל לא עלתה על הפודיום ודורגה רביעית. אשרם היא המתעמלת הלא-רוסייה הראשונה מאז אטלנטה 1996 שזוכה בזהב אולימפי בהתעמלות אמנותית.
כשנשאלה איפה תתלה את המדליה בבית, אמרה אשרם: "אתלה אותה באמצע הקיר בחדר שלי". על החום שקיבלה מהישראלים בתקופה האחרונה, הוסיפה: "תודה על כל התמיכה שלכם. קיבלתי הרבה חום ואהבה מכולם. לא הייתי יכולה לעשות את זה בלעדיכם. אני אוהבת אתכם. אני לא מעכלת אפילו חצי ממה שקרה פה. אני מתרגשת. אין לי מילים. ידעתי שאני יכולה לזכות במדליה, וזה רק מוכיח לי שהעבודה הקשה שלי השתלמה. זה הרגע הכי מאושר בחיי".
אחרי הזכייה בזהב: הוריה של לינוי אשרם מדברים
(צילום: שחר גולדשטיין)

ברוסיה, עם זאת, קיבלו את ההפסד הצורב של אברינה בביקורת קשה על השיפוט. "בואו נהיה הוגנים, דינה נשדדה", כתבה העיתונאית הרוסייה טינה קנדקי. "שיפוט כזה הוא עוד אישור לעובדה שאין יותר הגינות או שקיפות בספורט. יש אינטרסים פוליטיים". הוועד האולימפי הרוסי צייץ גם כן באותו הקו: "כל העולם ראה את חוסר הצדק". חבר הפרלמנט ויטלי מילונוב הוסיף ואמר כי "היה מביש לראות את המתעמלת הישראלית, זה לא אתלטיקה, אלא התעמלות אמנותית. אני חושב שהיא הייתה צריכה לסרב למדליה, אחרת זה פשוט לא הוגן. הרוסים לא יעברו בשקט על שיפוט כזה".

כעס בלבנון על חיזבאללה: "מוביל אותנו אל הלא-נודע"

מטח הרקטות אתמול מדרום לבנון לאזור הר דב, סמוך למשולש הגבולות עם לבנון וסוריה, היה חריג ביותר בעקבות לקיחת האחריות המהירה של חיזבאללה עליו – שיגור ראשון של ארגון הטרור השיעי לעבר ישראל מאז תום מלחמת לבנון השנייה – אך גם חריג במראות שנראו מיד לאחר מכן. בינתיים, יש לציין, נשמר השקט באזור.
תיעוד שיגור רקטות חיזבאללה לעבר ישראל מדרום לבנון

רכב השיגור, עמוס עדיין בכמה רקטות שלא שוגרו, נעצר כשהיה בדרכו חזרה על-ידי תושבים דרוזים שכעסו על מה שחשבו כירי רקטי מאזור מגוריהם – ואפשרו בכך לכוחות הצבא הלבנוני ללכוד את הרכב ולעצור ארבעה פעילים. התקרית המביכה לחיזבאללה אירעה בכפר שוויא שבמרחב חצביא, ובתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נשמעו כמה מהתושבים הדרוזים קוראים: "חיזבאללה יורה רקטות מבין הבתים, וישראל תוקפת בחזרה". אף שבלבנון אפשר למצוא לא מעט תומכים בפעולות הללו של חיזבאללה, ברשתות החברתיות ניכרה ביקורת חריפה נגד מטח הרקטות, שהביא לתגובה של צה"ל בדמות אש ארטילרית.
הביקורת ברשתות הייתה כנראה כל כך חריפה עד שבחיזבאללה נאלצו לפרסם הודעת הבהרה על התקרית, וטענו כי ירי הרקטות בוצע מאזורים רחוקים משטחים מיושבים. "ההתנגדות הייתה ותמשיך להיות זו ששומרת על אנשיה ולא חושפת אותם לשום סכנה בעת פעילותה", נכתב בהודעה. בהמשך פרסם הארגון תיעוד של שיגור הרקטות מאזור של צמחייה עבותה, אולי כדי לאשש את הטענה הזו.
לצד חיזבאללה ניצב בעל הברית הוותיק של ארגון הטרור, יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי מהעדה השיעית, שהעניק לו גיבוי מוחלט. "אם הודעות הגינוי היו מרתיעות את הדרגים המדיניים והצבאיים בישראל, פלסטין הייתה משוחררת ימים ספורים לאחר כיבושה. מה שקרה אתמול ומה שקרה היום זו תוקפנות ציונית שמשקפת את אופיה של הישות הזאת שמבינה רק שפה אחת - שפת האחדות וההתנגדות", אמר ברי.

