גלנט בזירת הפיגוע: "צפויים ימים קשים"
(צילום: עידו ארז)

שר הביטחון יואב גלנט, אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט הגיעו הבוקר (שני) לזירת פיגוע הירי שאירע אתמול בחווארה, שבו נרצחו האחים הלל (22) ויגל (20) יניב מהר ברכה. "הפיגוע היה אכזרי, קשה וכואב, והלב נקרע", אמר. "מדובר בכאב העצום של משפחה שאיבדה את שני בניה, הלל ויגל, וזה דבר נורא".
6 צפייה בגלריה
יואב גלנט בסיור בזירת הפיגוע בחווארה
יואב גלנט בסיור בזירת הפיגוע בחווארה
גלנט בזירת הפיגוע בחווארה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
יואב גלנט בחווארה
יואב גלנט בחווארה
(צילום: אלישע בן קימון)
במקביל, הבוקר נודע כי ששת העצורים מהפרעות בחווארה אתמול שוחררו - אך שניים אחרים נעצרו. חמישה מהעצורים ששוחררו שבו לביתם מיד אחרי חקירה בתחנת המשטרה, ואחד שוחרר הבוקר למעצר בית בבית משפט. זאת, על אף שבפרעות הוצתו עשרות בתים וכלי רכב, ובכל יהודה ושומרון נרשמו עשרות פצועים - כולל הרוג אחד בכפר זעתרה.
בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר הבוקר למעצר בית למשך ארבעה ימים את אחד החשודים בהתפרעויות - איתן אלתר הילביץ (20) מברוכין. חייל הבחין בצעיר מיידה אבנים לעבר בית של ערבים, וכשהתבקש להפסיק - הוא התנגד לכך, דחף את החייל ואיים "לזמבר" אותו. בחקירתו הכחיש הילביץ את המיוחס לו. פרקליטו טען כי נרגמו לו חבלות וכי חולצתו נקרעה בעת מעצרו. בית המשפט אסר על הילביץ ליצור קשר עם חשודים נוספים ולהיכנס לחווארה למשך חודש.
6 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
הרס בחווארה, הבוקר
(צילום : EPA )
6 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
(צילום : EPA )
בינתיים, גלנט הזהיר בזירת הפיגוע: "אנחנו צפויים לימים מורכבים, אולי אפילו ימים קשים. זה יכול להיות ביו"ש, בגזרת ירושלים או בגזרת עזה. נתתי הנחיות ברורות לצה"ל, לשב"כ ולכוחות מג"ב. אנחנו בהיערכות מלאה נגד כל האיומים, גם בהגברת הפעילות בשטח ותוספת כוחות, וגם במרכיבי ההגנה על היישובים והצירים".
שר הביטחון אמר כי הדבר הכי חשוב כרגע הוא להגיע אל המחבלים. "להביא אותם לדין, או לבית משפט או לבית קברות, לפי ההתפתחות בשטח", אמר. "אנחנו לא נאפשר טרור נגד ישראל ונפעל ככל שנידרש".
לצד זאת הוסיף גלנט, על רקע הפרעות שביצעו מתנחלים בחווארה ובמקומות נוספים ביו"ש אמש - שבהן לפי הדיווחים נהרג גם פלסטיני: "אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות. אי אפשר לפעול מהבטן, אין לזה לגיטימציה. אסור בשום פנים ואופן לאפשר מצב שבו אנשים לוקחים את החוק לידיים. אני מבקש מכולם להישמע להוראות החוק ובעיקר לסמוך על צה"ל וכוחות הביטחון בכל מקום ברחבי הארץ. תסמכו על צה"ל, יש על מי לסמוך, אנחנו עושים את העבודה".
6 צפייה בגלריה
יואב גלנט בחווארה
יואב גלנט בחווארה
(צילום: אלישע בן קימון)
מחקירת הפיגוע עולה כי מחבל אחד לפחות נצמד לחלון הרכב שבו נסעו האחים בעיירה חווארה - וירה לעברם באקדח מטווס אפס. כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר המחבל, בין היתר בכפרים באזור שכם. שעות לאחר הפיגוע החלו התפרעויות רחבות היקף שכללו שריפת בתים ורכבים על-ידי מאות מתנחלים. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים.
בינתיים, בעקבות הפיגוע וההתפרעויות בחווארה, פרסמו ראשי מועצות בשומרון הצהרה משותפת - שבה קראו לתושבים להירגע. "הכאב הוא עצום, הדם רותח וקול דמי טובי בנינו זועק אלינו מאדמת ארץ ישראל", אמרו. "אנו דורשים ומפצירים בממשלת ישראל לפעול בהקדם להבטחת ביטחון וחיי המתיישבים ביהודה ושומרון ובכל חלקי הארץ - להחזיר את המחסומים, לצאת למבצע צבאי נחוש ולהחזיר את ההרתעה".
לדבריהם, "בעת הזו, אנו, ראש רשויות מיהודה ושומרון קוראים ודורשים - אסור לקחת את החוק לידיים. תנו לצה"ל ולכוחות הביטחון לנצח. חזק ונתחזק ובבניין ירושלים וההתיישבות ננוחם".