בתגובה להפרחת בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

חיל האוויר תקף בלילה יעדי חמאס ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה אמש לשטחי העוטף, שהציתו ארבע שריפות בשטחים פתוחים. דובר צה"ל מסר לאחר התקיפה כי מטוסי קרב תקפו מחנה צבאי ועמדת שיגור רקטות השייכים לחמאס. הבסיס שימש את גדוד כפר ג'באליה בחמאס.
בתגובה להפרחת בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

9 צפייה בגלריה
שריפה בעקבות בלוני תבערה ביער כיסופים שבעוטף עזה
שריפה בעקבות בלוני תבערה ביער כיסופים שבעוטף עזה
שריפה ביער כיסופים שבעוטף עזה, אתמול. טרור הבלונים חזר
(צילום: משה ברוכי, קק״ל)
9 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בה נהרג ילד כבן 10 בכביש 38 סמוך לגבעת ישעיהו
זירת תאונת הדרכים בה נהרג ילד כבן 10 בכביש 38 סמוך לגבעת ישעיהו
זירת התאונה ליד בית שמש
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מנמסר כי "התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור מרצועת עזה". קודם לכן גורמים פלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף מטרות בעזה, עם זאת, בצה"ל מיהרו להכחיש את הדיווחים הללו. השריפות פרצו אתמול בשטחי המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, וכבאים, לצד אנשי קק"ל, רשות הטבע והגנים ורבש"צים של היישובים, השיגו שליטה על האש. מדובר בפעם הראשונה שבה פורצות שריפות בעוטף עזה עקב בלוני תבערה מאז יום ראשון בשבוע שעבר, ב-25 ביולי.

הקטל בכבישים: בן 10 נהרג ליד בית שמש, בת 4 מתה מפצעיה בבית החולים

ילד בן 10 נהרג אמש בתאונת דרכים שבה נפצעו עוד שבעה בני אדם באזור בית שמש, שעות לאחר שבצהריים נהרג רוכב אופנוע בן 57 ליד צומת בית ליד באזור נתניה. במקביל לתאונות הללו נקבע בבית החולים שיבא בתל השומר מותה של ילדה בת 4 מאום אל פחם, שנפגעה אנושות בתאונה ביום רביעי באזור השרון.
התאונה אמש באזור בית שמש אירעה בכביש 38, סמוך לגבעת ישעיהו. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הילד בזירה, ופינו לבית החולים בעזרת מסוק ואמבולנסים שבעה פצועים, בהם שלושה במצב בינוני - גבר בן 30 ושני ילדים בני 6 ו-9. מצבם של ארבעת הפצועים האחרים מוגדר קל.
9 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בה נהרג ילד כבן 10 בכביש 38 סמוך לגבעת ישעיהו
זירת תאונת הדרכים בה נהרג ילד כבן 10 בכביש 38 סמוך לגבעת ישעיהו
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
שעות לפני כן, בסביבות 14:40, אירעה התאונה בכביש 57 ליד צומת בית ליד. רוכב האופנוע שנהרג, בן 57, נסע בכביש מנתניה לכיוון מזרח. הוא הספיק לחצות את הצומת - ואז נפגע ממשאית שהגיעה מכיוון מזרח ונהגה פנה לכיוון מסוף האוטובוסים. כתוצאה מההתנגשות נפגע הרוכב פגיעה רב-מערכתית. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו במצב אנוש לבית החולים לניאדו בנתניה, אך שם נאלצו בהמשך הרופאים לקבוע את מותו.

פי 10 נדבקים ביום תוך חודש: הדלתא מכה בארה"ב

מספר הנדבקים היומי בקורונה בארה"ב שב ועולה בימים האחרונים, וכבר חצה את רף 100 אלף, במה שנראה כמו תזכורת לשנה שעברה, אז נשברו בארה"ב שיאי תחלואה מדי יום. רק בסוף חודש יוני היו בארה"ב כ-11 אלף נדבקים חדשים בכל יום, אולם עם התפשטות זן הדלתא, המספר כבר גבוה יותר מ-107 אלף.
9 צפייה בגלריה
ארה"ב קורונה אמבולנסים פלורידה
ארה"ב קורונה אמבולנסים פלורידה
חולה קורונה באמבולנס בפלורידה. בארה"ב הזהירו: "לא נחסן? נגיע למאות אלפי נדבקים"
(צילום: AFP)
אל העלייה במספר הנדבקים היומי, הצטרפה גם עלייה של כמעט פי שניים במספר המתים. בשבועיים האחרונים הוא עלה מ-270 ביום, ל-500. זן הדלתא של נגיף הקורונה מתפשט במהירות בארה"ב בימים אלה בעיקר בקרב אוכלוסיות לא-מחוסנות. בתי החולים במדינות הדרום כבר עמוסים מאוד בחולי קורונה.
"המודלים שלנו מראים שאם לא נחסן אנשים, נוכל להגיע למאות אלפי נדבקים ביום, בדומה לזינוק בינואר", הזהירה הלילה רושל וולנסקי, שעומדת בראש המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן של ארה"ב.

רוני מת מפצעיו 3 חודשים אחרי שנדקר: "אין גבול לאלימות"

בבית החולים מאיר בכפר סבא מת הבוקר מפצעיו רוני עסאם שייח עלי (42), תושב טייבה שנדקר לפני כשלושה חודשים ליד מחסום תאנים הסמוך לעיר. על פי המשטרה החשד הוא שמדובר ברצח, אולם נסיבות האירוע אינן ברורות וגם טרם נעצרו חשודים.
9 צפייה בגלריה
רוני עסאם  שיח' עלי
רוני עסאם  שיח' עלי
"כולנו בסכנת חיים". הנרצח, רוני עסאם שייח עלי
המנוח, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים, ככל הנראה נדקר על ידי אדם שנמלט מהזירה. מאז המקרה היה מאושפז בבית חולים במצב קשה מאוד.
"לצערי הרב איבדנו היום אדם טוב וחף מפשע", אמר קרוב משפחתו. "אין גבול לאלימות, הוא פשוט נדקר. למה שירצחו אותו ועד מתי האלימות תישאר בחברה הערבית? הגיע הזמן למגר את התופעה בצורה יותר מקצועית כי בסוף כולנו בסכנת חיים".

התחזית: עומס החום הכבד נמשך, הקלה בימים הקרובים

גם היום מזג האוויר התאפיין בעומס חום כבד עד קיצוני בכל חלקי הארץ. הטמפרטורות חצו את רף ה-35 מעלות, ובחוף הלחות עמדה על כ-45% בשעות הצהריים.
9 צפייה בגלריה
חופי אשקלון
חופי אשקלון
גם היום - עומס חום כבד עד קיצוני. חופי אשקלון
(צילום: בראל אפרים)
בתחילת השבוע הקרוב נרגיש סוף סוף בהקלה בעומס החום, בעיקר באזורים הפנימיים. לקראת סוף השבוע הבא תורגש שוב התחממות נוספת.
בתוך כך, כ-50 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו קיסריה, חורשת טל, שמורת נחל שניר ושמורת תל דן.

עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד